Det var en vektstasjon oppover i Gudbrandsdalen ett sted. Husker ikke eksakt hvor. Rundt Otta ett sted tror jeg.
Der sto det 452 kg. Tror kanskje jeg tok bilde av det også... men det er snart 6 år siden...
Det var en vektstasjon oppover i Gudbrandsdalen ett sted. Husker ikke eksakt hvor. Rundt Otta ett sted tror jeg.
OkayBjerknez skrev: 02 apr 2020, 10:41Det var en vektstasjon oppover i Gudbrandsdalen ett sted. Husker ikke eksakt hvor. Rundt Otta ett sted tror jeg.
Der sto det 452 kg. Tror kanskje jeg tok bilde av det også... men det er snart 6 år siden...
Hvis du (sjåføren) veier 75 kilo eller mindre (inkl. klær, hjelm) , så stemmer nok dette.AJ skrev: 01 apr 2020, 10:52Eller har jeg regnet feil herAJ skrev: 01 apr 2020, 10:37
Nyttelast: 460 kg
Sykkelvekten: 245 kg (iflg. Statend Vegvesen)
Førervekt: 75 kg (Standard)
Passasjervekt: 60 (variabel)
460 - 245 - 75 - 60 = 80 kg.
Ikke imponerende, men likevel innafor.![]()
Se def. av nyttelast på Wikipedia:
https://no.wikipedia.org/wiki/Nyttelast
Disse tallene er så nær opptil de reelle som mulig, så det betyr at vi kan legge ut på tur med god nyttelastsamvittighetRelax skrev: 02 apr 2020, 18:42 Hvis du (sjåføren) veier 75 kilo eller mindre (inkl. klær, hjelm) , så stemmer nok dette.
Mange av oss veier 25....30-40 kilo mer...noen 50 kg mer.
Hvis man har en voksen passasjer , veier denne også kanskje 70 kilo (ikke 60), m/ klær, støvler & hjelm.
Da "spises" det MYE av de de 80 kiloene.
Men, uansett, du har nok igjen til bagasjen din!![]()