Det er litt trist at ikke KTM 1290 Super Adventure T fortsatt er i salg som er en skikkelig turmaskin med 30 liters tank, liker den.
Lekkasje i sidevesker, vann trenger inn i veltebøyler, ulyd gaffel, flassende emblemer og skruer som løsner er irriterende småting men jeg vil tro forhandler ryddet raskt opp i dette.
Vobbling i større hastigheter høres ikke trygt ut, 2016 hadde vel ny type sideveske innfestning som var forbundet med hverandre "såkalte flytende feste" eller kom det i 2017. Vobbling kan forårsakes av flere ting, som dekk og hvordan sykkel er lastet, omfang av fører stor vs liten i forhold til vindskjerm etc Her er det mye som kan sjekkes ut på egenhånd. Hva var årsaken?
Bensinpumpe og clutchpumpe / clutchslave er kjente feil på KTM fra tidenes morgen som er raske ting å utbedre eller enda bedre forbedre som forhandler tar tak i fort vil jeg tro. Hvor langt kjørte du med denne før du byttet sykkel?
[/quote]
21000km på 2 sesonger Alle issues med sykkelen førte til lange svadasamtaler med verksmester, der 2 minutter med Google gir deg mere info enn han kunne. Alle reklamasjoner måtte diskuteres i det uendelige før det ble sendt søknad om reklamasjon til Sverige og hovedimportør. Totalt 6 uker med lånesykkel da jeg ikke engang fikk legge ut for deler/arbeid før reklamasjon var godkjent. Moro når man kommer med en ett år gammel sykkel med defekt cluchpumpe.
Kompisen min kjøpte samme sykkel uka før meg og vi kjører stort sett i sammen og like mange mil. På hver service skillet det opptil 1000 kr på hva vi betalte. Ved spm vedrørende dette var svaret forskjellig bruksmønster med tilhørende utskifting/servicepunkter.
Som du sier er både bensinpumpe og slave kjente feil på Ktm og om jeg gjetter riktig er nok dette noe som aldrig blir bedre. Har jo hatt 15-år på seg sålangt. Jeg kunne jo selvfølgelig bare satt på en oberon pumpe selv og vært ferdig med det, men har da betalt for ny sykkel der jeg forventer at ting virker eller blir raskt tatt hånd om av forhandler uten at søknader til Sverige må godkjennes.
Når låsen på di lekke sideveskene røyk og jeg skulle få nye, var det bestemt at jeg skulle få nye orginale uten mulighet til og stroppe oppå.
Jeg mente jeg burde få noen som hadde stråppemulighet oppå slik som jeg hadde men dette avslo Ktm/forhandler . Om ikke så måtte jeg betale 5-7000 i mellom.
Ang vobling er det et kjent problem som ktm benektet i lang tid, før di endelig kom opp med en ny løsning som forhåpentlig skulle virke, denne måtte man forøvrig kjøpe selv
Kompisen fikk godkjent 3 stk nye sw-motech med innervesker uten kostnad.
Mye av min irritasjon over ktm kommer nok av forhandler /importør men at Ktm generellt har mere issues en di andre store merker er iallfall jeg rimelig sikker på.
Dette med mc er som regel litt vanskelig og diskutere da folk flest ofte klorer i alle retninger for og forsvare sitt merke (litt sånn den beste bilen er den JEG har nå.