Denne tråden begynner og bli noen år :) kjøpte meg i 2017 en 2015 Mod R1 :) etter ca 1 år ble den solgt da den ble altfor fin til og bruke til hverdags.... har ett stort problem med at alt må være 100% rent og strøkent hele tide.
Yamaha R1 ønskes kjøpt!
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Hei :)
Denne tråden begynner og bli noen år :) kjøpte meg i 2017 en 2015 Mod R1 :) etter ca 1 år ble den solgt da den ble altfor fin til og bruke til hverdags.... har ett stort problem med at alt må være 100% rent og strøkent hele tide.
ble rett og slett upraktisk :) kjøpte meg deretter en gammel gsxr 600 da denne hadde endel skavanker, men etter en stund ble det rett og slett for svakt og gleden av og kjøre sykkel forsvant litt.... i 2019 og i år har jeg lånt min onkel sin 2014 multistrada 1200s og falt virkelig for denne typen sykkel. Masse av krefter og behagelig kjørestilling MEN det ble dessverre fort kjedelig da jeg ikke følte meg ferdig med racing og kjørestillingen :) så i år gikk jeg til innkjøp av en 2008 mod R1 raven :) ville prøve R1 som ikke hadde crossplane motoren og må si at jeg er veldig fornøyd :) legger ved noen bilder av herligheten:)
Denne tråden begynner og bli noen år :) kjøpte meg i 2017 en 2015 Mod R1 :) etter ca 1 år ble den solgt da den ble altfor fin til og bruke til hverdags.... har ett stort problem med at alt må være 100% rent og strøkent hele tide.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Velkommen tilbake Kevin, kjekt å se deg her igjen
Nydelig sykkel dette!
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Velkommen tilbake :) Ser ut som en bra kittet R1 det der!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Ikke noe vondt ment, men kule bilder 
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Jeg blir oppriktig svimmel av å prøve å finne ut hvilken vei de er tatt

Velkommen tilbake!
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Hvordan synes du pre crossplane motoren er i forhold til crossplane? Og hva med den fantastiske crossplane lyden!?
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Hei :)HeHy skrev: 19 mai 2020, 17:38 Hvordan synes du pre crossplane motoren er i forhold til crossplane? Og hva med den fantastiske crossplane lyden!?
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Vanskelig og si men for min del foretrekker jeg faktisk pre crossplane motoren... lyden er selvsagt helt fantastisk på en crossplane men syntes den er veldig fin på pre også:) spesielt med titan akra ifra motor og bak :)
Når det kommer til kjøre egenskaper føles pre cross lettere og manuvrere samt er det lettere og holde fartsgrensen... med crossplane var den veldig «tung» samt at det var vanskelig og holde trafikken... en måtte nesten forbi hver en bil, når en klatret opp imot 80 var den veldig fin pg holde men alt under var slitsomt.... :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Yamaha R1 ønskes kjøpt!
Det er nok litt mer nyansert. Xplane kom i 2009. i 2015 kom en kraftig oppgradering av både sykkel og motor. 2009-versjonen var tung og undermotorisert. Fra 2015 og opp er det en helt annen sykkel. Både motor og resten av sykkelen er oppgradert mellom 2015 og 2020.HeHy skrev: 19 mai 2020, 17:38 Hvordan synes du pre crossplane motoren er i forhold til crossplane? Og hva med den fantastiske crossplane lyden!?
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Jeg har både 2006 og 2015. Begge er svært gode sykler, og de er svært forskjellige på mange måter. Ikke minst har 2015 +25 hk ift. 2006.
Lyd kan jo være et poeng for noen. For meg er det helt underordnet, særlig nå som miljøtiltak mot lyd og annen forurensning er i ferd med å "kvele" oss.
Jeg ville styrt unna 2009-2014, og ellers valgt R1 utifra smak og lommebok. 2004 til 2008 er svært gode kjøremaskiner uten ABS og annet rask som vi ikke trenger. Dessuten koster de omtrent ingenting, og ofte er de kjørt lite og godt vedlikeholdt.
Kjøreegenskaper: 2004-2008 er lettkjøt og fin. 2009-2014 er tung, tungstyrt og "lite kjørbar". Fra 2015 er R1 svært lettkjørt, lettsvingt og oppleves som smal og liten. Den minner meg sånn sett ganske mye om en moderne R6, selv om de skiller lag når vi snakker motor.