Fahad88 skrev: 04 jan 2020, 23:31
Tusen hjertlig takk dere som gadd å svare på innlegget mitt her og delte med meg erfaringen, tips or råd.
Jeg var innom MC forhandler for å se på en Z750/2005 modell jeg hadde øye på en stund nå og den likte jeg veldig. den var relativt billig, gått veldig lite i forhold til alderen (15 tusen km) og følgt service hele veien med en stor service nylig utført. Den føltes riktig for meg så kjøpte jeg den. Kona ble litt sur at jeg brukte Maldivene reise sparingen på motorsykkelen

nå er jeg sikkelig spent og teller dagene til sesongen starter
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=164595207
Siden jeg hadde ikke planer om å kjøpe den i dag så hadde jeg ikke med meg tilhenger da ligger sykkelen fortsatt hos forhandleren, den skal hentes i løpet av januar måned.
Det jeg lurer på om det er trygd å lagre sykkelen i verkstedet (tørr med ikke varmet sted) og tempraturen kan synke ned til -40, -45 grander hvor jeg bor i Kongsvinger
er det noe jeg bør gjøre med sykkelen før jeg lagrer den?
Gratulerer med ny sykkel !

Du blir sikkert fornøyd med denne.
Men -40 til -45 grader på Kongsvinger ??

Er nok ikke store faren for dette akkurat.
Sist gang dette skjedde var vel en dag eller to på slutten av 70-tallet vel..
Hvis du må hente sykkelen i slutten av januar og ikke har noe oppvarmet lokale å sette den i, så går det nok bra.
Sykler tåler kuldegrader. (men kan jo evt. høre med GMS om frostvæske er sjekket, men sikkert ok)
Pakk den inn i et luftig stretch-laken feks. Kjøp deg en vedlikeholds-lader (feks. C-Tek som jeg bruker) og lad batteriet en gang i blant. Hvis sykkelen er ganske nyservet , ren og pen og godt vedlikeholdt, og full bensintank, er det da bare å sjekke lufta i hjulene og vri på nøkkelen til våren
Jeg lagrer forøvrig 3 sykler i kald garasje, og bor bare noen mil nord for Kongsvinger :)