Jeg kjørte moped siden tidlig barnehagealder. Har mange mange tusen kilometer på moped.
Første kjøretime forklarte jeg kjørelærer hvor jeg sto mens vi kledde på oss. Han virket såpass trygg på meg at vi satte oss rett på motorsykkelen(med han bakpå), startet opp, blinket til høyre og la i vei rett ut i rushtrafikken. Kjøreteknisk fikk jeg noen råd om hva sensorene likte å se, ellers var det ingenting.
Krypkjøringer, bremseøvelser alt det greiene der var barnemat.
At det har noe for seg er det liten tvil om. At det ikke har klare paralleller med motorsykkelkjøring er bare sprøyt.
Verste er vel for mange å faktisk bli sett på en moped

Min moped har jeg enda. Knallkul, rask med trimsylinder, stor forgasser og omdreving.
Begynte imidlertid uten plombe i starten. Selv om man har krefter til å nå 90km/t trenger man ikke kjøre i 90 overalt.
Videre har man mulighet til å henge litt mer med i trafikken. Er ikke så svart-hvitt..
Skal ikke si at motorsykkelkjøring er enkelt, men enkelte får det til å fremstå som magi som er utrolig vanskelig å mestre.
Jeg synes det var ganske greit å kjøre motorsykkel fra starten, til og med med passasjer, ikke fordi jeg har en gudegave, men fordi det var som å kjøre moped.