Godtvoksen skrev:pelsen skrev:
det kan vel bli enda mer komfortabelt hvis man setter MC-n hjemme og tar bilen istedet...
beklager, men dette opplegget har ingenting med min oppfatning av MC-treff å gjøre.
Jeg liker og treffe MC-folk, men nødvendigvis så må en vel ikke også å like campingliv...

Så sant som det er sagt!
Fikk lyst til å fortelle en liten historie fra fjorårets Trollrally som penser inn på nettopp dette.
Siden et blåste noe forferdelig der vi hadde teltet første natta så bestemte vi for å flytte til andre siden av plassen - inn i skauen bort fra vannet hvor det blåste noe forferdelig.
Rett ved der vi fant ny teltplass satt det en gjeng som virket hyggelige is starten og kom med artige kommentarer. Men etter hvert som vi pakket ut alt utstyret, mer enn denne gjengen trodde vi kunne ha plass til, kom det noen kommentarer som vi oppfattet som syrlige og... ja, nærmest sarkastiske; noe om at "du verden hvor mye dere har pakka i bilen, da" og andre kommentarer som vi ikke helt skjønte hvorfor kom der vi gikk til og fra sykker'n og hentet utstyret vårt.
Vel, vi fant ingen grunn til å sette oss ned ved bålet til disse folka. Gadd heller ikke veksle ord med dem da vi pakket ned sakene våre og gjorde oss klare til å dra. Mens vi holdt på med pakking la vi merke til at disse folkene pakket
veldig lite ned i sideveskene og til alt overmål i hengeren på den ene sykker'n.
Skjønte fort hvorfor; inn på plassen kom det to biler med et par kvinnfolk som slett ikke var kledd for campingliv...
Det vi trodde var motorsyklister som oss selv viste seg å være noe helt annet. Treff-posører? Ja, tror det kan være en treffende betegnelse.
Moralen i historien? Ikke annet enn at det er like greit å være ærlig og si ting som det er.
Av en eller annen grunn opplevde både kona og jeg at vi ble forsøkt latterliggjort av denne gjengen som vi faktisk trodde var kommet til Trollrally med sykkel og oppakning som oss selv.
Det viste seg ikke å være tilfelle. Da vi så bilene komme ventet vi nemlig for å se hvem og hvor mange som satte seg i bilene for å fra fra stedet.
Blant de som satt rundt bålet og kom med det som vi etter hvert opplevde som kommentarer for å latterliggjøre oss av en eller annen grunn, viste seg å være to motorsyklister av i alt seks stykker.
Historien har vel kanskje ikke så mye å gjøre med det denne tråden handler om, men jeg kom nå i hvert fall på den da
Godtvoksen nevnte det jeg siterer først i denne posten.
Og jeg synes det er helt greit at han mener nettopp dette og sier det som det er. Skulle bare mangle! Ingen grunn til å late som noe annet bare for å være an av "go with the flow" folka...