AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Bimma »

Hmmm....... Minus 18 her nå AJ. Skal kulda aldri ta slutt?????? sukk........ :sorry
Har lyst til å kjøre sykkel jeg... :mc1

Hmmmm Jalmar. Enda godt jeg bor langt unna hyttetaket. Nå må du ikke glemme å la gamlingen ta noen bilder av seansen........ :lol
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Var -22 i dag tidlig... :sk?

Var borte hos en sambygding rett borti høgget her ved sju-ti'a i kveld og der var det -25... :[-(

Flotte greier! \:D/ :notlistening :[-( ](*,)

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Huff ja.....det ser ikke ut til at våren innhenter oss med det første.. :grt
Tror jeg går og legger meg og først står opp igjen i april... :sorry
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, ja... :-|
Det er fortsatt vinter, for å si det sånn... :eh
Her et par-tre bilder fra for- og baksiden av huset, som for tiden minner mer og mer som et innesnødd hi...

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Håper det ikke er et innesnødd bjørnehi du er i,da dukker jegerne opp om et par måneder.... 8) :scratch :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Vi har en hyggelig hyttenabo her vi bor og vi hjelper disse hyttefolkene med litt av hvert, som å bytte vinduer, snekre trapp og denslags når det måtte passe... :-J
Samme med all snøen slik at disse byfolkene skal slippe å slite seg ut med måking når de kommer på hytta for å slappe av.

I dag freset vi bort all denne unyttige snøen fra parkeringsplassen deres foran garasjen.
Kona ble med og begynte ivrig å vise meg hvordan man skulle måke seg vei fram til garasjeporten. Denne Tekumseh snøfreseren befant seg nemlig inni den smått nedsnødde garasjen...

Jeg lot kona drive på litt og ga samtidig uttrykk for at hun kanskje kunne lage en introduksjonsvideo og legge den ut på Youtube slik at jeg kunne studere den mens jeg slappet av med lit godt drikke i heimen...

Forslaget ble ikke omfavnet og geniforklart, for å si det slik... :eh

Vel... samma det...
Vi fikk nå i hvert fall opp denne garasjeporten og startet opp denne indianaerhøvdingoppkalte snøfreseren, som cheron sikkert synes er kjempefin og myyyyeeee artigere enn motorsykkel... ;e :mk

Sånn så det ut da vi starta...:

Bilde

Sånn mens vi holdt på...

Bilde

Bilde

Og her holder kjerringa på med å buksere freseren på plass igjen etter endt økt...

Bilde

Og sånn ble det til slutt...

Bilde

Og helt til slutt, et vinterstemningsbilde...

Bilde

Om jeg synes det var helt høvding å kjøre Tekumseh snøfreser?
Eh... nei...?
Ikke spesielt artig nei... Kommer nok helt sikkert ikke til å kjøpe meg snøfreser :[-(

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Når det ligger over 10 cm med snø, synes jeg det er helt greit å kjøre snøfreser. Håndmåking foregår kun på mindre snømengder.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Yes!
Denne lørdagen kan bli en festaften \:D/
Fikk slæddet Almera'en hjem igjen og inn i garasjen etter et par nødvendige ærender ute på bygda i et mildt sagt elendig føre og ytterst miserable værforhold med altfor mye snø i veien, i lufta... ja, overalt, for å si det rett ut, noe som slett ikke burde vært situasjonen nå som vi er i ferd med å avrunde februar og dermd vinteren 2010.
Ser dessverre ikke ut til at 1. mars vil bære særlig preg av vår i år :sk?

Vel, mens det er vær for barn som liker uteleker i snøen og voksne som later som de befinner seg på en eller annen islagt pol og som synes det ustyrtelig festlig å 'utfordre' naturkreftene, kommer jeg til å sitte inne og lese fag, en masteroppgave har jeg også tenkt å pløye gjennom... men høydepunktene dukket opp i den nedsnødde postkassa; tre nye promoskiver (slike som musikkskribenter er heldige å få enda, selv om flere og flere selskaper har funnet det lurt og billigst å lage nedlastbare CD-plater, som slett ikke blir det samme :[-( Fy til platebransjen :[-X ...) med tre spennende band som ganske sikkert skal være med å gjøre kvelden i kveld til en aldri så liten helaften, sammen med CALES: "KRF" skiva, som kom for et par dager siden - tsjekkisk 'vikingmetal' som faktisk bare blir bedre og bedre jo mer jeg hører på den :bananas

