Dagens besteFsva skrev: 08 mai 2020, 20:42 I dag kjøpte jeg 14 liter bensin til 12,24kr per liter.
Det var deilig!![]()

Dagens besteFsva skrev: 08 mai 2020, 20:42 I dag kjøpte jeg 14 liter bensin til 12,24kr per liter.
Det var deilig!![]()
Kjøpte broren i November -kjempefornøydEsveen skrev: 08 mai 2020, 18:57 Ble en 2020 BMW 530e X-drive M-sport levert av Sulland Trondheim idag
rsz_20200508_171329.jpg
Har du mulighet til å skifte dempningsgrad (filter) i de formstøpte proppene?Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 [img]https:/26376-n.jpg[/img]
Tar meg frihet til å korte litt ned
God lyd i hjelm har jeg til gode og oppleve. Man hører musikken, men man får liksom ikke gåsehud, og jeg har prøvd det meste. Dog har jeg tilgode og prøve formstøpte ørepropper, men ser jo nå at jeg kanskje kan spare de pengene...Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16
En kompis skal straks kjøre opp, og trengte i den forbindelse intercom. Jeg har ny hjelm, så jeg trengte også et nytt. Planen var opprinnelig å kjøpe noen nette formstøpte spesialpropper sånn at jeg kunne høre på musikk og podcast i fred og ro, men jeg og min venn kommer til å kjøre mye sammen i sommer, så da måtte vi investere i noe.
Senaen i GT Airen har fungert greit. Klar og grei lyd når man er kobla opp mot tilsvarende enhet. Men, musikk og særlig podcastlytting på all vei over 80 km/t var håpløst. Nå har midlertid mikrofonen gitt seg, så det må reklameres på. Tenkte å selge det settet.
Beit i det sure eplet og kjøpte i dag et sett Cardo Packtalk Bold, med disse famøse elementene fra JBL. For det første, de elementene er tjukkere enn de fra Sena, og det gjør at de kommer i konflikt med ørene. Merkbart mer trykk enn i forrige hjelmen. Det er dog to forskjellige hjelmer, men skulle jo tro at man hadde bedre plass i svær adv-hjelm. Lyden uten ørepropper er merkbart bedre, men fortsatt ikke noe å skrive hjem om. Med mine formstøpte støypropper er lydkvaliteten og volumet helt lik i begge settene, så jeg regner ikke med at jeg får hørt podcast i den nye hjelmen heller.
En annen ting er at lyden ikke er i balanse. Det er merkbart mer lyd i vestre øre enn på andre siden. Min kompis meldte om det samme.
2700kr er ikke hårreisende dyrt, men det er synd ikke teknologien har kommet lengre.
GT Air er overlegen Hornet-hjelmen, både på komfort og støy. Men den passer ikke inn i adv-uniformen jeg prøver å ivareta. Neste år blir det vel en Arai.
Ja, jeg har vel fortsatt et filter liggende. Men, det støyer såpass godt at jeg har konkludert med at full blokk er det beste.Toven skrev: 13 mai 2020, 06:29Har du mulighet til å skifte dempningsgrad (filter) i de formstøpte proppene?Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 [img]https:/26376-n.jpg[/img]
Hvis jeg forstår det riktig at det er vanskelig å lytte på podcast o.l. med proppene i høy fart.
Du sitter ikke midt i turbulensen og får deng med uoriginal vindskjerm slik jeg har gjort tilfeldigvis?Dansekris skrev: 13 mai 2020, 12:42Ja, jeg har vel fortsatt et filter liggende. Men, det støyer såpass godt at jeg har konkludert med at full blokk er det beste.Toven skrev: 13 mai 2020, 06:29Har du mulighet til å skifte dempningsgrad (filter) i de formstøpte proppene?Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 [img]https:/26376-n.jpg[/img]
Hvis jeg forstår det riktig at det er vanskelig å lytte på podcast o.l. med proppene i høy fart.
På lange motorveistrekk er støyen så øredøvende at jeg vil dempe så mye som mulig, så da får jeg heller leve med at begrensingene.