Hei!
Var litt i samme situasjon som deg. I en alder av 45 år bestemte jeg meg i fjor for at jeg skulle spare opp litt penger og ta lappen så fort som mulig i år. Jeg tok det obligatoriske MC kurset, samt teoriprøven hos Biltilsynet i fjor og meldte fra til den lokale trafikkskolen i desember at jeg ville ha opplæring så snart det lot seg gjøre.
Bortsett fra at jeg har hatt bil-lappen i 27 år har jeg aldri kjørt verken moped eller lettsykkel. De jeg kjenner som har lappen har enten ikke noe sykkel, eller så har de hatt lappen kortere enn 5 år, så jeg hadde heller ingen å øvekjøre med.
Etter at kjøreskolen åpnet for opplæring hadde jeg første kjøretime 2. april i år, siden har det gått slag i slag. 3 doble kjøretimer, samt banekjøring og langkjøring og oppkjøring i dag
Jeg vet ikke om en og en halv mnd regnes som intensivkurs eller ikke, men det jeg kan si er at jeg syntes det var en fordel at jeg fikk fordøyd de forskjellige elementene med det å kjøre sykkel. Trafikkreglene kan man, men å kjøre MC er en del forskjellig fra å kjøre bil. Etter banekjøring og langkjøring var jeg totalt utslitt, og jeg var veldig glad det gikk en uke mellom hver gang.
Uansett, med midlertidig førerkort i hånd, kan jeg bare anbefale deg å følge drømmen din! Du lever bare en gang! Det er en så vanvittig deilig følelse å kjøre sykkel, og jeg bare gleder meg til jeg kan sette meg på en sykkel alene for første gang. Det blir nok ikke så veldig lenge til