Daglig rengjøring av MC ?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
pelsen
Motorsykkelen din: ja

Re: Daglig rengjøring av MC ?

Legg inn av pelsen »

Godtvoksen skrev: Vel - tanken var vel å stikke innom bensinstasjonen i bygdesentrumet vårt, og putte på en tier, for så spyle av med varm høytrykksspyler..:-) Nå er det nattefrost, slik at hageslangen fryser til is og da er det ganske tungvint å tine den opp igjen.

Men, ut i fra det de fleste skriver - så advares det til en viss grad mot dette.
Spyle av en varm sykkel er verken effektivt eller skånsomt, å bråkjøle varme deler slik er ganske brutalt.

Ellers er HT helt greit, så lenge man spyler med litt avstand, dvs ikke spyler med konsentert stråle kloss inntil pakningsflater, lagre, kjede, osv.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dortmunder skrev:
Bortsett fra det gutter .... hva er mer tilfredstillende enn å kose seg ute med ei flaske pils og kose sykkelen ???? :P
Men pass dere for slutten : når kjerringa kommer løpende som ei ild-kule og kjefter at du har brukt HENNES vaskebøtte og HENNES oppvaskkost.... :notlistening

Dortmunder
Jeg har heldigvis ikke slike problemer, jeg er avholdsmann og ungkar.:gk

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Skal vi nu se:

Hageslangeforeningen: 4

Høytrykksgutta: 6

:jada:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

Ligg unna Høyttrykk-spylern gutter!! =;
Har sett med egne øyne hva skader den kan forårsake, lagere full av vann og rust, og pakninger likeså. :oh :(
JEG holder meg til hageslangen, eller sånn lavtrykksprøyte de har på noen stasjoner til nød, men hjemmevask er å foretrekke.. ;-);)
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg takker for mange fine innspill i denne tråden. Har vurdert argumentasjonen for forskjellig måte å vaske sykkelen på.

Jeg havner nok i hageslangeforeningen... ;e ;e :thumleft
Sist redigert av Godtvoksen den 17 mar 2010, 07:40, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen: Jeg innstiller deg herved som leder av hageslangeforeningen :knegg

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Det var da et snaisent hageslangestativ... :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Det var da et snaisent hageslangestativ... :knegg
Joda, men det var vist ikke helt reglementert i følge en moderator - så bildet er fjernet. Beklager hvis det har støtet noen... :notworthy:

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

er ikke helt med på at det var noe galt med det bildet...hadde vært værre med bilde av meg i speedo..Det hadde vært støtende... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

mekkern skrev:...hadde vært værre med bilde av meg i speedo..Det hadde vært støtende... :lol
Det er jo slik at vi alle har forskjellige humor og tålegrenser, og så lenge det kan oppstå uenighet om det er støtende, kvinnediskriminerende ol. så syntes jeg det var fint og helt greit at en moderator minnet meg om reglementet for forumet. Moderator har bare gjort jobben sin :[-X

Da hjelper det lite at det fra min side selvsagt var ment som på kanten humor.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Det sier kanskje mest om min humor at jeg ikek oppfattet at det var på kanten. Jeg synes det var adekvat og helt på sin plass.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Man kan være enig eller uenig, men vi har nå laget en regel om bildebruk som kanskje kan oppfattes som unødvendig streng, men som bare har gode hensikter:

"Hold derfor språkbruken på et anstendig nivå. Bilder, tekster eller linker til annet materiale som strider mot norsk lov er forbudt. Vi har også valgt en linje der vi ikke poster bilder av "babes", dvs "fordummende", kvinnediskriminerende og/eller injurierende bilder.":

Denne og andre regler finner man her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1742" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjør gjerne debatt i egen tråd om hvor dere mener grensene skal gå. En debatt om hvordan forumet bør og skal være er alltid velkommen.
I en slik trår kan vi eventuelt bruke bildet som Godtvoksen har fjernet som et eksempel.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Jeg er helt enig i at det bildet var i strid med den regelen. Og jeg innrømmer gjerne at jeg ikke hadde fått med meg den regelen. For meg lever forumet godt uten "babes" avbildet på den måten.

Et godt eksempelbilde på en flott ung kvinne som vasker sykkelen sin mens hun på grunn av det gode været er lettkledd, kunne sikkert passert, men hvis vi skal unngå konstruerte bilder, er jeg avhengig av at en av mine døtre stiller opp. Og det kommer ikke til å skje. Og dermed er min grense satt.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:

Kjør gjerne debatt i egen tråd om hvor dere mener grensene skal gå.
For min del, så går grensen der hvor moderatorer eller administratorer setter den. Aksepteres man ikke deres tolkning av reglene - så mener jeg en må en finne seg et annet forum.

En kunne selvsagt sette i gang en debatt om hvilke bilder som er kvinneundertrykkene og en kan få massevis av svar.

Noen mener kvinner som går med hijab er kvinneundertrykkende... :lol

Bilde

Vil en da ikke kunne legge ut et bilde av en muslimsk kvinne som vasker MC? Her kan man problematisere opp og i mente og aldri bli enig. :knegg

Det vil nok til slutt ende med: :notlistening
Sist redigert av Godtvoksen den 17 mar 2010, 14:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
For min del, så går grensen der hvor moderatorer eller administratorer setter den. Aksepteres man ikke deres tolkning av reglene - så mener jeg en må en finne seg et annet forum.
+1 :thumleft

Svar