Kan jo ha noe med det å gjøre, men det finnes kanskje ingen enkle forklaringer?oivindg skrev: 12 apr 2021, 13:10Blir spennende å se på andre baner, ja. Suzuki ser også ut til å ha god fart i svingene, kanskje enda bedre enn Yamaha i krappe svinger?cannon skrev: 12 apr 2021, 12:34 Det er jo Yamaha som vinner, og "forspranget" fordeler seg mellom rett fram og sving. Det å få en sykkel til å fungere optimalt "rett fram" og i sving er en velkjent utfordring, i alle nivåer av roadracing.
(Og ja, jeg kjører racing med R1 selv, så ikke helt habil her...![]()
Kan det være sånn at Ducatien, for å takle det enorme momentet, rett og slett må settes opp på en måte som gjør den dårligere i svingene?
Screamer-syklene ser ut til å takle tekniske partier best, mens V4-ene har moment og toppfart.
Føreren har også mye å si, både som fører og som det viktigste bindeleddet til merkaniker-staben som skal finjustere greiene. Den kommunikasjonen er ikke enkel.
(Viktig nå at vi opprettholder denne tråden (og forumet) som en spoiler-free sone. Mange av oss ser GP-løpshelgene forsinket via nettabonnement.)