cannon skrev: 27 jan 2020, 22:13
Juicebox skrev: 27 jan 2020, 20:31
Det spørs hvordan du ser på det. Om LB velger å kutte ut prøveprosjektet sitt, hva skjer med de "10" som har kjøpt seg en RE? Blir ikke særlig bra for RE om det blir en dårlig omtale heller.
Tja, bra ikke alle tenker sånn. Da hadde vi jo bare hatt gamle krigs-Norton og Tempo her på berget...
LB må jo være en av landets beste mc-selgere, de har hatt suksess med landets mest nedsnakka mc-merke, tror jeg. Jeg tenker det skal gå fint.
Tar det slik at du tok det til grensen

men uansett, nja, nå var det slik at disse andre "mainstream"-merkene slik som Honda, Yamaha og etc hadde kommet så langt i både teknologi og produksjon at Norton og Tempo ikke kunne konkurrere mot dem. Det var da en selvfølge at disse merkene skulle bli suksessfulle, selv idag. RE er et nisjemerke med sykler for de spesiell interesserte, noe som "aldri" kommer til å oppnå samme suksess som andre mainstream-merkene. Jeg vil tro at en average Joe hadde valgt en BMW G 310 GS med 34hk til 61k enn en RE HIMALAYAN 411 med 24,5hk til 69k.
Jeg sier ikke at RE er noe dårlig, har lite til null erfaring og nada interesse for merket og deres visjon, det er også grunnen til at det er sinnsykt mange andre merker som blir vurdert før RE kommer inn i bildet. Sånn er det med meg ihvertfall, og jeg tviler ikke på at jeg er den eneste.
Kunne Royal Enfield vært deres førstevalg?
Jeg vil ikke si at Harley er landets mest nedsnakka mc-merke, tvert imot. Du motsier jo deg selv der
Du må huske at LB for det meste bare selger HD her i Oslo og omegn, så de er ikke landets beste mc-selgere. Det finnes mange HD forhandlere rundt omkring. Så er ikke LB kjent for bra service heller, ihvertfall ikke de siste årene. De har sikkert blitt bedre nå, men dårlig kundeopplevelser blir man ikke kvitt med det samme. Så er jo HD stempla som et "badboy" merke. RE har ikke et slikt stempel på seg og kommer trolig aldri til å få det heller. Derfor syns jeg ikke LazyBoyz representerer Royal Enfield noe særlig.