JK95 skrev: 23 apr 2021, 07:48
Gratulerer, om enn litt sent, med knallrå drömmehoj!

Har ekstremt lyst på noe sånt selv, stor twin gir en kjöreopplevelse av dimensjoner
Angående vekt på armene, tar meg selv i litt det samme som FredrikE24, at det trengs noen turer å bli vant til å bruke de muskelene igjen. For meg er en ting å bli vant med forankringen til tank, men etter det kommer også nedre rygg. Merker godt at jeg ikke bruker nedre del av ryggen så mye om vinteren, så det blir en ny tilvenning hver vår
Tusen takk

Ja, det er noe helt eget med den motoren. Ikke bare kraften, men både følelsen, lyden og hvordan den oppfører seg. Tar meg selv i å ligge på mye lavere turtall enn før, under "aktiv" kjøring. Men det kan jo være både en blanding av kraften og hvor i registeret det ligger på twin.
Det er litt blandet hos meg, angående det med ubehag. Sitter jeg for langt bak, så glemmer jeg meg og hviler litt mye på armene. Og etter ulykken hvor jeg fikk brudd i ryggen, så merker jeg det fort der hvis jeg sitter for langt fram. Men alt går seg til. Hehe

Har ingen planer om å bytte bort sykkelen eller noe pga. dette, det er bare jeg som må bli vant til det
tshansen skrev: 23 apr 2021, 07:55
Problemet med gopro er lyden, skal du flytte det rundt på forskjellige steder, er det vanskelig å få ta opp god eksos lyd, om du ikke bruker ekstern opptaker. Jeg ville tatt meg noen søk på Gopro Windslayer. Dette fungerer overraskende godt, men er langt ifra perfekt.
Alltid kjekt med nytt kamera og ønsket til å dele begynner så smått å blomstre. Du bør sette deg ned å tenke på hva du ønsker å formidle. Hva er det du selv liker å se på YouTube? Hvordan gjør de det? kopier måten de gjør det på og tren deg så du blir bedre hele tiden.
Personlig syntes jeg ikke det er veldig spennende å se bare FOV av asfalt på normale veier, mens andre syntes det er helt fantastisk. Man klarer ikke å treffe alle sin interesse. Så hver tro mot det du liker. selv om mange kanskje ikke liker det like godt.
Lykke til, blir spennende å se hva du lager etterhvert.
Jeg har faktisk investert i et par ting de siste dagene. Jeg har kjøpt media mod til kameraet, som gjør at jeg kan både koble på ekstern mikrofon og lade kameraet mens det filmer (uten å ha sidedekselet åpent). Jeg var litt usikker på om jeg skulle gjøre det kun for mikrofonen, men siden jeg da kan lade mens jeg kjører så var jeg ikke i tvil. Det er originalt USB-uttak på sykkelen, så jeg kan bare koble i laderen og ha evig batteri

Men det jeg skulle fram til, var at jeg investerte også i en ekstern mikrofon. Denne fikk jeg testet i går, og la den under setet. Dette fungerte ganske bra, men jeg skal prøve meg fram litt. Gikk på en liten tabbe med at jeg fikk litt metallisk klakking, men det viste seg å være verktøysettet som også ligger under setet

Jeg kan legge ut filmen her når den er klar. Det er alltid supert med tilbakemeldinger og synspunkter. Selv om denne også bare ble en POV-snutt
I starten nå, så blir det mest å bare filme litt for å komme inn i det og lære meg kameraet og redigering. Og så må jeg prøve å finne min "niche". Jeg drev tidligere med streaming, så jeg er vant til å ha ansiktet på kamera og prate til det. Så det blir nok noe av det også. Nå som jeg har fått laget et par filmer, så begynner jeg også å få en litt bedre idé om hvordan jeg vil filme og det blir enklere å vite hva slags utstyr jeg mangler. Så det blir nok noen endringer snart

Må prøve å variere det litt, uten å filme ALT mulig

Men ser for meg ting fra turdokumentasjon med snakking, til POV og kanskje verksteddager.
rolf-arne skrev: 23 apr 2021, 08:21
Heisann - ja no har det seg sånn at du skulle jo både ha takk for Gullvåg og gratulasjoner for førerkort og for kjøp av ny sykkel for leenge siden. Men da vi kjørte fra Gullvåg , kjørte jeg videre fjord til fjells stort sett hele vestlandet + Telemark i ca 14 daga før jeg la turen hjemover. Det ble vel 500 mil etter Gullvåg og da tok jeg hurtigruta hjem Fra Trondheim. I den perioden var jeg ikke så mye på nett - siden man stort sett var på sykkelen - ja det skjønner jo du som også nylig har fått følelsen for sykkel - det er jo så artig.
Leste om uhellet og er glad for at det ble med den lille støkken - og at du er oppe igjen frisk og rask.
Ja den gjengen på Gullvåg - er vanskelig å beskrive uten å ty til kraftige superlativer. Både du og jeg relativt nye i slikt miljø og på MC ble godt mottatt og følte oss vel hjemme blandt fremmede. Ei oppfordring til andre er å hive seg med på arrangementer som innbefatter denne gjengen.
Nå som du har startet sesongen? så kan jo jeg sitte her med nysne utenfor og være missunnelig - og prøve å lære meg mer om Go-pro og video .. prøver meg på redigering og sånt - bare jeg kunne ha sittet i ro så lenge at det blir noe ut av det.
Lykke til med filminga - men som tshansen sier - og som jeg selv har erfart - man må tenke gjennom hva man vil med filminga som med sykkel - hva vil du vise oss andre - når jeg har godt gjennom mitt materiale så har det slått meg at mye er
så når jeg kommer meg på sykkel blir det nye prosjekter - gjennomført i plan og tanke.
Takk for Gullvåg ja, det var en virkelig god tur

Skjønner godt at du hadde andre ting å gjøre enn å bare være på nett etter campingen. Høres ut som det ble en skikkelig tur på deg da! Ny sykkel er absolutt en godkjent grunn for å være "usosial". Hehe.
Ja, det ble en god støkk av den ulykken. Holder fortsatt på å bygge opp igjen kjøringen når det kommer til det psykiske. Men det kommer seg sakt men sikkert. Det som gjør det verst, er at ulykken skjedde under rolig kjøring og i (forholdsvis) lav fart. Hadde det skjedd på grunn på av grisekjøring, så hadde det vært en ting. Men når det skjer i 50-60 km/t og uten nedlegg på sykkelen, så blir en fort litt mer forsiktig i ettertid. Men det kommer seg :)
Håper virkelig snøen blir fort borte da, og at sesongen kommer skikkelig i gang for deg. Det er mye å lære om GoPro og ikke minst YouTube når det kommer til opplasting. Hvis du har planer om å laste det opp, så ville jeg allerede begynt med å bare ta noen småklipp, redigere litt for å få trening i det, og laste det opp. Du kan laste det opp privat og bare slette det etterpå, og da får du prøvd ut litt forskjellige måter å gjøre det på og kan justere ting etter hvert. Da er du klar til sesongen er i gang
Ja, jeg er nødt til å tenke litt igjennom hva jeg vil "formidle" med filmene. Men jeg føler at det å lage filmer og laste opp, er litt som å velge hvilken sykkel du vil ha. Du ser for deg hva du vil gjøre, og setter i gang. Men så var det kanskje ikke helt riktig for deg, så du endrer på det. Men som med sykkel, så må en nesten prøvekjøre litt for å finne ut om det er helt riktig

Men jeg gleder meg til å gjøre mer ut av det, og å komme ordentlig i gang med noe som faktisk kan fenge folk