Hva betaler vi i forsikringspremie?
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?
Rabatt på if forsikring ved medlemskap i nmcu.
- Knut Morten
- Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Ta å se hva dere ender opp på med bilsportmc - er billige på gamle sykler.
http://www.bilsport-mc.com/no
Betaler 1385,- for en -84 VF 1000f
Ut på tur - aldri sur
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
De plikter å levere/selge annsvarsforsikring, men ingenting utover dette. Jeg hadde en sak om dette med If. If ville i utgangspunktet ikke forsikre min ZX6R pga skadestatistikk og at jeg ikke hadde hatt tung sykkel før osv. Jeg henviste til forikringsloven som pålegger dem å gi ansvarsforsikring. De "gikk" da med på det, men måtte legge på et risikotillegg som ville bli tatt bort igjen etter 2 år. Som sagt så gjort. Risikotillegget var bare et par 3 hundrelapper. Betaler nå ca. 2300,- for Ansvar, tyveri og brann. 70% bonus 3. år. Det er ikke ille på en den sykkelen jeg har som i utgangspunktet står med fet kursiv hos de fleste selskaper...Cbr skrev:Kan en bank si vi tilbyr ikke forsikring på den sykkelen! ?
Honda cbr 600 f3 98 mod
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Måten de kan si nei til en ansvarforsikring er vha forsikringspremien, If ville ikke ha min nye RC8R og sa det med prisen. De fokuserte kun på at dette er en høyrisikosykkel uten å vektlegge at jeg har hatt sykler forsikret hos dem i 25 år uten skader. Når et selskap avviser en gammel kunde på den måten tyder det på at de har alt for gode marginer.Dexter skrev: De plikter å levere/selge annsvarsforsikring, men ingenting utover dette. Jeg hadde en sak om dette med If. If ville i utgangspunktet ikke forsikre min ZX6R pga skadestatistikk og at jeg ikke hadde hatt tung sykkel før osv. Jeg henviste til forikringsloven som pålegger dem å gi ansvarsforsikring. De "gikk" da med på det, men måtte legge på et risikotillegg som ville bli tatt bort igjen etter 2 år. Som sagt så gjort. Risikotillegget var bare et par 3 hundrelapper. Betaler nå ca. 2300,- for Ansvar, tyveri og brann. 70% bonus 3. år. Det er ikke ille på en den sykkelen jeg har som i utgangspunktet står med fet kursiv hos de fleste selskaper...
Gjensidige ville forsikre KTM'en, så da ble det flytting av alle forsikringene mine dit.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
jeg kunne også fått forsikret CBR`n der men de opererer ikke med bonus så da er jeg usikker på skifte til annet selskap senere...beholder vel ikke bonusen på polisen mer enn 3 år? og hva med prisen i dette selskapet om et år vet jo ingen da disse er i etableringsfasen ennå..Knut Morten skrev:Ta å se hva dere ender opp på med bilsportmc - er billige på gamle sykler.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Så lenge du kan dokumentere at du har eid og forsikret en mc i et annet selskap, tar de ikke fra deg bonusen.
Du trenger forsåvidt bare en bekreftelse på du har kjørt mc også, trenger ikke være din egen en gang!
Du trenger forsåvidt bare en bekreftelse på du har kjørt mc også, trenger ikke være din egen en gang!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Tenke jeg skulle sjekke med Bilsport & MC Spesialforsikring...
Og det gjorde jeg:
Prisen hos Unison er fortsatt kr. 2.216,-. ...
Og det betyr at jeg fortsatt er Unisonkunde
Og det gjorde jeg:
Bilsport & MC Spesialforsikring skrev: Hei,
Då har jeg beregnet premie på:
Yamaha TDM 900 ABS
Regnr. DSXXXX
Med garasje
Ingen förere under 40 år
Helkasko: 2408;-
Prisen hos Unison er fortsatt kr. 2.216,-. ...
Og det betyr at jeg fortsatt er Unisonkunde

