https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/ ... karantene/SprintS955 skrev: 12 mar 2020, 18:24 Er i Polen nå. Blir vel hjemmekarantene i 2 uker nå. Er kjøring av mc ok i denne perioden?
Slik jeg tolker det er mckjøring innafor

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/ ... karantene/SprintS955 skrev: 12 mar 2020, 18:24 Er i Polen nå. Blir vel hjemmekarantene i 2 uker nå. Er kjøring av mc ok i denne perioden?
Det med svigermor var ment ironisk kjellv. Å jeg er selvsagt klar over at det viktigste er at man ikke menger seg med andre unødig. Spesielt ikke eldre og de som er syke fra før.kjellv skrev: 13 mar 2020, 08:29 Jeg er heller ikke spesielt bekymret for egen helse, jeg er svært sjelden syk. De fleste influensabølger pleier å passere meg uten at jeg blir syk. Og ble jeg syk så er det ikke verre enn at jeg fortsatt fungerer noenlunde normalt. 20 % av de som blir syke av dette virus blir veldig syke sier statistikken, og 1% dør av det.
Men dette handler ikke bare om at vi skal gjøre tiltak for å beskytte oss selv. Vi skal også gjøre tiltak slik at vi ikke bringer smitte videre, for eksempel til svigermor.
I løpet av et MC treff vil om en av deltakerne er smittebærer potensielt kunne smitte kanskje 20% av de andre på treffet. Disse tar smitten med hjem og smitter sin egen familie og arbeidskolleger før han selv blir syk. Slik har vi det gående.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Og det kan dere garantere at dere klarer eller?Nomade skrev: 13 mar 2020, 07:58 Slik jeg tolker det er mckjøring innaforDet er jo bare å unngå nærkontakt med andre....
Forsåvidt et greit poeng...Bjerknez skrev: 13 mar 2020, 10:00 Skal man også forby folk å jogge/løpe, siden faren for at man brekker lårhalsen øker og dermed også faren for at man smitter ambulansepersonell som kommer til unsetning? For meg blir dette litt svart/hvitt.
Havner vi i en situasjon der sykehusene er fulle av mennesker med corona er det ikke utenkelig at man bør unngå ting som føre til skade.Sakkle skrev: 13 mar 2020, 11:13Forsåvidt et greit poeng...Bjerknez skrev: 13 mar 2020, 10:00 Skal man også forby folk å jogge/løpe, siden faren for at man brekker lårhalsen øker og dermed også faren for at man smitter ambulansepersonell som kommer til unsetning? For meg blir dette litt svart/hvitt.
Det er vel takket være den mentaliteten at smitten har fått spre seg.Bjerknez skrev: 13 mar 2020, 11:26 Man har de som hele tiden tenker worst case. Så har man de som velger å leve, også har man til slutt dem som driter fullstendig i hele greia og slett ikke skammer seg over å ta med seg sin kreftsyke mor på utenlandsreise.
Jeg befinner meg nok ganske midt i vil jeg tro. Jeg tror det er det sunneste. Jeg orker ikke å gå rundt å tenke worst case om alt mulig. Da blir livet veldig slitsomt. Tror jeg.
Det er sant. Beskytter man seg sjøl, så beskytter man også andre....Dansekris skrev: 13 mar 2020, 11:29Det er vel takket være den mentaliteten at smitten har fått spre seg.Bjerknez skrev: 13 mar 2020, 11:26 Man har de som hele tiden tenker worst case. Så har man de som velger å leve, også har man til slutt dem som driter fullstendig i hele greia og slett ikke skammer seg over å ta med seg sin kreftsyke mor på utenlandsreise.
Jeg befinner meg nok ganske midt i vil jeg tro. Jeg tror det er det sunneste. Jeg orker ikke å gå rundt å tenke worst case om alt mulig. Da blir livet veldig slitsomt. Tror jeg.
Det går fint an å leve samtidig som man tar sine forholdsregler.