Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av k3nt_ »

Takk. Annen code og syntakst enn hva jeg tidligere er vant med. Ser at det ble et unormalt opphold der :S
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av k3nt_ »

Godtvoksen skrev:Det er denne jakka jeg har:

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1603

Og her står det at den har Internasjonal ryggskinne og det skulle en vel tro er godt nok? :-k
Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.

EDIT: Det betyr jo nødvendigvis ikke at den ikke tilfredstiller kravene.
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

k3nt_ skrev: Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.
Hmmf...så ergelig - jeg burde vist ha spurt/undersøkt her inne før jeg kjøpte meg MC-bekledning... ](*,)
Gammelgutt skrev: Airbagvesten er helt fin å ha på, om du søker på "søk" øverst på siden her, søk på maxxismannen. og skrevet av; pollti, da ser du bilde av vesten min (og pondusen).
Her var du vist, hvor er pondusen du snakket om?

Bilde

Gammelgutt

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Gammelgutt »

Pondusen er under all påkledningen, har her på meg full kjøredress og Helly Hansen regndress og airbagvesten. Jeg har vel pondus, er 170 cm lav og bruker str. 60. Men jeg er ikke tjukk i hue, bruker hjelmstr. x-small.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

k3nt_ skrev: Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.

EDIT: Det betyr jo nødvendigvis ikke at den ikke tilfredstiller kravene.
Da kan jeg neppe stole på denne "sikkerhetsnyheten" heller:

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1910

Må vel ta en telefon/skrive mail først for å spørre om hva slags CE-godkjenning den har.. ;e

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Svolp »

Godtvoksen skrev:
k3nt_ skrev: Ettersom de ikke skriver at ryggskinnen er CE godkjent vil jeg anta den ikke er det. Da det er høyere ansett en internasjonal ryggfinne, da det kan være som mangt.

EDIT: Det betyr jo nødvendigvis ikke at den ikke tilfredstiller kravene.
Da kan jeg neppe stole på denne "sikkerhetsnyheten" heller:

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1910

Må vel ta en telefon/skrive mail først for å spørre om hva slags CE-godkjenning den har.. ;e
Jeg var der på klubbtreff i mc-utstyr sine lokaler her for 2 uker siden. Da var det en visning på den vesten du linker til. Den virket i og for seg god nok men må ærlig innrømme at jeg forstår ikke helt hensikten med den lille beskyttelsen der fremme, den er på størrelse med en knytteneve så du skal ha ganske flaks "i" uflaks hvis du får en gjenstand til og treffe bullseye på beskyttelsen foran. Treffer den hardt nok knuser den brystet ditt uansett da det ikke er noe demping i den beskyttelsen. Utover det så går det mye igjen at prisen ofte reflekterer kvaliteten.

MEN, har ikke personlige erfaringer med den vesten men tviler at hadde vedder penger på helsa hvis ett uhell hadde skjedd. Hvis du leser en del tester så kommer samtlige ryggskinner på rundt 600-1000kr ut med stryk i test.
Uansett, ryggskinne er bra.. Ryggskinna redder deg fra og tilbringe resten av livet i rullestol, mens hjelmen redder livet ditt. :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

I dag har jeg vært å kjøpt meg kontaktlinser..:-) Slipper nå mørke farlige briller i tunnel :thumleft

Gammelgutt

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Gammelgutt »

Godtvoksen skrev:I dag har jeg vært å kjøpt meg kontaktlinser..:-) Slipper nå mørke farlige briller i tunnel :thumleft
Vondt og vanskelig med linser eller går det greit?. Jeg burde kanskje forsøke jeg også men synes det virker skremmende å rote innpå øynene. Det er nok en fordel med linser på mange måter når en er så trangsynt som meg.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev: Jeg burde kanskje forsøke jeg også men synes det virker skremmende å rote innpå øynene. Det er nok en fordel med linser på mange måter når en er så trangsynt som meg.
Ikke rote med øynene, Gammelgutt :[-X
Husk at du har ni fingre... Å bruke disse til å rote med øynene kan i verste fall ende med at du mister et...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev: Vondt og vanskelig med linser eller går det greit?. Jeg burde kanskje forsøke jeg også men synes det virker skremmende å rote innpå øynene. Det er nok en fordel med linser på mange måter når en er så trangsynt som meg.
Jeg har alltid vært skeptisk til å rote innpå øynene, men sjokket jeg fikk i tunnelen sist torsdag overbeviste meg om at denne skepsisen måtte jeg overvinne. De var overraskende gode å ha på seg. Bedre en briller. Utfordringen blir å lære seg å sette dem på seg selv. :thumleft

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

I dag har jeg hatt meg en liten tur til byen (Flekkefjord) i det fine været, og på veien traff jeg to MC'er til...så nå er sesongen definitivt i gang her sør... :mc7

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Bilder GV...bilder??...du har vel med deg et kamera på slike utflukter??... :[-o< ;e

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Bilder GV...bilder??...du har vel med deg et kamera på slike utflukter??... :[-o< ;e
Det kommer nok bilder etter hvert, foreløpig er det i nærområdet jeg kjører og fokuset mitt går foreløpig på å bli kjent med MC'n og meg selv som MC-sjåfør. Føler meg fortsatt veldig fersk på dette kjøretøyet. :D Har forøvrig meldt meg inn i Senior MC Norge og ser det blir Rustoppløsning 2010 den 24. april... :thumleft

http://seniormc.intbuilder.com/index.as ... mid=605855

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Gleder meg veldig selv, til å bli kjent med sykkelen på i nær og fjernmiljø....men det tar nok et par uker til før føre tillater det! :D

Rustløserkurs er en smart start på sesongen. Var selv på et informasjonsmøte i regi av SeniorMC her i Trondheim for et par/ tre uker siden, der fikk vi informasjon om dette kurset med oversikt over de øvelsene de gjennomfører. Det var satt opp 4 - 5 ulike kursdager man kunne velge mellom. Gleder meg :)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Duville »

Nå er det sånn at det skal være rustløser teori på Mandag i Stavanger

http://seniormc.intbuilder.com/lokal/in ... cat=600345" onclick="window.open(this.href);return false;

- alle velkommen - også dem som ikke er medlemmer --- kl 18.30. Jeg vet ikke hvor dette er i Stavanger, men det akter jeg å finne ut.

Jeg kommer til å kjøre bortover ca. 15.30 så får jeg en pause på veien.

Hvorfor Stavanger - ja si det, da

Noen som ønsker å ta samme turen så kan det justeres noe....

Låst