AVLYST - Sørlandets forumtreff 2010 - AVLYST

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Hvilken helg passer best?

Avstemmingen ble avsluttet den 11 mar 2010, 23:44

Fredag 6. til søndag 8. august
5
63%
Fredag 13. til søndag 15. august
3
38%

Stemmer totalt: 8

Godtvoksen

Re: MC-tur/treff for godtvoksne...

Legg inn av Godtvoksen »

pelsen skrev: det kan vel bli enda mer komfortabelt hvis man setter MC-n hjemme og tar bilen istedet...

beklager, men dette opplegget har ingenting med min oppfatning av MC-treff å gjøre.
Jeg liker å treffe MC-folk, men en må vel ikke også like campingliv... :scratch
Sist redigert av Godtvoksen den 08 mar 2010, 00:09, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

pelsen skrev: beklager, men dette opplegget har ingenting med min oppfatning av MC-treff å gjøre.
MC-treff kan sikkert oppfattes som flere forskjellige ting - fra trivelige og tradisjonsrike Norgestreff/Trollrally (og andre treff for den saks skyld...) til dagsseminar med litt "faglig" innhold, en fellestur etter noen få timers program med nyttige og kanskje til og med humørfylte forelesninger, for deretter å sette seg til bords for en bedre middag :-)

Ser for meg at dette kan funke som bare det, jeg :knegg

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Erling skrev:
pelsen skrev:
Godtvoksen skrev:Noen av oss er lite glad i campingliv og andre kan også tenke seg et komfortabelt treffsted for godtvoksne, og legge opp til dagsturer i nærområdet.
det kan vel bli enda mer komfortabelt hvis man setter MC-n hjemme og tar bilen istedet...

beklager, men dette opplegget har ingenting med min oppfatning av MC-treff å gjøre.
jada Pelsen, men mitt konstruktive bidrag, er kun ett svar på tråden og ikke hva jeg personlig foretrekker!
Skjønner du forskjellen eller? :sk?
vel- det var ikke ditt innlegg jeg siterte, men utklippet var jo dessverre likt.

Dalen og passe dagstur-avstand for ganske mange.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
pelsen skrev: det kan vel bli enda mer komfortabelt hvis man setter MC-n hjemme og tar bilen istedet...

Jeg liker og treffe MC-folk, men nødvendigvis så må en vel ikke også å like campingliv... :scratch
Så sant som det er sagt! :thumleft

Fikk lyst til å fortelle en liten historie fra fjorårets Trollrally som penser inn på nettopp dette.
Siden et blåste noe forferdelig der vi hadde teltet første natta så bestemte vi for å flytte til andre siden av plassen - inn i skauen bort fra vannet hvor det blåste noe forferdelig.

Rett ved der vi fant ny teltplass satt det en gjeng som virket hyggelige is starten og kom med artige kommentarer. Men etter hvert som vi pakket ut alt utstyret, mer enn denne gjengen trodde vi kunne ha plass til, kom det noen kommentarer som vi oppfattet som syrlige og... ja, nærmest sarkastiske; noe om at "du verden hvor mye dere har pakka i bilen, da" og andre kommentarer som vi ikke helt skjønte hvorfor kom der vi gikk til og fra sykker'n og hentet utstyret vårt.

Vel, vi fant ingen grunn til å sette oss ned ved bålet til disse folka. Gadd heller ikke veksle ord med dem da vi pakket ned sakene våre og gjorde oss klare til å dra. Mens vi holdt på med pakking la vi merke til at disse folkene pakket veldig lite ned i sideveskene og til alt overmål i hengeren på den ene sykker'n.
Skjønte fort hvorfor; inn på plassen kom det to biler med et par kvinnfolk som slett ikke var kledd for campingliv... :[-(

Det vi trodde var motorsyklister som oss selv viste seg å være noe helt annet. Treff-posører? Ja, tror det kan være en treffende betegnelse.

Moralen i historien? Ikke annet enn at det er like greit å være ærlig og si ting som det er.
Av en eller annen grunn opplevde både kona og jeg at vi ble forsøkt latterliggjort av denne gjengen som vi faktisk trodde var kommet til Trollrally med sykkel og oppakning som oss selv.

Det viste seg ikke å være tilfelle. Da vi så bilene komme ventet vi nemlig for å se hvem og hvor mange som satte seg i bilene for å fra fra stedet.

Blant de som satt rundt bålet og kom med det som vi etter hvert opplevde som kommentarer for å latterliggjøre oss av en eller annen grunn, viste seg å være to motorsyklister av i alt seks stykker.

Historien har vel kanskje ikke så mye å gjøre med det denne tråden handler om, men jeg kom nå i hvert fall på den da Godtvoksen nevnte det jeg siterer først i denne posten.
Og jeg synes det er helt greit at han mener nettopp dette og sier det som det er. Skulle bare mangle! Ingen grunn til å late som noe annet bare for å være an av "go with the flow" folka...

