Niks.Bjerknez skrev: 26 aug 2020, 18:11 Yamahaen er også to sylindret og har litt "vassere" lyd. Spesielt med en liten bråkepotte :)
MT125 er ensylindret:
Det finnes ikke lenger noen tosylindrede 125 kubikkere her i landet, tror jeg?
Niks.Bjerknez skrev: 26 aug 2020, 18:11 Yamahaen er også to sylindret og har litt "vassere" lyd. Spesielt med en liten bråkepotte :)
Ahh... det trodde jeg faktisk ikke. Jeg gir meg jeg
Nei, hun har ikke prøvd den men den er nok for høy. Her en min oversikt over sykler, setehøyde og ca pris:Bjerknez skrev: 26 aug 2020, 18:11 Ja nakensykler er som oftes de syklene man sitter best på og som ikke er for store. Hadde ho prøvd Yamaha MT125? Den skal være en av de mest oppreiste syklene i den klassen. Vertfall gjelder dette MT07...
Yamahaen er også to sylindret og har litt "vassere" lyd. Spesielt med en liten bråkepotte :)
Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Her har du faktisk en V-twin 125 , så her kan det være en fleksibel motor med brukbart Nm som kompenserer for antall kg..AJ skrev: 27 aug 2020, 08:03Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Så Bjerknez er helt klart inne på noe; disse syklene veide mye og interessen for dem dalte ganske fort.
Gjorde et kjapt søk mens jeg skriver dette innlegget og det ser ut til at den fortsatt er å få tak i:
https://www.osebakken.no/produkt/hyosung-gv-125-c/
Den ligger på 172 kg og 15Hk, rundt 40 - 45 kg mer en de andre 125ccWikingTnT skrev: 27 aug 2020, 09:52Her har du faktisk en V-twin 125 , så her kan det være en fleksibel motor med brukbart Nm som kompenserer for antall kg..AJ skrev: 27 aug 2020, 08:03Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Så Bjerknez er helt klart inne på noe; disse syklene veide mye og interessen for dem dalte ganske fort.
Gjorde et kjapt søk mens jeg skriver dette innlegget og det ser ut til at den fortsatt er å få tak i:
https://www.osebakken.no/produkt/hyosung-gv-125-c/
Men det kan hende at en V-Twin har mer "brukanes" krefter allikevel. Mer moment er vertfall det jeg hadde foretrukket i det segmentet.Tore L skrev: 27 aug 2020, 11:02Den ligger på 172 kg og 15Hk, rundt 40 - 45 kg mer en de andre 125ccWikingTnT skrev: 27 aug 2020, 09:52Her har du faktisk en V-twin 125 , så her kan det være en fleksibel motor med brukbart Nm som kompenserer for antall kg..AJ skrev: 27 aug 2020, 08:03Kan kanskje ha vært en Hyosung? Jeg mener å huske at de hadde en 125 cruiser til salgs her i landet for en del år siden. Mener også at den så større ut en dagens 125 kubikkere.FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Så Bjerknez er helt klart inne på noe; disse syklene veide mye og interessen for dem dalte ganske fort.
Gjorde et kjapt søk mens jeg skriver dette innlegget og det ser ut til at den fortsatt er å få tak i:
https://www.osebakken.no/produkt/hyosung-gv-125-c/
Jeg brukte mine år i lett-segmentet på en Honda Shadow VT 125, kan ha vært en slik?FreewheelBurning skrev: 26 aug 2020, 23:46 Så en veldig flott cruiser aktig lett motorsykkel en gang, den var svært lav! Mye krom, fin var den. Husker ikke merke eller modell.
Hvilke deler er det du tenker på da?Hosse skrev: 01 sep 2020, 18:02 Hvor kjøper man Honda og Yamaha MC deler på nett? Finnes det noen med godt utvalg i Norge, eller kjøper dere det meste fra utlandet? Syns ikke jeg finner mye i Norge på nett i hvert fall.
