oivindg skrev: 20 jun 2020, 10:11
Schubert C3 er vel ikke godkjent for å kjøre med åpen?
Har akkurat lest bruksanvisninga fra schuberth - C4 - der står det "dessverre" skal ikke være åpen når man kjører , desverre fordi jeg ofte gjør det

men med god grunn - når man er på tur på ferge, krypkjører og slike ting ikke at man trenger så mye bedre syn ( det er bare litt ekstra sidefelt) men det kan bli varmt - ja ikke her jeg bor - men de fleste andre steder jeg har vært med sykkel.
Største fordelen med åpningsbar hjelm er ikke at du kan sette på deg brillene med hjelmen av eller i halv åpen tillstand , det går ikke med C4 - om det skulle gå vil jeg påstå at en har for stor hjelm.

Åpnings hjemen er for meg viktig fordi jeg kan bruke speilrefleksen , fylle bensin, kjøpe billetter-- uten å ta av hele hjelmen og at jeg får litt tid før det begynner å koke under topplokket... C4 ble valgt på grunn av integrert interkom..
Om man kruiser med åpen hjelm som jeg har gjort , så er det noen farepunkt vi ikke tenker på - men som kom til å skremme vettet av meg i august i fjor på hjemtur fra treffet - da hadde jeg noen varme dager i Odda området og kjørte selvfølgelig med åpen hjelm- kosekjøring - det ble så mye at jeg dro på meg en bestennelse i og ved øyene - med et svært så opphovnet ansikt som resultat... det var da svarten at min gamle mor skulle få rett - den trekken er farlig!

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..