I min iver etter å få montert sensoren, knakk jeg av det midtre plastfestet til sidedekselet høyre side. Så nå er jeg på jakt etter nytt deksel i rett farge.

Og like blidMortenL skrev: 15 jul 2020, 11:48 Fikk fartssensor i posten i går, og nå fungerer speedometeret igjen som det skal.
I min iver etter å få montert sensoren, knakk jeg av det midtre plastfestet til sidedekselet høyre side. Så nå er jeg på jakt etter nytt deksel i rett farge.![]()
![]()
Det kan det nok, men jeg tok ikke vare på den lille plastbiten som knakk av. Jeg så ikke at det ville være varig hold i det om jeg hadde limt uansett. Blir kanskje å borre et hull gjennom stumpen som står igjen av denne "plastkroken" på baksiden av dekselet, så kan jeg stripse dekselet fast og bare klippe stripset når dekselet må av. Som det garantert må, før eller siden.
Det gjorde jeg med min forrige sykkel! Brukte et metallbor (kobber?) i 1 mm, og en ørliten skrue, samt superlim. Det holdt de tre åra etterpå før jeg bytta sykkel. Og han som kjøpte lagde en caferacer av den (Utorlig fin, forresten, jeg fikk et bilde) så han trengte den ikke.FredrikE24 skrev: 15 jul 2020, 13:51 Du kan bore hull og lime inn en TC-klammer i passe størrelse og trimme litt på klammeret eventuelt.
Ser imidlertid at det ikke er stort å bore i![]()