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

det er ikke uvanlig at noen kjører bil til mc-treff, men det er likevel en samling med mc-folk.
Det er hyggeligere at folk dukker opp enn at de blir hjemme fordi det ikke passet å kjøre sykkel.

men hvis turen går til et konferansesenter blir det kanskje tynt med mc-folk, for min del kanskje en dagstur men ikke for overnatting. Da drar jeg heller på treff.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Det handler vel om både smak og behag samt alder og interesse. Alle kan ikke være like interessert i alt. Jeg synes det er et bra initiativ som jeg vil vurdere å bli med på. Fin mc-tur for å komme dit, med påfølgende sosialt samvær med mennesker som har minst 1 felles interesse, og kanskje noe faglig eller ikke som fremføres av noen som har over middels kunskap om temaet. Synes det er greit jeg :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

pelsen skrev: men hvis turen går til et konferansesenter blir det kanskje tynt med mc-folk, for min del kanskje en dagstur men ikke for overnatting. Da drar jeg heller på treff.
Vel... nå var vel dette med seminar en vill idé som jeg helt spontant kom på da jeg sjekket prislistene til dette konferansesenteret og oppfattet det sånn at man ville komme billigere unna med seminarpriser... Og da kunne man like gjerne også avholde et uhøytidelig seminar siden prisen innbefatter bruk av seminarfasiliteter... :knegg

Forslaget var nok ikke veldig seriøst ment, men etter å ha tenkt litt mer på det så er det egentlig ikke så dumt likevel. MC-klubber rundt omkring har også møter hvor andre ting enn bare å kjøre turer sammen står på programmet, som f.eks. at spesielt inviterte folk prater om ting som motorsyklister liker å høre og har nytte av.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

pelsen skrev:det er ikke uvanlig at noen kjører bil til mc-treff, men det er likevel en samling med mc-folk.
Nå er det vel ingen andre en deg som har foreslått å bruke bil til treffet, hvilket jeg oppfattet som et ironisk forslag du satte frem i forbindelse med at en ikke likte campinglivet. Nok om det, vi liker forskjellige ting og det er jo greit nok. Dette var fra min side ment som et alternativ til andre treff og for folk liker å kjøre MC, og treffe andre MC-entusiaster i mer komfortable overnattingsforhold en hva jeg oppfatter campinglivet kan gi deg.

Så langt har jeg registrert tre som kan være interesserte:

Dexter
AJ
Godtvoksen

Er det flere interesserte, så si fra - så kan en begynne å planlegge detaljene, prute på overnattingspris mv. omkring et slikt opplegg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Skal ikke gjør meg til talsmann for andre her på Forumet men jeg tror at Globe også kan være interessert i et slikt treff... :-J Mekkern har vel også antydet såpass mye i positiv retning at han også han kan regnes med?

Liker ideen mer og mer, jeg! Kan fort bli et bra treff, dette (inkludert seminar eller ikke... :roll ) med en fin fellestur i området om det blir "her eller der"... :thumleft
Så vil det jo være en fin anledning til hyggelig sosialt samvær i 'komfortsonen' til ut i de små timer for de som har lyst til det. :janikk

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Liker ideen mer og mer, jeg! Kan fort bli et bra treff, dette (inkludert seminar eller ikke... :roll ) med en fin fellestur i området om det blir "her eller der"... :thumleft
Jeg også - bare vi blir mange nok, og kanskje på sikt en årlig begivenhet så vil nok overnattingsteder, MC-forhandlere som kan presentere sitt salgsprodukt mv. stå i kø for å sponse en slikt opplegg... :thumleft :thumleft

Brukeravatar
GTline
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Legg inn av GTline »

Hørtes ut som en god ide dette.
Tilhører også en av dem som lider av telt allergi.
Godt mulig jeg slenger meg meg om datoene ikke krasjer med noe annet i kalenderen.

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Lider ikke av telt-allergi.
Men synes det er greit at man kan ta seg en dusj og slappe av i en herlig seng etter å ha kjørt en god del timer på tur, uten at det koster for mye.
Count me gjerne inn. Tid og sted vil avgjøre om det passer. Juli er jeg opptatt med en annen MC-tur :D
Farsund er bare en kort kjøretur unna Bergen :knegg
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Da er vi i gang..... :bananas Har registrert følgende mulig interesserte:

Dexter
AJ
Godtvoksen 
Globe
Mekkern
Gtline
Onsløv

Si fra dersom jeg har oversett noen... ;e Og si fra du som leser dette og vil være med oss :vs

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Er ingen camper sjøl. Så dette virker interesant. Seminar var langt i fra noen dum ide.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Tysnes skrev:Er ingen camper sjøl. Så dette virker interesant. Seminar var langt i fra noen dum ide.
Veldig bra :prf Da føyer jeg deg til på lista for interessert :skriver

Dexter
AJ
Godtvoksen
Globe
Mekkern
Gtline
Onsløv
Tysnes

\:D/ \:D/

Svar