Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Muligheter for teltovernatting på Vesterland...

Legg inn av AJ »

TGR skrev: 19 nov 2019, 18:32
AJ skrev: 19 nov 2019, 18:18
Det spurte jeg ikke spesifikt om, men ta gjerne kontakt og spør dere som har tenkt å overnatte i telt: post@vesterland.no
Hvis det er såpass manglende tilbud til teltfolket så heller jeg til at Lærdal kanskje blir å foretrekke :-k ...
Det kan jeg godt gjøre. Men i utgangspunktet er jeg negativ til sånne "semi-camping-løsninger". Har de ikke lagt til rette for skikkelig tradisjonell camping, så fortjener de heller ikke besøk av campingfolk :[-X

En trend i dette markedet er at liksom "alle" skal kjøre bobil. Selv folk med campingvogner begynner å slite enkelte steder, for de er så lange at det bruker dobbelt så mye plass som en bobil :[-(

Så jeg for min del ser helst at treffet da legges et annet sted :thumleft
TGR skrev: 19 nov 2019, 18:36
AJ skrev: 19 nov 2019, 18:26 Da tikket det inn en ny mail fra Vesterland som svar på spørsmålet mitt om dusjmuligheter. Skulle selvfølgelig spurt om sanitærforholdene slik TGR nevnte i innlegget sitt her for litt siden.

Men siden det er dusjmulighter regner jeg med som en selvfølge at det også er toaletter.
Men altså ingen oppvasksmuligheter eller felleskjøkken for teltfolk...

Fikk dette svaret fra Vesterland:
"Hei!
Dusj er tilgjengeleg i hovedbygget, tilknytta bassenget vårt. Følger resepsjonen sine åpningstider. I august vil resepsjonen mest truleg vere åpen frå 08 - 23."
Ok. Det hjelper jo litt.... hvis man bare ikke må skite mellom kl 23:00 og 08:00 ...... :crazy:
Flere forumister må gjerne komme med innspill - Vesterland eller Lærdal?
Selv vipper jeg mest over mot Lærdal selv om det er aldri så naturskjønt og fint på Vesterland.

Brukeravatar
niko
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006

Re: Forslag og ideer om MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av niko »

:banansplit
rolf-arne skrev: 19 nov 2019, 10:59
AJ skrev: 17 nov 2019, 23:11 To andre i hvert fall, niko og rolf-arne :thumleft .
Regner med at begge stiller mannsterke på treffet i 2020 også :) .
Mann - ja , joda - sterke ? - da får Niko stå for den styrken - så kan jeg hjelpe på med antall ... :lol
:bl3

Brukeravatar
niko

Legg inn av niko »

Jeg telta i Lærdal i sommer på vei mot Hellesylt og turstart med AJ. Fin campingplass med døgnåpent toalett. Og et Villakssenter vel verdt et besøk. http://www.norsk-villakssenter.no/. Pluss en trivelig hotelldirektør https://www.nrk.no/sognogfjordane/johan ... 1.13645901.

Brukeravatar
niko

Legg inn av niko »

niko skrev: 19 nov 2019, 19:48 Jeg telta i Lærdal i sommer på vei mot Hellesylt og turstart med AJ. Fin campingplass med døgnåpent toalett. Og et Villakssenter vel verdt et besøk. http://www.norsk-villakssenter.no/. Pluss en trivelig hotelldirektør https://www.nrk.no/sognogfjordane/johan ... 1.13645901.
En ulempe er selvfølgelig at det er et gedigent turistknutepunkt med alt det innebærer. Men kanskje det har roa seg litt ut i august.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

