Pakkemål 34/13/13 cm
Vekt 1Kg
God å sitte i

Eller Helinox Zero, 490gejs skrev: 08 nov 2019, 15:13 Liten lett stol
Pakkemål 34/13/13 cm
Vekt 1Kg
God å sitte i
arctic-tern-lightweight-camping-chair-ensign-blue.jpg
Den var ikke dum, mye for pengene...eller lite vekt for pengeneAJ skrev: 08 nov 2019, 20:42 Eller denne:
urberg.jpg
Nå på tilbud kr. 299,- her: https://www.fjellsport.no/urberg-wildli ... ampingstol
Ble nysgjerrig på denne så den bare måtte jeg ha
Holdt på å kjøpe det samme på jakt og fiskedagene på Elverum. Angrer litt. Ser ikke bort ifra at jeg går innom millab en dag å plukker det med meg.AJ skrev:Ble nysgjerrig på denne så den bare måtte jeg ha![]()
https://www.milrab.no/gerber-devour-bes ... 1500015683
Om jeg får bruk for den vet jeg ikke, men artig å ha med på tur - tror jeg...![]()
Hmmm.... jeg er så såpass stor og feit, at slike senger nok kollapser selv om jeg ligger heeeelt stille.AJ skrev: 06 nov 2019, 13:12
Jeg har valgt campingseng i stedet, men skal ikke hardnakket påstå at en slik er bedre enn liggeunderlag. Brukte denne "Desert Walker" senga i sommer og synes den er behagelig å ligge på. Kunne kanskje vært litt bredere. Virker stødig og fin, men sover man veldig utrolig kan et eller flere av beina kollapse.
Så det er ikke deg som et avbildet på profilbildet, altsåKåreDump skrev: 28 jan 2020, 12:19Hmmm.... jeg er så såpass stor og feit, at slike senger nok kollapser selv om jeg ligger heeeelt stille.AJ skrev: 06 nov 2019, 13:12
Jeg har valgt campingseng i stedet, men skal ikke hardnakket påstå at en slik er bedre enn liggeunderlag. Brukte denne "Desert Walker" senga i sommer og synes den er behagelig å ligge på. Kunne kanskje vært litt bredere. Virker stødig og fin, men sover man veldig utrolig kan et eller flere av beina kollapse.
![]()
![]()
Eller litt kraftige skistropper, gjør samme nytten og er enda mer kompakt og veier enda mindre. Og dobler som reservestropper for bagasjen. Hvis tar først stropp fra venstre gaffelbein (eller styre men synes får bedre visning sideveis fra gaffelbeina) og bare strammer litt, så høyre gaffelbein mens bruker styre som hevstang, så får man sånn passe forspenning i stroppene uten å ødelegge støtta. Er fjæringen på sykkelen som gjør at skistropper funker bra, sikrer at beholder forspenning i stroppene.AJ skrev: 19 feb 2020, 13:35 Så til test av en utstyrsdetalj jeg tidligere ikke har tatt med meg på tur, men som jeg kommer til å ta med på de av årets turer som innbefatter lengre fergestrekninger. Nemlig egen stropp. Og hvorfor det siden slike finnes på de fergene hvor stropping anbefales, evyt. pålegges av fergemannskapene?
Jo, fordi jeg altfor ofte har opplevd å ende opp med en stopp som ikke funker, har tvinnet seg fast som en gordisk knute eller mangler en del.
Derfor tror jeg det kan være greit med sin egen som man er trygg på og hvor mekanikken er kjent. Og som man selvfølgelig på forhånd har sjekket fungerer som den skal.
Jeg har to like og en slik veier lite og tar også lite plass. Så, hvorfor ikke? Så slipper man i hvert fall å irritere seg over slitte og ikke spesielt velfungerende stropper de de fergene hvor det er behov for dette utstyret