Veien utenom Røldalstunellen er det en stund til åpner...samme med utenom haukelitunellen.
520 til Sauda er en "høydare" men ser den er stengt minst frem til tirsdag pga fare for ras.. sist år jeg kjørte der hadde det falt snøkladder ut i veien..
Fortsatt en del snø på de fineste veiene...
Mot Hardanger 17 mai
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Mot hardanger 17 mai
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Canutus
- Innlegg: 613
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Mot hardanger 17 mai
Haukelitunellen blir delvis stengt i år som i fjor pga arbeid. Jeg så de var igang med å frese Dyrskar for noen uker siden, men vet ikke når de åpner over der.
mekkern skrev: 09 mai 2021, 20:27 Veien utenom Røldalstunellen er det en stund til åpner...samme med utenom haukelitunellen.
520 til Sauda er en "høydare" men ser den er stengt minst frem til tirsdag pga fare for ras.. sist år jeg kjørte der hadde det falt snøkladder ut i veien..
Fortsatt en del snø på de fineste veiene...
-
- Innlegg: 35
- Registrert: 03 aug 2019, 00:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85TT 2021
- Bosted: Fredrikstad
Re: Mot hardanger 17 mai
Turen ble effektivt satt på pause. Guzzien står nå hos forhandler men mangler typegodkjenning
De nevnte det når jeg bestilte sykkelen men da regnet de med at det var klart om 14 dgr, det er nå 20dgr siden... Ville ikke love meg noe tidspunkt men måtte regne med 14 dgr til å vente, minst




-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mot hardanger 17 mai
Hæ!?BjørnO skrev: 12 mai 2021, 17:15 Turen ble effektivt satt på pause. Guzzien står nå hos forhandler men mangler typegodkjenningDe nevnte det når jeg bestilte sykkelen men da regnet de med at det var klart om 14 dgr, det er nå 20dgr siden... Ville ikke love meg noe tidspunkt men måtte regne med 14 dgr til å vente, minst
![]()
![]()

Mangler typegodkjenning?
Det må jeg si synes høres rart ut siden modellen hva vært i salg her i landet siden 2019...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Mot hardanger 17 mai
Det var noe dritt- hadde samme dritten når jeg kjøpte Indianen...COC for hele europa men Norge...DER har vi fortsatt "kongene i departementa"
Der tok det ukesvis å få papirene gjennom den norske papirmølla hos veidirektoratet og de har fast behandlingstid- UANSETT.
Regner dette har med ny typegodkjenning pga Euro5.
Der tok det ukesvis å få papirene gjennom den norske papirmølla hos veidirektoratet og de har fast behandlingstid- UANSETT.
Regner dette har med ny typegodkjenning pga Euro5.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- haakeik
- Innlegg: 746
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Mot hardanger 17 mai
Jeg og Tore-L kjørte FV755 fra Austbygde over fjellet til Uvdal og videre mot Dagali i fjor på vei til treffet. Kjempefin strekning med flott natur. Kjører gjerne der igjenToven skrev: 09 mai 2021, 16:34Den er da asfaltert, om du ser på street view. Helt greit dekke, noe humpete sist jeg kjørte der for noen år siden.cannon skrev: 09 mai 2021, 16:32Dere som ser ut til å være kjent i de traktene: Vet noen her om FV755 som går fra nordenden av Tinnsjøen, over fjellet til sånn ca Uvdal er asfaltert? Og om den pleier å være stengt om vinteren? Kanskje SVV har oversikt over veidekke og sånt på nett? Noen som vet?pekle skrev: 09 mai 2021, 15:36 364 skiller nok ganske bra på demperoppsett. Syns den var slitsom med bilen i fjor, men med sykkelen var det ikke noe problem. En GS ville også håndtert det fint. Ville nok tenkt meg om to ganger om jeg hadde sportssykkel eller "billigdempere". Men kan godt tenkes at Guzzien vil takle det fint. Dersom det funker fint vil jeg også anbefale å fortsette 362 langs Totak fra Rauland til Haukeligrend. Svingete, smal og lite trafikk, med noe variabel asfaltkvalitet. Også mer interessant landskap enn E134 her. Går da riktignok glipp av hvetebaksten på Mjonøy. For de som ikke har prøvd den; stopp neste gang (det er vel stengt på vinteren, usikker på når de åpner for sesongen) Glem brødene, de er ikke så fantastiske, kjøp heller dobbelt opp av søtbaksten![]()
Kan ellers anbefale veien over Tuddal, mellom E134 og Rjukan.

- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Mot hardanger 17 mai
Vestsiden er fin den (ikke så gammel heller), men det er bra man har hjelm på så får man håpe det ikke ramler ned for stor steinoivindg skrev: 09 mai 2021, 15:12Kjørte der i fjor. Fin vei, men såpass dårlig asfalt at det ikke ble noe kos. Jeg venter til jeg hører at de har lagt ny asfalt før jeg kjører der igjen.niko skrev:Mye moro i vente! Jeg hadde vurdert østsida av Tinnsjøen. 364 mot Austbygde. Har ikke kjørt der sjøl, men hørt mye pent om strekningen og den står på lista mi. Kanskje noen andre her inne kan bekrefte/avkrefte om det kan være et alternativ? "Melkeruta" til Rjukan har jeg kjørt, den syntes jeg blei kjedelig - i hvertfall hvis jeg kjørte noenlunde lovlig. God tur og håper både du og mekkern får sol og medvind begge veier![]()
Melkeruta er ganske fin når det er lite trafikk og man kan kjøre i rundt 100, synes jeg.

På deler av strekningen hvor de har sprengt mye, så er det fjellet rimelig skjørt.
Har kjørt mye der i flere år men lite de siste årene, men tidligere i hvert fall så lå det stein på veien et eller flere steder hver eneste gang.
Mulig at de har sikret det bedre eller at det har rast fra seg nå

- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Mot hardanger 17 mai
Har kjørt der et par ganger i året de siste årene. Kan ikke huske å ha sett stein i veibanen annet enn de stedene det har vært veiarbeid.Gammelsmurfen skrev: 12 mai 2021, 18:23 Vestsiden er fin den (ikke så gammel heller), men det er bra man har hjelm på så får man håpe det ikke ramler ned for stor stein![]()
På deler av strekningen hvor de har sprengt mye, så er det fjellet rimelig skjørt.
Har kjørt mye der i flere år men lite de siste årene, men tidligere i hvert fall så lå det stein på veien et eller flere steder hver eneste gang.
Mulig at de har sikret det bedre eller at det har rast fra seg nå![]()
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Mot hardanger 17 mai
Kanskje ikke så rart. Ny COC i år med Euro5.AJ skrev: 12 mai 2021, 17:17Hæ!?BjørnO skrev: 12 mai 2021, 17:15 Turen ble effektivt satt på pause. Guzzien står nå hos forhandler men mangler typegodkjenningDe nevnte det når jeg bestilte sykkelen men da regnet de med at det var klart om 14 dgr, det er nå 20dgr siden... Ville ikke love meg noe tidspunkt men måtte regne med 14 dgr til å vente, minst
![]()
![]()
![]()
Mangler typegodkjenning?
Det må jeg si synes høres rart ut siden modellen hva vært i salg her i landet siden 2019....
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mot hardanger 17 mai
OK.kjellv skrev: 12 mai 2021, 20:27Kanskje ikke så rart. Ny COC i år med Euro5.AJ skrev: 12 mai 2021, 17:17Hæ!?BjørnO skrev: 12 mai 2021, 17:15 Turen ble effektivt satt på pause. Guzzien står nå hos forhandler men mangler typegodkjenningDe nevnte det når jeg bestilte sykkelen men da regnet de med at det var klart om 14 dgr, det er nå 20dgr siden... Ville ikke love meg noe tidspunkt men måtte regne med 14 dgr til å vente, minst
![]()
![]()
![]()
Mangler typegodkjenning?
Det må jeg si synes høres rart ut siden modellen hva vært i salg her i landet siden 2019....
Men dette burde vel strengt tatt vært ordnet i i rimelig god tid før sesongen startet her i landet...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Mot hardanger 17 mai
Absolutt. Men jeg vet altså ikke om det er dette som er problemet.AJ skrev:OK.kjellv skrev: 12 mai 2021, 20:27Kanskje ikke så rart. Ny COC i år med Euro5.AJ skrev: 12 mai 2021, 17:17Hæ!?BjørnO skrev: 12 mai 2021, 17:15 Turen ble effektivt satt på pause. Guzzien står nå hos forhandler men mangler typegodkjenningDe nevnte det når jeg bestilte sykkelen men da regnet de med at det var klart om 14 dgr, det er nå 20dgr siden... Ville ikke love meg noe tidspunkt men måtte regne med 14 dgr til å vente, minst
![]()
![]()
![]()
Mangler typegodkjenning?
Det må jeg si synes høres rart ut siden modellen hva vært i salg her i landet siden 2019....
Men dette burde vel strengt tatt vært ordnet i i rimelig god tid før sesongen startet her i landet....
Euro5 burde ikke komme brått på for noen produsenter/importører. Dette har vært kjent lenge. Mange var Euro5 klar allerede før 2020.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk