

Himalaya og Nepal har vært på bucket-lista en stund men begynte for alvor å se på tur dit for års tid siden. I utgangspunktet tenkte jeg på Everest Basecamp på MC, som er fullt mulig, men ifølge de som hadde greie på det er det en finere tur til Upper Mustang opp til grensen til Tibet. Svei litt å droppe Everest, hadde vært kult å sett verdens høyeste fjell, men etter sigende flere topper over 8000moh dit vi dro...for ble Upper Mustang. Flere som arrangerer turer dit, også skandinaviske selskap men gikk for www.heartsandtears.com da de fikk utelukkende bra omtale og angret ikke på dette. De var svært fleksible både før og under turen og veldig profesjonelt opplegg, anbefales

Selvfølgelig mulig å melde seg på standard tur men fikk trommet sammen en del kompiser vet kan kjøre MC og som fungerer bra sammen sosialt, til sammen ble vi 7 stykker, mer enn nok til at fikk satt opp egen gruppe. I utgangspunktet var det en 11 dagers tur men Matt hos H&T fikk komprimert det til 8 dager (som ble 7 dager, kommer tilbake til dette), kunne da selges inn som drøy 1 ukes tur på jobb og hjemme, 11 dager er i praksis 2 uker som sitter lenger inne hos en del.
Vi hadde avreise torsdag 3/10 men ble dramatikk på Gardermoen da en av deltagerne hadde pass som gikk ut 3 dager før de obligatoriske 6 månedene og ble nektet å fly. Så måtte slukøret dra hjem igjen men rakk det langåpne passkontoret på Kongsberg 10 minutter før stengetid og hentet nytt pass i Oslo neste dag og dro dagen etter oss andre.
Nuff talk, etter en svært hektisk runde på flyplassen i Kathmandu kunne vi svette men lettet sette oss på lokalfly til Pokhara og fikk litt forsmak på hva som ventet oss fra flyvinduet


I Pokhara var det nydelig vær og ølen smakte svært så godt i varmen



Etter et par timer ble vi hentet og geleidet de 5 minuttene far hotellet til Hearts & Tears lokaler som var en miks av garasje, kontor og bar, ganske kult egentlig. Hyggelig å hilse på Matt (med caps midt i bilde under) som hadde kommunisert så mye med men hadde skulle ta amerikansk gruppe noen dager senere så vi fikk radarparet Prabin som guide og Surja som mekaniker/sweeper, begge helt suverene



Så ble det en aldri så liten bar-runde selv om i ettertid så at nok kunne stått over de siste 3 drinkene



Får fortsette i morgen men liten teaser på hva som kommer: