Min KTM 990 SMR begynte jo å trekke litt på årene, var 11 år gammel og gått 62.000km. Enda mye sykkel igjen men tenkte greit tidspunkt å selge nettopp derfor, fremdeles nokså hel og fin og ikke tullete mye km tross alt så fremdeles verdt litt. Men lå en hovedservice og litt annet i pipen så fort 10.000NOK måtte lagt i den i løpet av året (pluss dekk og bensin men gjelder uansett). Så slo til på fair innbyttepris så den står igjen i Mysen.
Har jo siklet litt både på 1290 Superduke R og 790 Duke. Men 1290en er 266.000,- og 180hk er jo litt mer enn strengt tatt trenger...selv om moro

Så planen var å prøvekjøre til våren før tok beslutning. Men selges mye MCer om dagen samtidig som leveransene kanskje rammes litt av Corona så tok en tlf til Jon på Spinnin Wheel. Og de hadde en 2020 overligger som fikk en del rabatt på...så da ble det slik

Er jo mye tråder her på forumet om hva som er bra MC og ikke. 890 Duke R har rykte på seg for kun å være skikkelig bra på én ting, å kjøre svinger. Som passer meg bra for det er egentlig det eneste jeg bryr meg om på MC, kjøre svinger

Ellers ikke tenkt å bruke så mye på ekstrautstyr, er jo mye knallbra utstyr på den originalt. Sto på fullt akra-anlegget men går for originalanlegget, delvis fordi akra-anlegget koster 33.000NOK men også fordi særlig nedover i Europa, så har de blitt veldig striks på dette med potter og lyd. Har man originalanlegg er man home free. Gjelder også om får til noen track days. Men bakskjermen er tragisk så den må av. Går for original KTM power part litt nettere skjerm istedenfor en slik mini tail tidy, ser mye bedre ut enn originalen og holder det meste av spruten unna ryggen forhåpentligvis. Det andre koster på meg er quick shifter, dette er bare en programmeringsjobb men lest flere tester som sier at denne bør man spandere på. Og da ikke så farlig at wire clutch, ikke hydraulisk, der har de spart litt...
Ja, ja, nok 890 for nå, her er bilde fra nett, egentlig mer riktig enn det tok selv da akra anlegget blir byttet ut for originalanlegget:

Er jo mest gatesykkel men blir artig å prøve på bane også. KTMs testfører Jeremy McWilliams tror jeg fikk nokså frie hender ifht utvikling og han kjørte fortere på bane med 890 Duke R enn 1290 Superduke R. Såpass fokusert at originalt står på Micheline Power Cup 2 banedekk som bare akkurat er gatelovlige. Så de erstattes av Road 5 til skal på bane