Jeg opplevde det samme da enheten var ny for tre år siden; den første perioden kom det en rekke forskjellige oppdateringer, og siden bare fotoboks utenom de fire hovedoppdateringene hvert år. Jeg sendte da omtrent det samme spørsmålet som deg og fikk til svar at den første tiden fikk jeg de forskjellige oppdateringene som var gjort fra enheten gikk ut fra fabrikken til jeg logget meg på første gang, både kart og software. Og deretter ville alle de MINDRE endringene, de som brukerne sjøl sendte inn, bli gjort tilgjengelig på MyDriveConnect... men de ble bare hetende Fotoboksoppdateringer, sjøl om de også inneholdt andre informasjoner som brukere sendte inn fortløpende!AJ skrev: 03 apr 2020, 07:18 @ erik m:
Takker for denne infoen.
Den siste store oppdateringen lasta jeg ned for ikke lenge siden, mens de små er uteblitt. De kom stadig vekk tidligere. Nå får jeg bare fotoboksoppdateringene.
Skal sjekke MyDriveConnect og innstillingene du nevner senere i dag.
Det er noe som heter Tomtom community eller liknende der brukere sjøl kan sende inn info, og akkurat som med fotobokser blir de registrert om mer enn tre brukere sender dem inn, var forklaringen. Dette har jeg aldri sjøl forsøkt, men går jo ut fra at det stemmer. Så om du ukentlig laster ned de såkalte fotoboksoppdateringene, skal du altså også få disse brukeropplysningene på andre endringer samtidig. Men sånt som stengte veier o.l. får du jo uansett i realtime når du kobler opp mot telefonen.
(Tekniske oppdateringer til programvaren er naturligvis noe anna, men det er også en grunn til å få info på mailen.)