Slik kan det gå......
- B. Sveigdalen
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Kontakt:
-
Huff og huff, nei det er skummelt. Hvis du kjører i en venstresving, så havner du utenfor den hvite linja. DET er ille det. De fleste utfokjøringer skjer i venstresvinger, for da har man ikke et ekstra felt å gå på.rogg skrev:Håy..
Da tenker vi likt Ronny, men når det begynner å viberere i foten, skvetter jeg til hver gang. Det ender som regel med at jeg retter opp sykkelen og har da en lei tedens til å komme over gullinja....ikke bra, ikke bra.
Du burde kaskje jobbe litt mer med se-teknikken din (tving deg selv til å løfte opp blikket i sånne situasjoner, og se "langt inn i svingen"), uten at jeg vil være belærende. Bare et tips.
Jeg har skrevet en artikkel om netopp dette også. den finner du her: http://www.cruiser.no/index.php?artikkelid=410&back=1
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..
Ja det er skumle greier. Jeg sikter langt fram og føler jeg behærsker dette. Trener faktisk med det når jeg er på fire hjul også. Men det er når det skraper, og hele foten vibererer. Det forplanter seg helt opp til aslet. Det er da jeg svetter til og får en vipp på sykkelen.
Det som er merkelig er at når jeg er forberedt skjer det skjelden. Det skjer som regel når man er i godt driv, kusker og vugger seg framover småveier. Så...helt plutselig, mens tankene er på utsiden av hjelmen, skjer det. Og jeg skvetter til og får en vipp.
Det ender som regel med at jeg må presse sykkelen ned og det skraper til igjen, men da er jeg forberedt.
Ja det er skumle greier. Jeg sikter langt fram og føler jeg behærsker dette. Trener faktisk med det når jeg er på fire hjul også. Men det er når det skraper, og hele foten vibererer. Det forplanter seg helt opp til aslet. Det er da jeg svetter til og får en vipp på sykkelen.
Det som er merkelig er at når jeg er forberedt skjer det skjelden. Det skjer som regel når man er i godt driv, kusker og vugger seg framover småveier. Så...helt plutselig, mens tankene er på utsiden av hjelmen, skjer det. Og jeg skvetter til og får en vipp.
Det ender som regel med at jeg må presse sykkelen ned og det skraper til igjen, men da er jeg forberedt.
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..
Helt klart et godt ordtak, selv om nasen ikke er så liten lenger.
Datteren min blir snart 16, og jeg er godt i gang med å lære henne og få oversikt over trafikkbildet. Hun er like overrasket hver gang, over hvor mye jeg ser, som hun ikke ser. Så det er trening og atter trening på og være oppsevang og tolke situasjoner langt framme.
Datteren min blir snart 16, og jeg er godt i gang med å lære henne og få oversikt over trafikkbildet. Hun er like overrasket hver gang, over hvor mye jeg ser, som hun ikke ser. Så det er trening og atter trening på og være oppsevang og tolke situasjoner langt framme.
Erfaring er gull verdtrogg skrev:Håy..
- Gullvingen
- Kontakt: