Blir mer stress en fryd!
Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
LADETID
Normal(10 amp): 9,8 timer
Med chargetank : 2,5 timer
Vet ikke helt hvordan det vil bli med motorsykkel men de som kjører el-bil sier ihvertfall at det passer fint å spise, tisse og strekke litt på beina hver gang det må lades. Det er faktisk sånn at de nesten ikke kan forstå hvordan noen kan kjøre mer enn 15-20 mil uten 30-40 minutters pause.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
Da tar jeg nok heller bensin : 35mils rekkevidde, 2mim å fylle, samt et meget godt utbygd tanknett!
![]()
men så er jo spørsmålet HVOR en skal ha pause... ikke alltid en synes "bensern" er det fineste stoppested....Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:15Vet ikke helt hvordan det vil bli med motorsykkel men de som kjører el-bil sier ihvertfall at det passer fint å spise, tisse og strekke litt på beina hver gang det må lades. Det er faktisk sånn at de nesten ikke kan forstå hvordan noen kan kjøre mer enn 15-20 mil uten 30-40 minutters pause.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Det med å tenke ut et sted å lade klarer de fleste i det daglige-tenker heller på at det ikke er så trivlig å bestandig stoppe å strekke på beina på et slikt sted.Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:43 Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv.
mekkern skrev: 26 jul 2019, 10:47Det med å tenke ut et sted å lade klarer de fleste i det daglige-tenker heller på at det ikke er så trivlig å bestandig stoppe å strekke på beina på et slikt sted.Rune75 skrev: 26 jul 2019, 10:43 Trenger ikke tenke på hvor du skal ha pause, flatskjermen setter opp rute og høvelige ladestopp. Bare å følge instruksjonene. Hva du vil spise og drikke velger du dog selv.
Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Den gamle Zero SR er veldig kjedelig designmessig, men veldig artig å kjøre. Nye Zero SR/F er jo en helt ny sykkel og jeg synes den ser svært bra utBjerknez skrev: 26 jul 2019, 14:15 Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.
Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.
Fsva skrev: 26 jul 2019, 22:35Den gamle Zero SR er veldig kjedelig designmessig, men veldig artig å kjøre. Nye Zero SR/F er jo en helt ny sykkel og jeg synes den ser svært bra utBjerknez skrev: 26 jul 2019, 14:15 Jeg var på Leeres i går å kikket på den nye Zero som jo er elektrisk.
Utseendemessig synes jeg den ikke ser bra ut overhodet. Her har dem ikke lagt mye penger i design for å si det pent. Det var ingenting med denne sykkelen som virket påkostet. Utrolig kjedelig rett og slett.
Ny
Gammel.
Helt enig!simpson skrev: 26 jul 2019, 13:52Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Litt av meningen med sykkelkjøring er etter min mening lyd, lukt, vibrasjoner. Gire ned ett par tre hakk å fleske til.
Nei, når det blir slutt på bensin blir hjelmen lagt på hylla for godt.
Jeg er også veldig enig med dere to. Det eneste jeg ser som er tiltrekkende med en EL-MC er det hinsidige momentet den leverer. Ingenting av det andre tiltrekker meg. Men dette momentet hadde vel gjerne kostet meg lappen også går jeg ut fra..ZZR-Erling skrev: 27 jul 2019, 14:25Helt enig!simpson skrev: 26 jul 2019, 13:52Fortsatt helt uaktuelt med EL sykkel om den ladet fullt på 2 minutter.ZZR-Erling skrev: 26 jul 2019, 08:14 Jeg vil ikke ha en svært varierende rekkevidde, et tvilsomt utbygd ladenett eller 1t å fylle tanken... Er jo bare tull!
Blir mer stress en fryd!
![]()
Litt av meningen med sykkelkjøring er etter min mening lyd, lukt, vibrasjoner. Gire ned ett par tre hakk å fleske til.
Nei, når det blir slutt på bensin blir hjelmen lagt på hylla for godt.