niko skrev: 19 nov 2019, 20:15
niko skrev: 19 nov 2019, 19:48 Jeg telta i Lærdal i sommer på vei mot Hellesylt og turstart med AJ. Fin campingplass med døgnåpent toalett. Og et Villakssenter vel verdt et besøk. http://www.norsk-villakssenter.no/. Pluss en trivelig hotelldirektør https://www.nrk.no/sognogfjordane/johan ... 1.13645901.
En ulempe er selvfølgelig at det er et gedigent turistknutepunkt med alt det innebærer. Men kanskje det har roa seg litt ut i august.
Jeg passerte Lærdal 15 august i år. Byen var full av turister. Ingen ledige hytter.
viewtopic.php?f=13&t=8314&start=1050
Men som vi nå vet etter tre vellykkede forumtreff, lokale fasiliteter og tilbud i nærheten av treffstedet betyr svært lite. Vi klarer oss utmerket godt med en utegrill eller bålplass til vårt arrangement. Vi er ikke avhengig av restauranter og utesteder eller andre lokale tilbud. Slik sett kan campingplassen godt ligge helt avsides og skjermet. Det var bare på Tretten i 2017 vi endte opp på et utested, men det var jo ene og alene fordi det var pinseaften og ingen av oss tenkte på at ølsalget stengte så tidlig.

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

De fineste veiene er på nordsiden av Sognefjorden :thumleft Lærdal er litt mye befengt med E16 etter min mening.
Men turen fra Lærdal via Tindevegen til Fortun og så ut Sognefjorden ett eller annet sted som dagstur - i solskinn er det indrefiletvei :mc1

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

KawaKjetil skrev: 19 nov 2019, 22:01 De fineste veiene er på nordsiden av Sognefjorden :thumleft Lærdal er litt mye befengt med E16 etter min mening.
Men turen fra Lærdal via Tindevegen til Fortun og så ut Sognefjorden ett eller annet sted som dagstur - i solskinn er det indrefiletvei :mc1
Jeg er helt enig med deg. E16 er ikke noe å trakte etter. Men i den grad man kan kjøre gamleveien oppover mot Borgund er det bedre. Men nordsiden av Sognefjorden gir mange flere spennende muligheter, jeg blir aldri lei av å kjøre der.

Brukeravatar
niko

Legg inn av niko »

Hva med Jostedalen Camping? Veldig trivelig og definitivt utafor allfarvei.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

niko skrev: 19 nov 2019, 22:25 Hva med Jostedalen Camping? Veldig trivelig og definitivt utafor allfarvei.
:thumleft Vilt og spesielt, tror absolutt det kunne bli en suksess.
http://www.jostedalcamping.no/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 19 nov 2019, 22:35
niko skrev: 19 nov 2019, 22:25 Hva med Jostedalen Camping? Veldig trivelig og definitivt utafor allfarvei.
:thumleft Vilt og spesielt, tror absolutt det kunne bli en suksess.
http://www.jostedalcamping.no/
Enig!
Høres spennende ut :thumleft !
Har aldri vært der før.

Brukeravatar
TGR
Motorsykkelen din: BMW K1200LT

Legg inn av TGR »

Der så det fint ut 👍

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har niko funnet drømmestedet for neste års forumtreff ?
Ikke helt usannsynlig, antakelig :crazy: !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Litt større utfordringer med fellestur fra Jostedal Camping enn de andre forslagene...
Men ikke verre enn at vi finner ut av det?
125 km. til utsiktspunktet på Gaularfjellet iflg. Google maps...

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Den så bra ut!
Jeg synes også at jo flere fasiliteter og andre folk det er på plassen, dess mindre blir vårt forumtreff. Vet ikke hvem som er hvem og vi liksom bare forsvinner i mengden med andre folk.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 19 nov 2019, 23:00
Den så bra ut!
Jeg synes også at jo flere fasiliteter og andre folk det er på plassen, dess mindre blir vårt (min utheving - AJ ) forumtreff. Vet ikke hvem som er hvem og vi liksom bare forsvinner i mengden med andre folk.
Ut fra hva du skriver her så tyder veldig mye på at du har tenkt på eller har veldig lyst til å delta?
I så fall veldig hyggelig :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Ganske nøyaktig 200 mil, overkommelig.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 19 nov 2019, 23:09 Ganske nøyaktig 200 mil, overkommelig.
:thumleft

:biker:

Brukeravatar
TGR

Legg inn av TGR »

:thumleft Kjører du Sverige da?