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Snakket med Bilsport-Mc idag og de opplyste at de tok vare på bonuser som kunder hadde når de overførte forsikringer.
Jeg har MV-Agusta'n der fra før og sjekket hva BMW'n ville koste.
Fant ikke noe billigere selskap på MV'n (4100,-)enn dem når jeg skaffet den.
Det geniale de ga meg pris på er en forsikring med to sykler.
Ettersom de ikke er på veien samtidig så slo de av til det halve på den billigeste sykkelen.
For meg vil det si at jeg kun skal betale 1200,- for full kasko på en BMW K1200GT.
Så nå blir det å bytte fra Terra.
Jeg er under gruppen 40+ så jeg har nok endel å hente på det
Prisene for yngre vet jeg ikke hvordan er der.
Men jeg husker for leeenge siden når jeg var ung, da kostet en Yamaha FJ1100 over 25% av det totale studielånet inkl stipend.
Jeg har MV-Agusta'n der fra før og sjekket hva BMW'n ville koste.
Fant ikke noe billigere selskap på MV'n (4100,-)enn dem når jeg skaffet den.
Det geniale de ga meg pris på er en forsikring med to sykler.
Ettersom de ikke er på veien samtidig så slo de av til det halve på den billigeste sykkelen.
For meg vil det si at jeg kun skal betale 1200,- for full kasko på en BMW K1200GT.
Jeg er under gruppen 40+ så jeg har nok endel å hente på det

Prisene for yngre vet jeg ikke hvordan er der.
Men jeg husker for leeenge siden når jeg var ung, da kostet en Yamaha FJ1100 over 25% av det totale studielånet inkl stipend.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
1200,- kr. var da rasende billigGTline skrev: Ettersom de ikke er på veien samtidig så slo de av til det halve på den billigeste sykkelen.
Jeg er under gruppen 40+ så jeg har nok endel å hente på det![]()

Heldig, du

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Like viktig som prisen er jo faktisk hva man får for det man betaler også. Ofte kan det være slik at selskapene tilbyr flere forskjellige pakkeløsninger som er priset i forhold til dekningsomfanget.
Sjekk derfor dekningsomfang og vilkår på forsikringene nøye slik at du unngår å bli sittende med skjegget i postkassa dersom uhellet skulle være ute.
Min personlige mening er at det er altfor stort prisfokus innenfor forsikring.
Selv om uttrykket "kvalitet koster" kanskje ikke er direkte overførbart, kan det jo ha en viss betydning.
mvh
Sjekk derfor dekningsomfang og vilkår på forsikringene nøye slik at du unngår å bli sittende med skjegget i postkassa dersom uhellet skulle være ute.
Min personlige mening er at det er altfor stort prisfokus innenfor forsikring.
Selv om uttrykket "kvalitet koster" kanskje ikke er direkte overførbart, kan det jo ha en viss betydning.

mvh
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Link te artikkel her om en så sleit med å finne forsikringsselskap. Nyttig info.
http://www.tv2underholdning.no/nektes-m ... 67660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tv2underholdning.no/nektes-m ... 67660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Cbr skrev:Link te artikkel her om en så sleit med å finne forsikringsselskap. Nyttig info.
Joakim Lundby i oppslaget på TV2 sidene skrev:- Tennants forslag på 341.570 kroner tror jeg lar ligge, hadde jeg vært Lotto-millionær så skulle jeg ha takket ja, bare for å se reaksjonen deres.

