På en eldgammel sykkel er det sikkert ikke like farlig, siden den har bevist at den har overlevd en del år allerede. Hadde jeg kjøpt sykkel av deg så hadde jeg jo mer eller mindre visst at du hadde brydd deg om sykkelen. Men det vet man ikke om en random person ellers. Klarer man ikke å til en viss grad dokumentere et vedlikehold så hadde jeg styrt unna okke som.FredrikE24 skrev: 21 mai 2020, 23:44 Tja. Et servicehefte er jo ikke så veldig viktig i mine øyne såfremt det ikke er garanti på sykkelen. Er sykkelen godt holdt og det synes, så er det for det meste greit. Ta er oljeskift rett etter overtagelse og sjekk bremsene. Stort mer er det vel ikke å gjøre. Ikke handler det om mye penger heller i verstefall.
Jeg for min del gidder ikke dokumentere oljeskift og vedlikehold. Det holder for meg å vite at det er gjort. Så får bare neste eier ta det for god fisk.
En sykkel full av riper og bruksslitasje, samt manglende dokumentasjon utover dette er i mine øyne ikke mer verdt enn hjulene den står på.