KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Firer-golfene er jo krutegode de da. Fikk en sånn en gratis av naboen. En 1.6 Highline. Skal sies at verkstedet ikke kunne finne ut av hva som feilte den, og hun følte seg ferdig med å kaste penger på den.
Den rusler og går enda etter sliping av to ventilseter. Har vel gått 5 år nå, og ikke langt unna 100 000km. Noe annet galt er det jo ikke, og ikke har det vært det heller.
Når det gjelder Guzzi, så er jeg ikke så fan. Jeg har faktisk til gode å se en MotoGuzzi V85? Er det solgt så veldig mange av dem?
Den rusler og går enda etter sliping av to ventilseter. Har vel gått 5 år nå, og ikke langt unna 100 000km. Noe annet galt er det jo ikke, og ikke har det vært det heller.
Når det gjelder Guzzi, så er jeg ikke så fan. Jeg har faktisk til gode å se en MotoGuzzi V85? Er det solgt så veldig mange av dem?
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Haha, hadde litt penger å rutte med den gangen så dem satt litt løst. Altså til å være 20 år gammel. En 2002 modell med innebygget GPS vokser ikke på trær, hehe. Husker jeg kjørte rundt sammens med en kompis og plottet inn adresser som vi kjørte til. Ble like lverrasket hver gang den traff riktigsimpson skrev: 07 okt 2020, 16:0342000 for GPS?Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 15:35Den var jo speller ny når jeg kjøpte den og jeg husker jeg betalte 42.000 for innebygget GPS, som i 2002 kun var forbeholdt langt dyrere biler. Men man fikk det som ekstrautstyr.
Men desverre så var det så mye feil med den bilen at det skulle ta 18 år før jeg satt meg i en Golf igjen, men da med EL-motor.
Da vil jeg påstå at du burde ha bestilt time på sykehus samtidig for en sjekk av tankegodset![]()
![]()

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Den jeg hadde var det så mye galt med at jeg ikke engang godder å ramse opp.FredrikE24 skrev: 07 okt 2020, 17:00 Firer-golfene er jo krutegode de da. Fikk en sånn en gratis av naboen. En 1.6 Highline. Skal sies at verkstedet ikke kunne finne ut av hva som feilte den, og hun følte seg ferdig med å kaste penger på den.
Den rusler og går enda etter sliping av to ventilseter. Har vel gått 5 år nå, og ikke langt unna 100 000km. Noe annet galt er det jo ikke, og ikke har det vært det heller.
Når det gjelder Guzzi, så er jeg ikke så fan. Jeg har faktisk til gode å se en MotoGuzzi V85? Er det solgt så veldig mange av dem?

- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
En tidligere kollega (selger) kjøpte en 1.6 Highline 2002 modell i 2001, den var inne over 20 ganger pga feil i løpet av 2 år/snaut 60.000km, flere av de tauet inn.Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 17:11Den jeg hadde var det så mye galt med at jeg ikke engang godder å ramse opp.FredrikE24 skrev: 07 okt 2020, 17:00 Firer-golfene er jo krutegode de da. Fikk en sånn en gratis av naboen. En 1.6 Highline. Skal sies at verkstedet ikke kunne finne ut av hva som feilte den, og hun følte seg ferdig med å kaste penger på den.
Den rusler og går enda etter sliping av to ventilseter. Har vel gått 5 år nå, og ikke langt unna 100 000km. Noe annet galt er det jo ikke, og ikke har det vært det heller.
Når det gjelder Guzzi, så er jeg ikke så fan. Jeg har faktisk til gode å se en MotoGuzzi V85? Er det solgt så veldig mange av dem?![]()
Han ville ha kjøpet omgjort, først ville Møller ha 85.000 i bruksfradrag, men etter en runde i forliksrådet, blei beløpet 36.000 imellom for en ny maken Golf, 2 år nyere. Det var han godt fornøyd med, da stor 60.000km service var forestående, og dekkene var ganske slitne.
Den nye Golfen var på verksted første gang etter ett år, på 30.000km service, uten problemer.
Ellers kjenner jeg en som kjører mye motorsykkel, han hadde 5 inntauinger pga driftstans med BMW de første 6-7 årene (fra midten av 2000-tallet og utover). Men han kjører fortsatt BMW. Ellers hadde han hatt 2 inntauinger på japsesykler i løpet av 20 år...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Drit nå i Moto Guzzi, hva med Aprilia?!
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
På snart 7 år har jeg ingen intauinger. Ei heller problemer overhodet med noen av syklene jeg har eid. De første årene svidde jeg også av godt over 20.000km. i året.Kjellrf skrev: 08 okt 2020, 09:46En tidligere kollega (selger) kjøpte en 1.6 Highline 2002 modell i 2001, den var inne over 20 ganger pga feil i løpet av 2 år/snaut 60.000km, flere av de tauet inn.Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 17:11Den jeg hadde var det så mye galt med at jeg ikke engang godder å ramse opp.FredrikE24 skrev: 07 okt 2020, 17:00 Firer-golfene er jo krutegode de da. Fikk en sånn en gratis av naboen. En 1.6 Highline. Skal sies at verkstedet ikke kunne finne ut av hva som feilte den, og hun følte seg ferdig med å kaste penger på den.
Den rusler og går enda etter sliping av to ventilseter. Har vel gått 5 år nå, og ikke langt unna 100 000km. Noe annet galt er det jo ikke, og ikke har det vært det heller.
Når det gjelder Guzzi, så er jeg ikke så fan. Jeg har faktisk til gode å se en MotoGuzzi V85? Er det solgt så veldig mange av dem?![]()
Han ville ha kjøpet omgjort, først ville Møller ha 85.000 i bruksfradrag, men etter en runde i forliksrådet, blei beløpet 36.000 imellom for en ny maken Golf, 2 år nyere. Det var han godt fornøyd med, da stor 60.000km service var forestående, og dekkene var ganske slitne.
Den nye Golfen var på verksted første gang etter ett år, på 30.000km service, uten problemer.
Ellers kjenner jeg en som kjører mye motorsykkel, han hadde 5 inntauinger pga driftstans med BMW de første 6-7 årene (fra midten av 2000-tallet og utover). Men han kjører fortsatt BMW. Ellers hadde han hatt 2 inntauinger på japsesykler i løpet av 20 år...
Små bagateller bryr meg meg ikke noe om, men driftstans, der går grensen. Det SKAL ikke skje på helt nye sykler. Uansett årsak og skulle det skje så burde man fått en ny sykkel uten spørsmål.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Dette er en uttalelse som hører hjemme i en drømmeverden.Bjerknez skrev: 08 okt 2020, 15:40 Små bagateller bryr meg meg ikke noe om, men driftstans, der går grensen. Det SKAL ikke skje på helt nye sykler. Uansett årsak og skulle det skje så burde man fått en ny sykkel uten spørsmål. (min understrekning - AJ)
Selv ikke Forbrukerrådet eller forbrukeradvokater med erfaring fra virkelighetens verden, mener dette i fullt alvor.
Da jeg fikk driftstans pga. en coil som kollapset på min Moto Guzi Stelvio, skulle altså forvente å få en kliss ny sykkel fordi en del til noen hundrelapper, kanskje få tusen kroner, svktet, noe som altså kan skje på nye sykler!?
Det samme med nøkkelløssystemet som sviktet på KTM'en; ny sykkel (med fradrag av verdien på medbrukt brukstid, må vi anta?) pga. av en del som enkelt byttes ut med en forbedret versjon av del som i utgangspunktet hadde en (mer eller mindre åpenbar) svakhet?
Bare sånn for ordens skyld:
selger av en gjenstand har som hovedregel alltid krav på å forsøke å sette gjenstanden i korrekt funksjionsmessig stand (reparere feil) to ganger.
Lykkes ikke dette kan man begynne på veien med å kreve kjøpet omgjort. Betinget av at feilen som er forsøkt rettet er vesentlig med tanke på gjenstandens bruksverdi.
Slik er virkelighetens verden.
Jeg nærmet meg tippepunktet i forhold til dette rettsprinsippet da jeg hadde oljesvettingen på KTM'ren i april/mail 2018.
Ved andre gangs forsøk på å rette feilen krevde forhandler såpass god tid til rep. og sjekk av rep. (testkjøring flere ganger over flere dager) slik at de med størst mulig grad av sikkerhet kunne si at reparasjonen var vellykket.
Noe den absolutt har vært siden. Samme med nøkkelløssystemet, som altså ble erstattet med en forbedret komponent, noe som er utførlig dokumentert på nett, også med nytt delenummer.