Ja, da hadde nok Tennant blitt fornøyd, ja

- kuleberg
- Motorsykkelen din: intruder c800
24 år
Suzuki intruder 1400 90'
30% bonus
5300,- full kasko
Storebrand
Suzuki intruder 1400 90'
30% bonus
5300,- full kasko
Storebrand
49 år
Kawasaki ZZR 1200
2950 - Full kasko
Bilsport & mc
Kawasaki ZZR 1200
2950 - Full kasko
Bilsport & mc
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Jeg betaler 5300 for min CBR 929 i Jernbanepersonalets bank og Forsikring har bil forsikring der også, 70% Bonus 3året
Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Jeg og flatmaten min satt og snakka om forsikringspremier i går når vi var på pub'n, og når jeg sa at jeg ikke betaler mer enn drøye £600 i forskring for min MC i Norge, så sa han rett ut, "that I don't fucking believe, that's a lie mate!" Men etter en mail til Mor, så fikk jeg en pdf fil som viser hva jeg betaler, og da sa han "oh, you're a fucking ass mate, do you know that?:P" Grunnen til dette var enkel, og jeg fikk erfart det i dag også, vi ringte til samme forsikrings selskap som han har her i England, HSBC, og fikk et realt sjokk, £8274, altså ca 80.000 kroner for nøyaktig samme sykkel som jeg har i Norge
Så Norge er kanskje ikke så ille alikevell?
Forøvrig så betaler en annen av mine flatmates £3700 for en 2008 modell Puegeot 207, og hun er 21 år. Jeg blir ordløs av slike forsikringstall...

Så Norge er kanskje ikke så ille alikevell?
Forøvrig så betaler en annen av mine flatmates £3700 for en 2008 modell Puegeot 207, og hun er 21 år. Jeg blir ordløs av slike forsikringstall...
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Brukte nettløsningen til Storebrand og sjekket i dag for å sammenligne med Unison, hvor jeg har vært kunde de siste par årene.
Sammenligningsgrunnlaget var omtrent likt med unntak av at jeg måtte velge enten kr. 4000,- eller kr. 8000,- som egenandel på et par av forsikringene, noe som neppe gjør de store utslagene...
Resultatet ble dette:
TDM'en er billigere i Storebrand, men totalt sett er likevel Unison billigere, nærmere bestemt kr. 1568,- billigere. Litt mindre hvis jeg krysser av for FG-godkjent alarm (ABUS skivelåsen godkjennes, går jeg ut fra...?) i beregningsgrunnlaget i Storebrand-løsningen. Forskjellen er 50,- kr....
Unison gir "ingenting ved dørene" ved bruk av slik alarm. Like greit siden det kun er snakk om denne femtilappen...
Og jada! jeg er fortsatt Unisonkunde også etter denne sjekken
Sammenligningsgrunnlaget var omtrent likt med unntak av at jeg måtte velge enten kr. 4000,- eller kr. 8000,- som egenandel på et par av forsikringene, noe som neppe gjør de store utslagene...
Resultatet ble dette:
TDM'en er billigere i Storebrand, men totalt sett er likevel Unison billigere, nærmere bestemt kr. 1568,- billigere. Litt mindre hvis jeg krysser av for FG-godkjent alarm (ABUS skivelåsen godkjennes, går jeg ut fra...?) i beregningsgrunnlaget i Storebrand-løsningen. Forskjellen er 50,- kr....
Unison gir "ingenting ved dørene" ved bruk av slik alarm. Like greit siden det kun er snakk om denne femtilappen...
Og jada! jeg er fortsatt Unisonkunde også etter denne sjekken

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
* Honda CBR F2 1991 modell
* 21 år
* Ansvarsforsikring
* 6400,- per år
* Gjensidige
* 21 år
* Ansvarsforsikring
* 6400,- per år
* Gjensidige
Kjører faktisk IF, selv om det er et firma som har fått mye pepper. Har alltid sverget til Gjensidige, men de har prisa seg ut for min del. Betaler 3100 for 99mod VFR800. Full kasko, 75% bonus, 28år, Trondheim, NMCU rabatt, alarm og kjøreutstyr.
Synes det er en bra deal. Gjensidige var ikke i nærheten en gang. Skulle ha borti det doble, selv om fagforeningen min (Tekna) har gode avtaler der. Tror kundebehandleren var litt oppgitt over mc-policyen i Gjensidige. Skumle skumle vifferen... jadda
Synes det er en bra deal. Gjensidige var ikke i nærheten en gang. Skulle ha borti det doble, selv om fagforeningen min (Tekna) har gode avtaler der. Tror kundebehandleren var litt oppgitt over mc-policyen i Gjensidige. Skumle skumle vifferen... jadda
54 år
Honda Shadow VT 600 - 2004
1534 - Full kasko
Bilsport & mc
Honda Shadow VT 600 - 2004
1534 - Full kasko
Bilsport & mc
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Her er, visstnok, en gustig forsikringsmulighet, MC, for de som er medlem av LO.
De kaller ordningen LOfavør.
[img]http://img.skitch.com/20100504-gs7w7cxi ... 4a7r1t.jpg[/img]
(Klikk på bildet for å lese mer)
De kaller ordningen LOfavør.
[img]http://img.skitch.com/20100504-gs7w7cxi ... 4a7r1t.jpg[/img]
(Klikk på bildet for å lese mer)
Men billig er de ikke, men sikkert greit nok å ha de et år for å få bonus på 70% på begge kjøretøy.

