Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
kjellv skrev: 14 mai 2021, 10:58 Jeg tror jeg ser løsningen. Jeg er på jobb og hentet et YTZ10S fra hylla. Dette er 9 cm høyt og 9 cm bredt. Jeg tror du skal snu batteriet og montere det liggende. Da blir + til høyre sett bakfra.
Slik er det montert i trådstarters sykkel:
Og det samsvarer til hvordan det skal monteres i manualen (side 7-32)
https://www.yamahamotorsports.com/asset ... 1_1660.pdf
kjellv skrev: 14 mai 2021, 12:11 Dette er vi god på Håkon :)
For å rydde tvil tilside. Dette batteriet er helt tett og kan monteres i alle vinkler og retninger, det lekker ikke.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Du har bare skiftet batteri ikke sant?AEH skrev: 14 mai 2021, 14:38 Hei dere,
Tusen takk for raske og nyttige svar! Når jeg snudde batteriet så ser jeg jo nå at det stemmer med rød kabel på (+) og svart på (-).![]()
Jeg føler meg som verdens største kløne her jeg sitter, men jeg klarte den ettermiddagen å gjøre det kunststykket å koble motsatt, altså svart på rød og rød på svart før det raskt slo meg at dette ikke kunne stemme...
Nå som sykkelen har fått strøm så starter den, men går veldig ujevnt på tomgang og fusker. Motorlampen lyser også.
Jeg får heller ikke til å øke turtallet på motoren når jeg vrir på håndtaket, men gasspådraget registreres på displayet. Når jeg setter sykkelen på bukk går ikke bakhjulet rundt når den starter.
Det kommer også en "skrangle"-lyd fra motorrommet når jeg holder inne clutch hendelen.
All elektronikk funker ellers (blinklys, hovedlys, bremselys, starter osv). Batteriet er frakoblet igjen.
Er det noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Gjør regning med at neste stopp blir verksted, men setter stor pris på innspill likevel.
Ja, kun skiftet batteri..FredrikE24 skrev: 14 mai 2021, 15:34Du har bare skiftet batteri ikke sant?AEH skrev: 14 mai 2021, 14:38 Hei dere,
Tusen takk for raske og nyttige svar! Når jeg snudde batteriet så ser jeg jo nå at det stemmer med rød kabel på (+) og svart på (-).![]()
Jeg føler meg som verdens største kløne her jeg sitter, men jeg klarte den ettermiddagen å gjøre det kunststykket å koble motsatt, altså svart på rød og rød på svart før det raskt slo meg at dette ikke kunne stemme...
Nå som sykkelen har fått strøm så starter den, men går veldig ujevnt på tomgang og fusker. Motorlampen lyser også.
Jeg får heller ikke til å øke turtallet på motoren når jeg vrir på håndtaket, men gasspådraget registreres på displayet. Når jeg setter sykkelen på bukk går ikke bakhjulet rundt når den starter.
Det kommer også en "skrangle"-lyd fra motorrommet når jeg holder inne clutch hendelen.
All elektronikk funker ellers (blinklys, hovedlys, bremselys, starter osv). Batteriet er frakoblet igjen.
Er det noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Gjør regning med at neste stopp blir verksted, men setter stor pris på innspill likevel.![]()
![]()
Ja, tenningen ble slått på og sykkelen forsøkt startet mens feilkoblet. Det var her jeg skjønte at noe var gærent, ettersom det da ikke var noe strøm/respons på sykkelen.cannon skrev: 14 mai 2021, 17:55 Den går nok i nødmodus. Når motorlampe lyser så kan du sikkert lese ut en feilkode som angir årsaken.
Ingen ekstra strømkabel som du har glemt å koble på batteriet?
Skrudde du på tenning, og prøvde du å starte med feilkoblede batterikabler?