BMW R 1200 GS
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
På bildet bruker jeg støvler der sålen er bygget opp 2 cm. Disse har jeg ikke lyst til å bruke lenger, de er ikke spesielt gode å gå med. Så i realiteten er det lengre ned til bakken enn på bildet.
Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .
Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Så da mangler du bare en kvart million kroner eller noe slikt for å handle inn.Bimma skrev: Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?tagesk skrev: Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det! [TaSK]
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkesgaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg)
Google på Wilbers ESA BMW vil sikkert komme opp med detaljene.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Forstår hva du mener, jeg er bare 189, men har setet i høyeste posisjon.tagesk skrev:Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkesgaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg) [TaSK]
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Jepp, omtrentlig noe sånt ja.....tagesk skrev:Så da mangler du bare en kvart million kroner eller noe slikt for å handle inn.Bimma skrev: Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk .
[TaSK]
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Re: BMW R 1200 GS
Må si at denne sto øvertst på min ønskeliste
Men så kom det en ny 1200 fra Yamaha.....
Blir interesangt å se hvordan den er
Men så kom det en ny 1200 fra Yamaha.....
Blir interesangt å se hvordan den er
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
I henhold til det som er tilgjengelig veier den enda mer enn 12GS.MadMan skrev: Men så kom det en ny 1200 fra Yamaha.....
Blir interesangt å se hvordan den er
Skal man konkurrere med en av verdens mest solgte modeller må man komme med forbedringer.
Lettere, for eksempel.
Mer standardutstyr.
Tykkere tilbehørskatalog enn BMW.
Ser ikke bra ut, så langt.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- gaus
- Innlegg: 117
- Registrert: 29 okt 2009, 23:44
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Tykkere tilbehørskatalog enn til BMW???????tagesk skrev:Tykkere tilbehørskatalog enn BMW.
Ser ikke bra ut, så langt.
[TaSK]
Dersom vi sammenlikner tilbehørskatalogene til BMW med tykkelsen på Norges Lover, er vel nærmeste konkurrents tilbehørskatalog å sammenlikne med en lokalavis.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html
Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Og på toppen kan du legge den fra Touratec + den fra Wunderlich.gaus skrev: Dersom vi sammenlikner tilbehørskatalogene til BMW med tykkelsen på Norges Lover, er vel nærmeste konkurrents tilbehørskatalog å sammenlikne med en lokalavis.
Jeg har katalogen fra Touratech her. Der går utstyret til 12GS fra side 255 til 319.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38061
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Så får vi som om nye Yamaha 1200 Super Ténéré kan oppnå noe i nærheten av samme status som GS'en - også når det gjelder tilleggsutstyr :tagesk skrev:Og på toppen kan du legge den fra Touratec + den fra Wunderlich.gaus skrev: Dersom vi sammenlikner tilbehørskatalogene til BMW med tykkelsen på Norges Lover, er vel nærmeste konkurrents tilbehørskatalog å sammenlikne med en lokalavis.
Jeg har katalogen fra Touratech her. Der går utstyret til 12GS fra side 255 til 319.
[TaSK]
[img]http://www.yamaha-motor-europe.com/Imag ... 356145.jpg[/img]
Mer info? Klikk på bildet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: BMW R 1200 GS
En ting er ihvertfall sikkert:
Touratech og liknende foretak kommer til (eller har allerede) kastet seg over Yamaha'en, så eventuelle bekymringer over tilgjengelighet på "ekstra utstyr" er garantert ubegrunnet.
Hvor populær den blir, avhenger nok mest av selve sykkelen. Den er litt tyngre enn GS'en, men det er nå mer enn vekt som teller også, da.
Og så er det vel fremdeles litt sånn, også blandt oss mc'ister, at noen liker mora og noen dattera.
Eller: Noen liker Yamaha, og noen liker BMW..
Touratech og liknende foretak kommer til (eller har allerede) kastet seg over Yamaha'en, så eventuelle bekymringer over tilgjengelighet på "ekstra utstyr" er garantert ubegrunnet.
Hvor populær den blir, avhenger nok mest av selve sykkelen. Den er litt tyngre enn GS'en, men det er nå mer enn vekt som teller også, da.
Og så er det vel fremdeles litt sånn, også blandt oss mc'ister, at noen liker mora og noen dattera.
Eller: Noen liker Yamaha, og noen liker BMW..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38061
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Javisst! Noen liker det ene og noen det andre.
Men en artig nyskapning er nå denne nye SuperTénéré'en. Og jeg synes det er flott at de fortsatt satser på linjertoer/parallell-twin motoren. I likhet med GS'en bidrar dette til at den skiller seg ut fra massen, dvs. alle disse advent.syklene med vinkelmotorer...
Og igjen må jeg bare nevne at jeg svært gjerne ser at Yamaha oppgradere TDM-modellen også med denne nye motoren.
En gate/sport-tourer med en slik motor ville vært noe og med den lyden!!
Men en artig nyskapning er nå denne nye SuperTénéré'en. Og jeg synes det er flott at de fortsatt satser på linjertoer/parallell-twin motoren. I likhet med GS'en bidrar dette til at den skiller seg ut fra massen, dvs. alle disse advent.syklene med vinkelmotorer...
Og igjen må jeg bare nevne at jeg svært gjerne ser at Yamaha oppgradere TDM-modellen også med denne nye motoren.
En gate/sport-tourer med en slik motor ville vært noe og med den lyden!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: BMW R 1200 GS
TDM skal jo oppgraderes og da er det vel (nesten) sikkert at de bruker denne motoren der også.
Skjønner at du ikke ønsker deg en V2 i stedet
Det er iallfall helt tydelig at mc fabrikanter bare blir mindre og mindre tradisjons bundne.
BMW har jo både tverrstilt rekke med kjede, og tradisjonell blinklys bryter nå.
Den som vel har igjen å bryte noen barrierer er Moto Guzzi, men det tror jeg sitter langt inne
Skjønner at du ikke ønsker deg en V2 i stedet
Det er iallfall helt tydelig at mc fabrikanter bare blir mindre og mindre tradisjons bundne.
BMW har jo både tverrstilt rekke med kjede, og tradisjonell blinklys bryter nå.
Den som vel har igjen å bryte noen barrierer er Moto Guzzi, men det tror jeg sitter langt inne
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38061
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS
Er ikke så helt så sikker på at det skjer jeg, da...FJZZR skrev:TDM skal jo oppgraderes og da er det vel (nesten) sikkert at de bruker denne motoren der også.
men det vil uansett være synd om TDM forsvinner, siden den har en historie så langt tilbake som 1991 - og før det også om vi tar med forløperen som var Ténéré 750...
Med den nye modellen som nå er kommet er ringen på en måte sluttet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering