
Men i løpet av de par første årene vil du finne ut veldig mye mer om hva som passer best for deg, og mest trolig gå opp noen hakk i motor og power. Dette skjer nesten uansett hva du velger som første sykkel..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... tInfo=trueAJ skrev: 01 sep 2020, 21:18 Ingen Yamaha TDM 900 til salgs på Finn.no, så vidt jeg kan se...
Ellers ville jeg nærmest uforbeholdent anbefalt en slik!
Se der ja, løp og kjøpdypen skrev:https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... tInfo=trueAJ skrev: 01 sep 2020, 21:18 Ingen Yamaha TDM 900 til salgs på Finn.no, så vidt jeg kan se...
Ellers ville jeg nærmest uforbeholdent anbefalt en slik!
Holder fint som tredjesykkel også :-)kjellv skrev: 03 sep 2020, 23:06Se der ja, løp og kjøpdypen skrev:https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... tInfo=trueAJ skrev: 01 sep 2020, 21:18 Ingen Yamaha TDM 900 til salgs på Finn.no, så vidt jeg kan se...
Ellers ville jeg nærmest uforbeholdent anbefalt en slik!
Gir også en uforbeholden anbefaling til denne. Perfekt førstesykkel med høy morofaktor. God til det aller meste, med en morsom motor.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Også her er det vanskelig å gi noe fasitsvar. De aller fleste motorsykler kan gå langt over 100000 km uten store påkost eller problemer, noen kan også gå langt over 200000. Men for å oppnå slike kjørelengder kreves det at sykkelen får en del fagmessig utført service. Veldig mange tar servicene selv, særlig etter at garantien er utgått. Mange har også god peiling og et velutstyrt verksted i garasjen sin, er fullt kapable for å gjøre alt selv. Dessverre er det også mange som regner seg som verdensmester og mener at de har tatt service om de har byttet olje på motoren en gang i året, og gjerne brukt det billigste de finner av olje og filter.King skrev: 04 sep 2020, 20:02 Takk igjen for alle tilbakemeldinger! Skjønner at det blir vanskelig for andre å finne den perfekte sykkelen for meg så jeg skal komme tilbake til konkrete sykler når det er aktuelt! Men en ting jeg gjerne skulle likt å vite litt mer om er kostnadene/problemene involvert med å eie en sykkel som er eldre enn et par år!
Når jeg ser på sykler nå har jeg i hovedsak sett på sykler som har minimum 1 fullt år igjen av ny-gatantien og helst gått under 15k km. Dette begrenser jo markedet en del, og utvalget deretter. Er det noen som kan fortelle litt rundt hva jeg burde forvente av kostnader om jeg f.eks kjøper en sykkel fra 2012-2015 med km stand opp mot 40k f.eks. Er det mye kostnader involvert? Må de på verksted ofte eller holder det med en gang i året? Her tar jeg gjerne imot litt tips og erfaringer folk har samlet opp![]()