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Kjenner ikke prisen deres, så det er mulig det! Hørtes jo ikke dumt ut å samle opp bonus på denne måten, om da beløpet tjener seg inn igjen over raltivt kort tid! :-)
- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Jeg byttet faktisk forsikringselskap i går :-)
Ringte en hyggelig mann, som åpnet med å si "Hei, jeg ringer fra IF for vi vil ha deg som kunde! Hva må vi gjøre for å fortjene deg som kunde?" Svarte med at jeg første begynte å le, og sa at det er to ting, En: Du må ringe meg på det nummeret som jeg oppgir til deg nå ...... mitt engelske nr, så jeg slipper å betale for samtalen, og den andre betingelsen forteller jeg deg når du ringer opp igjen. "OK, ringer deg opp igjen med en gang!"
"Ja, hva er så denne andre betingelsen din?" Ganske enkelt, du må komme med en relativt bedre avtale det enn jeg har med Gjensidige i dag. "Og hva er så er avtalen din?" Mc forsikring, innbo og reise forsikring for studenter som dekker ALT. "Hva betaler du per mnd i dag?" Ca 850,- "OK, gi meg et par minutter, så skal jeg se hva jeg får til".
Tiden gikk, og etter litt frem og tilbake med div. reg nummer og div. bonuser. Så endte jeg opp med å betale kr 790,- i mnd, for det samme som jeg hadde hos Gjensidige, MEN jeg fikk full kasko
Noe gjensidige også kunne tilby, men til ca 1300,- per mnd.
Og da var avtalen i boks!
Jeg var vell kanskje ikke helt ærlig under samtalen, noe jeg ikke bekymrer meg for, for jeg fikk det som jeg vil. Og så utspekulert og gjerrige som forsikringselskapene er i dag, så har de bare godt av at de ikke klarte å tyne meg for mer penger. Nå venter jeg bare i spenning på at Storebrand skal ringe meg opp igjen, som ringte for litt siden for å prøvde og selge meg forsikring, men ville ikke ha meg fordi jeg har motorsykkelen som hovedforsikring. Noe damen i andre enden ikke syntes var rettferdig, som hun skulle greie å lage en avtale til meg. Så er spent på om de klarer å slå IF si avtale 
Ringte en hyggelig mann, som åpnet med å si "Hei, jeg ringer fra IF for vi vil ha deg som kunde! Hva må vi gjøre for å fortjene deg som kunde?" Svarte med at jeg første begynte å le, og sa at det er to ting, En: Du må ringe meg på det nummeret som jeg oppgir til deg nå ...... mitt engelske nr, så jeg slipper å betale for samtalen, og den andre betingelsen forteller jeg deg når du ringer opp igjen. "OK, ringer deg opp igjen med en gang!"
"Ja, hva er så denne andre betingelsen din?" Ganske enkelt, du må komme med en relativt bedre avtale det enn jeg har med Gjensidige i dag. "Og hva er så er avtalen din?" Mc forsikring, innbo og reise forsikring for studenter som dekker ALT. "Hva betaler du per mnd i dag?" Ca 850,- "OK, gi meg et par minutter, så skal jeg se hva jeg får til".
Tiden gikk, og etter litt frem og tilbake med div. reg nummer og div. bonuser. Så endte jeg opp med å betale kr 790,- i mnd, for det samme som jeg hadde hos Gjensidige, MEN jeg fikk full kasko

Og da var avtalen i boks!

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.