Vel har vi som forbrukere ganske gode forbrukerrettigheter, men ikke så sterke at selgere nærmest blir rettsløse.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Er klar over at det ikke er slik, men JEG kommer aldri noensinne til å kjøpe samme sykkel igjen på veldig mange år hvis jeg opplevde flere alvorlige problemer eller driftstans med en helt fabrikkny sykkel. Dette kan du gjerne sitere meg på.AJ skrev: 08 okt 2020, 16:21Dette er en uttalelse som hører hjemme i en drømmeverden.Bjerknez skrev: 08 okt 2020, 15:40 Små bagateller bryr meg meg ikke noe om, men driftstans, der går grensen. Det SKAL ikke skje på helt nye sykler. Uansett årsak og skulle det skje så burde man fått en ny sykkel uten spørsmål. (min understrekning - AJ)
Selv ikke Forbrukerrådet eller forbrukeradvokater med erfaring fra virkelighetens verden, mener dette i fullt alvor.
Da jeg fikk driftstans pga. en coil som kollapset på min Moto Guzi Stelvio, skulle altså forvente å få en kliss ny sykkel fordi en del til noen hundrelapper, kanskje få tusen kroner, svktet, noe som altså kan skje på nye sykler!?
Det samme med nøkkelløssystemet som sviktet på KTM'en; ny sykkel (med fradrag av verdien på medbrukt brukstid, må vi anta?) pga. av en del som enkelt byttes ut med en forbedret versjon av del som i utgangspunktet hadde en (mer eller mindre åpenbar) svakhet?
Bare sånn for ordens skyld:
selger av en gjenstand har som hovedregel alltid krav på å forsøke å sette gjenstanden i korrekt funksjionsmessig stand (reparere feil) to ganger.
Lykkes ikke dette kan man begynne på veien med å kreve kjøpet omgjort. Betinget av at feilen som er forsøkt rettet er vesentlig med tanke på gjenstandens bruksverdi.
Slik er virkelighetens verden.
Jeg nærmet meg tippepunktet i forhold til dette rettsprinsippet da jeg hadde oljesvettingen på KTM'ren i april/mail 2018.
Ved andre gangs forsøk på å rette feilen krevde forhandler såpass god tid til rep. og sjekk av rep. (testkjøring flere ganger over flere dager) slik at de med størst mulig grad av sikkerhet kunne si at reparasjonen var vellykket.
Noe den absolutt har vært siden. Samme med nøkkelløssystemet, som altså ble erstattet med en forbedret komponent, noe som er utførlig dokumentert på nett, også med nytt delenummer.
Vel har vi som forbrukere ganske gode forbrukerrettigheter, men ikke så sterke at selgere nærmest blir rettsløse.
Til dags dato har jeg ikke opplevd driftstans på helt ny bil, eller motorsykkel de 23 årene jeg har hatt førerkortet. Å slik skal det jammen meg være også mener jeg.
Men småfeil godtar jeg, som feks. sprekk i glass, et løst deksel, en varsellampe som lyser grunnet dårlig kontakt, en knirkelyd som dukker opp etc. men driftstans og oljelekasje fra motor som krever at motoren klyves på en klin ny sykkel er noe vertfall jeg aldri kommer til å godta. Såpass må man kunne kreve av klin nye kjørretøy. Når gressklipperen vi kjøpte for 12 år siden går som en klokke etter så lang tid, så forventer jeg at en motorsykkel til 200.000 gjør det samme. Jeg synes ikke det er for mye forlangt.
Jeg vet at det ikke er sånn, men det betyr ikke at jeg bør godta det :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Hvem som blir ny Piaggio, Aprilia og Moto Guzzi importør er vel fortsatt ikke klart.
Men det som er sikkert er at Moto Guzzi slett ikke har tenkt å gi seg i året de fyller 100 år. Som eneste motorsykkelprodusent i Europa, som har holdt produksjonen kontinuerlig i gang på samme sted i Nord-Italia i altså 100 år. En bragd det må sies å stå respekt av.
Nytt av året i 2021 er en oppgradert versjon av den klassiske V7 modellen, hvor motoren er den største nyheten. Den har nemlig vokst fra 750 kubikk, derav modellbetegenelsen V7, til 850 kubikk. Dvs. samme motor som i sukesmodellen V85TT.
I nye V/ vil effekten imidlertid ikke være 80 HK som i V85TT, men 65 og noe lavere momentverdi, 73 Nm mot V85TTs 80 Nm.
Her litt mer info om V7, 2021 modellen:
https://advrider.com/heres-the-new-moto-guzzi-v7/
Skikkelig retroklassiker, dette
!
Men det som er sikkert er at Moto Guzzi slett ikke har tenkt å gi seg i året de fyller 100 år. Som eneste motorsykkelprodusent i Europa, som har holdt produksjonen kontinuerlig i gang på samme sted i Nord-Italia i altså 100 år. En bragd det må sies å stå respekt av.
Nytt av året i 2021 er en oppgradert versjon av den klassiske V7 modellen, hvor motoren er den største nyheten. Den har nemlig vokst fra 750 kubikk, derav modellbetegenelsen V7, til 850 kubikk. Dvs. samme motor som i sukesmodellen V85TT.
I nye V/ vil effekten imidlertid ikke være 80 HK som i V85TT, men 65 og noe lavere momentverdi, 73 Nm mot V85TTs 80 Nm.
Her litt mer info om V7, 2021 modellen:
https://advrider.com/heres-the-new-moto-guzzi-v7/
Skikkelig retroklassiker, dette

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
DEN var vakker!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Ja, ikke sant

Like fin og kanskje et hakk penere blåfarge enn på TDM'en din

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Må si jeg gleder meg til å se resultatet. Tviler ikke på at det ble bra

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Bent fram MEGET pen. Og omsider med tilstrekkelig med skyv i motoren. Prisleie +/- 150 000?
Modellbetegnelsen bør kanskje «oppgraderes» også?
Modellbetegnelsen bør kanskje «oppgraderes» også?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?
Blir prisen rundt 150K så står jeg i realistisk reell fare for å ryke på en slikErlend Kveinen skrev: 14 des 2020, 19:49 Bent fram MEGET pen. Og omsider med tilstrekkelig med skyv i motoren. Prisleie +/- 150 000?
Modellbetegnelsen bør kanskje «oppgraderes» også?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.