Det er en stund siden siste oppdatering nå, så det er vell på tide å poste igjen.
Det er ikke så mye som er gjort med sykkelen i det siste egentlig. Jeg fikk gjort det meste av det jeg ville gjøre i fjor høst, så nå i vår er det bare blitt ett nytt bakdekk og 20K service. Det er ikke så mye mer jeg trenger/har lyst til å gjøre med sykkelen, men det kan nok være at jeg går løs på støtdemperne etterhvert. Si gjerne ifra hvis dere har, eller kjenner noen som har, en bakdemper fra en av disse liggende og slenge, og som gjerne skulle kvittet seg med den:
ZX6RR (05-06 modell)
ZX6R (05-06 modell)
ZX10R (08-10 modell)
Det er blitt litt kjøring i det siste, selv om det ikke er blitt så mye som jeg håpet på. Det er forskjellige grunner til dette, men jeg har da fått tatt meg noen småturer. Forrige skikkelige tur var forrige Torsdag (Kristi Himmelfartsdag).
Fri fra jobb og flott kjørevær gjorde at tok meg tid til en kort dagstur. Jeg var vell borte cirka 6 timer, men det var noen stopp på turen. Begynte hjemmefra, litt utenfor Gjøvik. Foreldrene mine har en støl litt ovenfor Vaset i Valdres, så jeg tenkte jeg skulle ta turen oppover der og så se hva jeg fant på videre.
Det var faktisk overraskende lite trafikk oppover, men det var tydelig at dette var dagen for å kjøre MC. Møtte mange motorsyklister langsmed veien, og slo også av en hyggelig prat med en par motorsyklister som var på langtur på Fagernes. Kom fram til Vaset, og her var det tydelig at det er greit å reise på hytta igjen. Fullt opp med biler og folk som gikk tur. Været og temperaturen var bra, selv om det fortsatt ligger snø i fjellet. Stølen jeg hadde tenkt å reise til ligger litt innenfor Gomobu Fjellstue, men etter å ha snakket med noen lokale, så fikk jeg høre at bommen ikke hadde åpnet enda. Så da ble det en liten pause nede i Vaset, før jeg satte kursen videre.
Vaset - small.JPG
Liten rast på Vaset.
Fra Vaset kjørte jeg videre ned til Røn, Ryfoss, Skammestein, Beitostølen og så vidt innover Valdresflya. Temperaturen lå på cirka 14 grader ved Beitostølen, men falt raskt ned til omtrent 8 grader så fort jeg kom videre innover fjellet. Her var det fortsatt en god del snø, og jeg fikk med meg et forsøk på å grave fram ei hytte langsmed veien. Hytta lå litt over veien og det eneste som var synlig, var deler av taket. Jeg så heller ikke den store hjullasteren som holdt på å grave den frem, før jeg var omtrent rett ved siden av den. Der var det snø til over taket rundt hele, og på avstand så jeg bare snøspruten stå over brøytekanten.
Valdresflya - small.JPG
Valdresflya.
Etter en liten stopp på Flya, satt jeg kursen nedover igjen mot Fagernes. Temperaturen steg raskt igjen, og trafikken tok seg opp litt. Igjen, tydelig at hyttene er åpne igjen, da mesteparten av trafikken gikk oppover i retning Beitostølen. Tok en liten stopp med Cola og Kvikk Lunsj litt før Fagernes.
Beito-Fagernes - small.JPG
Rasteplass mellom Beito og Fagernes.
På turen ned igjen, valgte jeg å kjøre om Bagn. Dels fordi jeg vill ha en lengre tur, og dels fordi en del av strekningen i bunnen av Tonsåsen er skikkelig dårlig om dagen (les: grusvei grunnet veiarbeid). Det gikk radig ned til Bagn, hvor det var på tide å tanke opp sykkelen. Der møtte jeg tilfeldigvis kjentfolk som også var på tur. De var en gruppe på 9 stykker, og skulle akkurat den samme veien som meg ned igjen. Så, etter en is på Circle K i Bagn, bar turen nedover igjen. Ruta hjemover ble Bagn, Bjoneroa, Fluberg og hjem til Vardalsåsen.
Merket at det var litt ålreit å kjøre i gruppe igjen. Jeg har ikke så mange å kjøre sammen med, så det blir stort sett aleneturer. Jeg har ikke noe i mot det, men merker at en savner litt den sosiale biten av og til. Håper på flere slike turer framover!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.