Nevnte jeg vinen :eh :vin ? Joda, den er også på plass :drg

Dette skal bli en bra kveld! :thumleft :knegg

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

..og da alt dette kombinert med å "henge" her inne på mcsiden...så er jo kvelden sikret ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:..og da alt dette kombinert med å "henge" her inne på mcsiden...så er jo kvelden sikret ;e
Selvfølgelig!! Blir å henge ute med dere her på Forumet også, så klart :knegg :buddies:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Et lite gløtt ut av vinduet, bare for å slå fast at... ja, dere vet... :sk? er laaaaangt unna... :sorry

Bilde

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
Globe skrev:..og da alt dette kombinert med å "henge" her inne på mcsiden...så er jo kvelden sikret ;e
Selvfølgelig!! Blir å henge ute med dere her på Forumet også, så klart :knegg :buddies:
Ikke henge oss UT altså? :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

cheron skrev: Ikke henge oss UT altså? :knegg
Henge dere ut til tørk, mener du... :eh :lol :-# :orefk

:8-[

Var kanskje ikke så morsom, den... :-k :dontknow

Uansett! :vs

Tar en tur innom igjen senere i kveld :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da er den nye NZI hjelmen på plass.
Siden jeg har vært storfornøyd med den andre NZI SpyderIII (karbon)hjelmen jeg har så gadd jeg ikke eksperimentere noe med å prøve noe annet merke da jeg fant ut at... jo, nå skal jeg jammen skaffe meg en ny hjelm med solvisir!

Undersøkte priser her i landet og syntes den norske prisen var noe i overkant...:
Bilde

Kanskje jeg bør ha dårlig samvittighet, men hvorfor betale for mye når andre tilbyr samme vare til bedre pris? Som så ofte ellers ble det en liten sjekkerunde på nettet...
Og Fasbikebits hadde et bra tilbud.
Det så også ut at Fastbikesbits la seg på en linje med lav porto for antakelig å slippe "maset" med å trekke fra VAT'en...
Jeg gadd ikke bry meg med det denne gangen siden portoutgiftene var til å leve med.

Prisen? kr. 2557,16 + det den norske 'spleiselagskassa' skulle ha da jeg hentet hjelmen på posten, dvs. kr. 807, tilsammen kr. 3.364,16.

Og det betyr kr. 945,21 spart i forhold til norsk pris. Ikke all verdens vil kanskje mange mene, men vel 900,- er likevel en god slump penger spart. Så får man heller leve med risikoen hva gjelder reklamasjon/garantier osv.

Den nye hjelmen ser og føles bra ut. Passformen kjennes ut som helt lik den jeg har fra før.
Det som er annerledes og mye bedre med Sports Touring hjelmen er den utvendige finishen - bedre lakk og så blank og fin at man kan speile seg i den... :knegg

Den innvendige kledningen er ut til å være av samme Outlast kvaliteten som SpyderIII, men den nye hjelmen har refleksstriper både i fóret i åpningen og fóret i kragen, slik det vises på bildet nedenfor. En grei sikkerhetsdetalj, vil jeg tro.

Så de to nye tingene, da. Solvisiret ser ut til å passer bra, dvs. senkes ikke så langt ned at det tar borti nesen.
Åpningsmekanismen funker også greit, men er spent på hvordan det funker under kjøring. Dette fordi det krever et visst trykk på knappen for at visiret senkes og heves.
Plasseringen av knappen er grei slik at man slipper å føle seg fram på siden av hjelmen for finne heve/senkemekanismen der, slik det er på mange andre hjelmer. Men dette blir vel aldri noe problem for de fleste, men en vanesak man fort venner seg til.

Den andre nye tingen som jeg i utgangspunktet var litt skeptisk til var denne micrometriclåsingen av hakereima.
Jeg har alltid sverget til dobbelt-D ring løsningen og hadde håpet at også den nye NZI hjelmen ville ha denne løsningen.
Det har den ikke, men etter å ha prøvd micrometricmekanismen tror jeg faktisk at jeg kommer til å trives veldig godt med denne løsningen. Enklere enn dobbelt D ring og overraskende lett å finjustere strammingen.
Det samme med åpningen av reima; trekke i rød snor som jeg vant til med dobbelt D ring og vips! så er hakereima frigjort.

Så langt virker dette å være en flott hjelm med god kvalitet på alle detaljer. Så er det bare å håpe at den er like støysvak som SpyderIII, noe jeg tror den er siden innerfór og ikke minst nakkekrage og hakebeskyttelsen ser ut til å være likt.

Bilde

Bilde

Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Fatter ikke hvorfor du somler bort penger til hjelm ? Invester i ei topplue og votter ! :knegg

Svar