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

TGR skrev: 19 nov 2019, 23:14
Ja, E45 til Østersund og over til Trondheim, evt kjøre over grensa ved Trofors . Det blir omtrent samme distanse .
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev: 19 nov 2019, 23:07
ZZR-Erling skrev: 19 nov 2019, 23:00
Den så bra ut!
Jeg synes også at jo flere fasiliteter og andre folk det er på plassen, dess mindre blir vårt (min utheving - AJ ) forumtreff. Vet ikke hvem som er hvem og vi liksom bare forsvinner i mengden med andre folk.
Ut fra hva du skriver her så tyder veldig mye på at du har tenkt på eller har veldig lyst til å delta?
I så fall veldig hyggelig :thumleft
Ja, jeg har jo lyst, så vi får se. Har noen hunder og bla en jobb å ta hensyn til.

Brukeravatar
TGR

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 19 nov 2019, 23:23
TGR skrev: 19 nov 2019, 23:14
Ja, E45 til Østersund og over til Trondheim, evt kjøre over grensa ved Trofors . Det blir omtrent samme distanse .
Jeg har en datter og noen barnebarn i Bodø. Hadde vært artig å kjørt opp dit på forhånd, og så slått følge med deg nedover. Litt langt frem i tid, men skal ha det i bakhuet :twothumbs:

Brukeravatar
niko

Legg inn av niko »

AJ skrev: 19 nov 2019, 22:47 Har niko funnet drømmestedet for neste års forumtreff ?
Ikke helt usannsynlig, antakelig :crazy: !
Jeg har bodd der noen ganger når jeg har vært på vårski-tur. Astrid, som driver campen, er verdens hyggeligste dame :-)
De to store hyttene har veldig god standard, de små er enkle men helt greie - uten toalett så vidt jeg husker. Hvis jeg ikke skulle ligge i telt, hadde jeg alliert meg med to andre og leid en av de store.

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

God formiddag,
Jeg har en tidligere kollega som bor i Skjolden og har spurt om råd og tips om valg av camping med fasiliteter til de som liker telt og gjerne med muligheter for bål og grilling på kvelden. Han er aktiv på mc så jeg har et håp om godt svar.
Men ut fra de siste forslagene her så synes jeg kanskje Lærdal ferie park se ut som et godt alternativ. De har mye plass til telt og tilgang til alle fasiliteter og de har både hytter, rom og motell i en edruelig prisklasse.
Jostedal Camping er kanskje litt avsides og noe labert utvalg av bomuligheter m/vann innlagt. :-k
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

Fikk svar pronto og klipper inn litt tekst bare, jeg hadde nevnt for han hvilke alternativer vi allerede hadde:

"quote"
Tja, fine alternativer alle de. Det er også en ok camping i Gaupne som har alt fra teltplass til store tømmerhytter. http://www.sandvikcamping.com/

Jostedalen vil kanskje føles litt tungvint da man starter med de samme 4 milene hver dag for å komme ut av dalen. Både vesterland, lærdal og gaupne ligger sånn til at man har 3 forskjellige retninger å reise i fra camp.
Så spørs det jo om man med dagstur regner 2-3 timer eller 40-50 mil og hele dagen. På sistnevnte gjør det jo lite for totalen om man må inn og ut av dalen.
Så er det jo en camping på skjolden, den er vel av litt enklere sort. Helt greit tror jeg, men det er hotell med vestlandets triveligste eiere 5 min gange fra campen. Også et veldig godt utgangspunkt for både korte og lange dagsturer. Og så meg som nabo da gett😜
"quote end"

Når han hørte hva vi skulle og så fikk vi stående invitasjon til et besøk hos mc klubben i Gaupne, de holder på å bygge nytt lokale i disse dager. Kaffestopp og dekksparking?
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Audi Mannen:
Her var det mye bra info :thumleft !
MC-klubb besøk? Ja takk, hvorfor ikke?

Også er det vel snart på tide å lage en avstemning med de fire overnattingsalternativene som er blitt foreslått?

Svar