Langbein skrev: 25 feb 2017, 16:58
Angående kulden kan det godt hende jeg er godtroende, men jeg tenker i utgangspunktet at det lar seg gjøre med gode klær og vindbeskyttelse på sykkelen. Noen reiser tross alt på snøskuterturer i mange minusgrader. Riktig nok kanskje ikke i 6 timer og i lavere hastigheter.
Tror du må oppgradere dine erfaringer med snescooter--- 2-6 timer er normalt - opptil 25 gr minus er normalt - fart fra 80-140 er normalt...
Vi har støvler som er dobbelt så tunge som ikke gir den samme beskyttelsen som MC-støvler - vi har heldress med god isolasjon og gjerne fullt vinter utstyr under det igjen. På snescooter..
Men til MC- i 2-4 grader i et helvettes regnvær, september, kjørt 70 mil - med scooterbukse og jakke på utsiden av MC-klær det jeg bruker på sommeren , var varmt og godt - men uutholdelig straks man stoppa--- så mine tanker for vinter kjøring er å ha flere lag som lett kan taes av -- støvler 2 nr for store 2 par lesta i disse (såle av avispapir, tar opp fukt)

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..