CB125F til datteren og MT-07 til fruen. Jeg holder meg foreløpig til cabrioletkjellv skrev: 01 sep 2020, 20:43Hvilke deler er det du tenker på da?Hosse skrev: 01 sep 2020, 18:02 Hvor kjøper man Honda og Yamaha MC deler på nett? Finnes det noen med godt utvalg i Norge, eller kjøper dere det meste fra utlandet? Syns ikke jeg finner mye i Norge på nett i hvert fall.
Slik jeg forstår det har du selv en 2020 Yamaha MT-07 med 5 års garanti, og har nå kjøpt en 2020 Honda CB125F med to års garanti til din datter. Det skal vel mye til at disse to trenger deler med det første. Uansett, å skru noe særlig på disse kan begrense muligheten for en garanti eller reklamasjonssak om det ble aktuelt.
Ok. Dette er ikke deler, dette kalles for eksempel utstyr.Hosse skrev:CB125F til datteren og MT-07 til fruen. Jeg holder meg foreløpig til cabrioletkjellv skrev: 01 sep 2020, 20:43Hvilke deler er det du tenker på da?Hosse skrev: 01 sep 2020, 18:02 Hvor kjøper man Honda og Yamaha MC deler på nett? Finnes det noen med godt utvalg i Norge, eller kjøper dere det meste fra utlandet? Syns ikke jeg finner mye i Norge på nett i hvert fall.
Slik jeg forstår det har du selv en 2020 Yamaha MT-07 med 5 års garanti, og har nå kjøpt en 2020 Honda CB125F med to års garanti til din datter. Det skal vel mye til at disse to trenger deler med det første. Uansett, å skru noe særlig på disse kan begrense muligheten for en garanti eller reklamasjonssak om det ble aktuelt.Tenkte på ting som vindskjerm, senkesett, håndvarmere, toppboks (MT-07) og annet snacks.
Det er intet annet enn Helligbrøde. Man vasker ikke andres utstyr uten at det er helt tydelig kommunisert på forhånd at det er ok.Bjerknez skrev: 02 sep 2020, 10:18
En annen ting vertfall en som meg synes er en uting (som handler om noe litt annet, og det er ikke vondt ment av butikken) er at dem på Speed MC spyler av sykkelen etter at den har vært på service. Det er det værste jeg vet.
Takk! Har sett de. Det var der jeg kjøpte sykkeln ogsåMissNoble skrev: 02 sep 2020, 10:29 Du må jo ha verdens heldigste datter!![]()
Jeg har kjøpt deler/utstyr til min Honda fra flere forskjellige steder, men agmshop.no kan være verdt å sjekke ut, hvis du vil ha norsk side. Har gjort retur der en gang også, og det gikk smertefritt etter hva jeg kan huske.
Enig. Forkastelig.Rune75 skrev: 02 sep 2020, 10:28Det er intet annet enn Helligbrøde. Man vasker ikke andres utstyr uten at det er helt tydelig kommunisert på forhånd at det er ok.Bjerknez skrev: 02 sep 2020, 10:18
En annen ting vertfall en som meg synes er en uting (som handler om noe litt annet, og det er ikke vondt ment av butikken) er at dem på Speed MC spyler av sykkelen etter at den har vært på service. Det er det værste jeg vet.
Det kommer til å funke, gratulerer. Blir bra med bilde snartHosse skrev: 01 sep 2020, 18:02 Da har jeg kjøpt en CB125F til henneHenter til uken tenker jeg. Hun får den lørdag 12e september. Veldig spent på reaksjonen. Kjøpte med matchende toppboks også.
Når det er sagt. Hvor kjøper man Honda og Yamaha MC deler på nett? Finnes det noen med godt utvalg i Norge, eller kjøper dere det meste fra utlandet? Syns ikke jeg finner mye i Norge på nett i hvert fall.
Heldiggris!Hosse skrev: 08 sep 2020, 20:56 Da er denne lille frekkasen hentetOverleveres til 15 åringen på lørdag
![]()