Hei jeg kjører en 2005 Varadero 125 og er veldig fornøyd med det.
Jeg har hørt at det er noen som sier at det er plombe i eksosen på de, men så er det også noen som sier at det ikke er det... Tenkte kanskje det var noen her inne som kunne ha peiling på dette??
Jeg har funnet en "ting" på eksosanlegget som kan minne om en plombe, men jeg lurer på om det kan være catalysator??
På forhånd takk...
Ole
Plombe i Varadero 125??
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 10 mar 2010, 20:26
- Motorsykkelen din: 2005 Varadero XL125V
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39775
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Plombe i Varadero 125??
Hey VaraderoOleVaraderoOle skrev:Hei jeg kjører en 2005 Varadero 125 og er veldig fornøyd med det.
Jeg har hørt at det er noen som sier at det er plombe i eksosen på de, men så er det også noen som sier at det ikke er det... Tenkte kanskje det var noen her inne som kunne ha peiling på dette??
Jeg har funnet en "ting" på eksosanlegget som kan minne om en plombe, men jeg lurer på om det kan være catalysator??
På forhånd takk...
Ole

Velkommen hit til oss her på MCsiden.no

Baron von Waffel her på forumet har en 'dero 125 og det kan hende han vet noe om det du spør om :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Plombe i Varadero 125??
NEI! det er ikke "plombe" på den.. noen mod kan gjøres men det er ikke noe større å hente...åpne litt på luftfilterkassa og potte med mere gjennomstrømning-gir deg væl 5km tenker jeg,mao unødvendig.
tror du får sylindersett med mere kubikk,men det er dyrt og ikke veldig mye ekstra.4T motorer er ikke som 2T som det er mye å hente (opptil15-17 hk ekstra) men blir en stoppa så blir det en del pes også eller du skulle være i en ulykke med personskade-da kan det gå skikkelig til dundas.
4t er veldig driftsikkert og bruker lite bensin.
tror du får sylindersett med mere kubikk,men det er dyrt og ikke veldig mye ekstra.4T motorer er ikke som 2T som det er mye å hente (opptil15-17 hk ekstra) men blir en stoppa så blir det en del pes også eller du skulle være i en ulykke med personskade-da kan det gå skikkelig til dundas.
4t er veldig driftsikkert og bruker lite bensin.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Plombe i Varadero 125??
Her er jeg helt on line med Mekkis ! Du kan sikkert bygge den om til 250 ganske lett men kostnadene er astronomiske sett mot effektøkningen. Også blir det ingen særlig effetøkning heller. Egentlig.
Ta tung lappen og kjør deg selv opp i kubikk. En dag våkner du og finner deg selv ikke å være lykkelig med det heller. Da gjør du som Onkel Pollti og finner deg en lavkubikk fulleffekter. Tung moped det og pga hk/vekt. Det er gøy det selv om jeg gjerne skulle hatt mere dreiemoment til tider. 34 hk er nok til daglig råningen min ihvertfall. Ufordringen er forbikjøringer
200 ccm og 34 hk holder for meg og jeg trives også godt på Haus Gestapos skremmende spreke 14,2 hk Super Bike
Da kreves det enda mere planlegging før du raser forbi noens bestemor i sin alltid nyvaskete Suzuki Swift
Det er flere gleder ved å kjøre mc enn å mange hk under tanken. Noen finner den gleden ved å ha en trillion ccm og en zillion hk tilgjengelig, vi litt mere sære finner gleden ved å mangle dette. Du må sette pris på utfordringene.

Ta tung lappen og kjør deg selv opp i kubikk. En dag våkner du og finner deg selv ikke å være lykkelig med det heller. Da gjør du som Onkel Pollti og finner deg en lavkubikk fulleffekter. Tung moped det og pga hk/vekt. Det er gøy det selv om jeg gjerne skulle hatt mere dreiemoment til tider. 34 hk er nok til daglig råningen min ihvertfall. Ufordringen er forbikjøringer



Det er flere gleder ved å kjøre mc enn å mange hk under tanken. Noen finner den gleden ved å ha en trillion ccm og en zillion hk tilgjengelig, vi litt mere sære finner gleden ved å mangle dette. Du må sette pris på utfordringene.
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Plombe i Varadero 125??
Plastbøtta ligger på verksted med det rare i :)Pollti skrev:Her er jeg helt on line med Mekkis ! Du kan sikkert bygge den om til 250 ganske lett men kostnadene er astronomiske sett mot effektøkningen. Også blir det ingen særlig effetøkning heller. Egentlig.![]()
Ta tung lappen og kjør deg selv opp i kubikk. En dag våkner du og finner deg selv ikke å være lykkelig med det heller. Da gjør du som Onkel Pollti og finner deg en lavkubikk fulleffekter. Tung moped det og pga hk/vekt. Det er gøy det selv om jeg gjerne skulle hatt mere dreiemoment til tider. 34 hk er nok til daglig råningen min ihvertfall. Ufordringen er forbikjøringer200 ccm og 34 hk holder for meg og jeg trives også godt på Haus Gestapos skremmende spreke 14,2 hk Super Bike
Da kreves det enda mere planlegging før du raser forbi noens bestemor i sin alltid nyvaskete Suzuki Swift
![]()
Det er flere gleder ved å kjøre mc enn å mange hk under tanken. Noen finner den gleden ved å ha en trillion ccm og en zillion hk tilgjengelig, vi litt mere sære finner gleden ved å mangle dette. Du må sette pris på utfordringene.
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Plombe i Varadero 125??
På en 250 og ikke minst en 125 blir det mer "aktiv" kjøring. Som Pollti skriver så må kjøringen planlegges mer enn med masse hk og kubikk. Det gjelder å holde turtallet der det er mest å hente og treffe riktig med giringen. Men så er det moro når du legger større sykler bak deg på svingete veier. 

-
- Innlegg: 2
- Registrert: 10 mar 2010, 20:26
- Motorsykkelen din: 2005 Varadero XL125V
Re: Plombe i Varadero 125??
Ok takker for svar, ville bare være sikker på at det ikke var noen plombe i den. Har hørt litt forskjellig her og der...
Jeg er bare 16 så jeg kan desverre ikke ta tung lappen enda
Jeg er bare 16 så jeg kan desverre ikke ta tung lappen enda

Re: Plombe i Varadero 125??
Se på tiden på Varaderoen som en praksisperiode før tunglappen og kjør mest mulig. Jo flere kilometer jo mer rutine får du. Ta gjerne et førerutviklingskurs, det kan anbefales. 

- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Plombe i Varadero 125??
Litt sent å komme på banen, men jeg kan bekrefte at det ikke er noen plombe eller liknende i Veslederoen. Trimmingspotensialet er i praksis null. Dette er en flott sykkel som hadde kledd en 250-motor. Men Honda har ikke sett det poenget. Sier som de andre, kos deg med sykkelen til du blir 18. Da tar du tunglappen og kjøper deg en fulleffekt 250.
Heldigvis er det lav omregistreringsavgift på MC, så ombygging og effektøkning overlater vi til andre, og kjøper heller ny sykkel når vi ønsker sykkel med andre spesifikasjoner enn den vi har.
Heldigvis er det lav omregistreringsavgift på MC, så ombygging og effektøkning overlater vi til andre, og kjøper heller ny sykkel når vi ønsker sykkel med andre spesifikasjoner enn den vi har.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125