JanH skrev: ↑11 sep 2020, 17:13
Har nylig laget og montert GPS feste.
Det ser ikke ut til å finnes noen fester til siste generasjon Tracer 900/GT for montering over displayet.
MVIMG_20200910_162458.jpg
Ble veldig bra, liker løsningen
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Har rengjort hovedlykta innvendig.
Så hele regnbuens spekter inni der, og det er vel tegn på oksydering.
Plukka den av, fylte på litt spylerveske, tetta hulla, rista på den vell og lenge, og vipps så var regnbuefargene borte.
Satt på kinahendler...
Bremsen ble veldig bra. Bedre respons . Den orginale bare bøyde seg . Denne er stivere.
Clutch vet ikke helt enda. Brukte litt tid på å justere . på vaieren, tenker den er litt lang nå.
Er helt ute på på innstillingene
Jeg er litt kort i fingrene, å litt kort i arma. Håper det blir litt bedre nå. Synes det ble slark på chlutcen.
Prøvd varmeholkene for første gang i høst...
4 grader da jeg kjørte til jobb i morges.
Holdt varmen med å sette på på trinn 2 + at jeg hadde på mine Rukka R-Star hansker.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
Sattphalat skrev: ↑12 sep 2020, 21:03
Satt på kinahendler...
Bremsen ble veldig bra. Bedre respons . Den orginale bare bøyde seg . Denne er stivere.
Clutch vet ikke helt enda. Brukte litt tid på å justere . på vaieren, tenker den er litt lang nå.
Er helt ute på på innstillingene
Jeg er litt kort i fingrene, å litt kort i arma. Håper det blir litt bedre nå. Synes det ble slark på chlutcen.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Ang slark i hendel, på en del sykler sitter det en messingforing i hendelen, som bolten går gjennom. Denne må flyttes over til ny hendel. Bare et tips:-)
cannon skrev:
Ang slark i hendel, på en del sykler sitter det en messingforing i hendelen, som bolten går gjennom. Denne må flyttes over til ny hendel. Bare et tips:-)
Takk for info.
Det var noe jeg ikke hadde tenkt på. Ser det sitter fôringer i de orginale hendlene.
Da får jeg skru opp å prøve på nytt. Se hvordan det er med kinahendlene.
Monterte nettopp støtteplate i plast, som jeg kjøpte på nett for noen dager siden.
Må si jeg falt for nettopp denne som skal kunne klikkes på plass uten ytterligere feste. Lav vekt og solid støtteavtrykk.
Valgte likevel å skru på plass toppdekselet med skruer som matcher kjedet... :
Støttefot1.JPG
Støttefot2.JPG
DSCN6251.JPG
Støttefot3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Da jeg gikk inn på kjøpshistorikken min på eBay for å sjekke om det skulle følge med skruer eller ikke, så lyste det mot meg at jeg ville få refundert en del av kjøpesummen om jeg tok bilde av støttefoten ferdig montert.
Var selvfølgelig ikke vanskelig å be siden bildene allerede var tatt:
Svaret fra selger kom kjapt:
"Many, many thanks!" sto det i mailen og ca. 75,- kr. er tilbakebetalt :
Refundert beløp.PNG
Artig !
Og ang. skruene så skulle ikke disse følge med... Greit nok siden man fant noen som passet bra nok.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
dypen skrev: ↑22 sep 2020, 20:12
Har noe lignende jeg også men det virker som det er hardplast det som er under mot bakken. Aliexpress
Hardplast hele greia her også .
Men ikke Aliexpress. Denne skal være laget i Slovakia.
Virker veldig solid.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
I dag har jeg vært på kundebesøk i Oslo. Første gang siden Covid 19 kom i mars at jeg har møtt kunder ansikt til ansikt og ikke bare over Teams. Kjørte selvfølgelig Stelvio'n innover. Spiste lunch på den nye Tacorestauranten "Breddos Tacos" i mathallen ved Vulcan. Kan virkelig anbefales, beste taco'ene jeg har noensinne har spist. På vei hjem igjen må jeg innrømme at jeg savnet Triumphen noe veldig. En Stelvio med sidekasser er ikke optimalt å lanesplitte med. For en som er vant til å lanesplitte med en slank triumph, var dette et mareritt. Komplett umulig, kunne like godt kjørt bil Neste gang blir det uten sidekassene, men fortsatt må jeg nok passe på. Stelivio'n er ikke akkurat slank
haakeik skrev: ↑22 sep 2020, 22:30
Stelivio'n er ikke akkurat slank
Feil sidevesker. Enkelt og greit :) .
Hadde ingen problemer med min Stelvio V8 med de integrerte sideveskefestene... .
Med de sideveskefestene du har på din NTX blir Stelvio'en veldig bred over hoftene.
Sånn er'e bare... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
haakeik skrev: ↑22 sep 2020, 22:30
I dag har jeg vært på kundebesøk i Oslo. Første gang siden Covid 19 kom i mars at jeg har møtt kunder ansikt til ansikt og ikke bare over Teams. Kjørte selvfølgelig Stelvio'n innover. Spiste lunch på den nye Tacorestauranten "Breddos Tacos" i mathallen ved Vulcan. Kan virkelig anbefales, beste taco'ene jeg har noensinne har spist. På vei hjem igjen må jeg innrømme at jeg savnet Triumphen noe veldig. En Stelvio med sidekasser er ikke optimalt å lanesplitte med. For en som er vant til å lanesplitte med en slank triumph, var dette et mareritt. Komplett umulig, kunne like godt kjørt bil Neste gang blir det uten sidekassene, men fortsatt må jeg nok passe på. Stelivio'n er ikke akkurat slank
De gangene jeg beveger meg rundt i Oslo er toppboks og ryggsekk tingen, ikke glem bussfila :)
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2