Onsløv's Blogg: I'm back!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Onsløv's Blogg - Etterlyser våren.

Legg inn av Dexter »

Om det er noen trøst så snør det i Kongsberg også i dag
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Strålende sol hele denne uka :) Og til uka er det meldt 3-4 pluss og sol hele uka. Joda... Kommer godt med denne sola. Trenger å få frem en parkeringsplass til en bil :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Om det er noen trøst så snør det i Kongsberg også i dag
Ja - nå spøker (hvite spøkelseslaken laver ned) det for min planlagte sesongstart 11. mars....

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

[img]http://img18.imageshack.us/img18/3162/uke10d.jpg[/img]

Ser frem til en flott uke..
Snøen smelter og regner vekk.
Saltet blir skylt bort.

!!!!!!!!!!!!!Så er det SESONGSTART!!!!!!!!!!!!!
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Onsløv skrev:[img]http://img18.imageshack.us/img18/3162/uke10d.jpg[/img]

Ser frem til en flott uke..
Snøen smelter og regner vekk.
Saltet blir skylt bort.

!!!!!!!!!!!!!Så er det SESONGSTART!!!!!!!!!!!!!
Så 3 sykler ute i dag jeg.... 1 i Andebu og 2 på e-18... Sesongen har jaggu starta i Vestfold...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

Har sett flere sykler på veiene her i Bergen. Skal jobbe store deler av morgendagen. Selv om jeg henter sykkelen etter jobb i morgen, så skal det regne masse i hele neste uke, i følge yr.no. Så jeg får utsette starten en helg til. Jeg orker ikke begynne sesongen med å kjøre i regn. 8) Men jeg får ta meg en tur bort til den iløpet av uka og se om den starter. Burde ikke bli noe problem.

Men oppkjørselen er omtrent isfri, det gikk fortere enn jeg hadde venta. Måkte også løype for MC'en igjennom en snøhaug, så om siste rest ikke skulle smelte vekk, så får jeg ihvertfall parkert MC'en under tak. :jada:

Ja, nå ser jeg frem til sesong start.

Brukeravatar
Onsløv

Re: Onsløv's Blogg - Monterer varmeholker

Legg inn av Onsløv »

Yes, da har det skjedd litt siden sist.
Fikk sykkelen hjem på fredag som var, solskinn osv osv, ble kun en kort tur, dvs 20 minutters tur.

Lørdagen var jeg opptatt med vedkløyving med etterpåfølgende pilsing.

Søndag regnet det og det fristet ikke til tur, så da fikk jeg begynne på å demontere biken for montering av varmeholker. :b_c:

Her er utgangspunktet:
[album]204[/album]

Måtte av med koffertholderene på siden, og bagasjebrettet for å få av bak-kåpene, og for å få av bagasjebrettet, måtte jeg løsne begge kåpene, og løfte av bagasjebrettet med kåpene dinglende på, da festene til bagasjebrettet går igjennom kåpene. Man bør nesten være to på denne jobben når ting skal taes av og på, dersom man ikke er redd for at ting går i bakken. Når jeg endelig har fått av setet, koffertholderene på begge sider, begge bakkåper, bagasjebrett og batterideksel, da fikk jeg endelig tilgang til batteriet. Bør vel egentlig ta av tanken og, men det orker jeg ikke nå, når den er full.
[album]206[/album]

Jeg kjøper nok en slik ladekabel jeg kan legge under setet, i tilfelle jeg skulle få behov for å lade batteriet en vakker dag.

Så var det holkene. For å få de av, brukte jeg arbeidsbeskrivelsen til AJ, istedenfor metall-kleshenger, som jeg ikke hadde, brukte jeg håndtaket til et malingsspann som jeg rettet litt ut.

Brukte det samme til å få på holkene igjen. Brukte ikke lim eller glidemiddel, men derimot lagde jeg en U av metall-strengen og brukte en hårføner til å varme opp gummien mens jeg jobbet. Hadde U'en igjennom holken og tredde den på, så kunne jeg evnt dra holken av om jeg måtte. Men det gikk helt greit, og når holken var på plass, dro eg ut metall-strengen.
[album]207[/album]

Så skulle vi ut......
Siden jeg ikke har noen garasje eller lagringsplass, satt jeg kåper og blinklys løst på.
Og idag SNØR det, men legger seg heldigvis ikke.
Orker ikke stå ute i carporten og jobbe idag, så får se i morgen om arbeidslysten er blitt større da.

Foreløpig har jeg tenkt å plassere bryteren på styret. Har ikke lyst å borre i original-detaljene på sykkelen, så må få skrudd på en slags boks som jeg kan samle ledninger og brytere i. Tenkte på en vanntett elboks eller lignende.

Blir vel litt stort å ha der fremme, men har ikke bedre forslag i farten, skal jo montere flere brytere etterhvert, kanskje en sigarett-tenner også. Kanskje jeg kan dele boksen i to, så den ikke blir så firkantet.

Om noen har bedre forslag til bryterpanel, så kom gjerne med det! :D Har søkt på nettet, og finner stort sett bare til båter med sikringer, og skal samtidig innfelles.

Brukeravatar
Onsløv

Re: Onsløv's Blogg - Straks sesongstart.

Legg inn av Onsløv »

Må vel søke på nettet etter switch boot eller noe sånt.....Har ikke funnet ut noe brukendes så langt.

Jeje, mens man driver å blir kjent med sykkelen, så oppdager man nye ting.
Så på innsiden av ene sidekåpa at har har det vært reparert en gang i tiden. Lå glassfiber strimler og slikt på innsiden, så den har nok lagt i stabilt sideleie eller noe lignende en gang i tiden. :ills

Bak-kåpene har også vært herjet med, da det var knekt i gjennomføringene til bagasjebrettet, noen har nok prøvd å herje her tidligere ja..

Sjekket også dekk. Bakdekket var relativt nytt, av årgang 08. Selger sa han kjøpte dekk "i fjor" da jeg handlet sykkelen, så det kan stemme. Fremdekket var noen år gammelt, produsert i uke 48 i 06. Har begynt å trappes også, så får vurdere om det skal byttes. Begge to var Brigdestone Battlax.

Satser på å få tak i strømdistribusjonsbokser med sikringer, ja, her har man fagtermonologien intakt :D Evnt kanskje en releboks med sikringsplasser. Skal jo har flere gagdets på baiken etterhvert.

Midlertidig blir det altså bryter på styret, og en enkel sikring.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Bra jobba detta da Onsløv, flott at du "dokumenterer" jobben med noen bilder :=D> :thumleft

Har selv en del slike små "kosejobber" foran meg.

De nevner andre gadgets du har plalagt til sykkelen....hva tenker du på da?

Selv skal jeg dra opp kabler til et sigtenneruttak; uttak i chrome selvfølgelig :)
Monteringsbracket (hotwired) til gps skal påmonteres og en turteller vil nok også finne sin plass på sykkelen i løpet av sesongen.

Det er slike jobber jeg anser som kosejobber :)

...så...hvilke "gadgets" tenkte du på?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Onsløv skrev:Må vel søke på nettet etter switch boot eller noe sånt.....Har ikke funnet ut noe brukendes så langt.

Midlertidig blir det altså bryter på styret, og en enkel sikring.
Jeg kjøpte jo en bryter som jeg hadde tenkt å bruke i stedet for vippebryteren jeg har til Symtecvarmerne, nemlig denne:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=1484" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser veldig bra ut og passer utmerket på styret, ser det ut til.
Utfordringen er selve koblingen og denslags har jeg lite greie på og må ha hjelp om jeg skal få det til.
Kanskje noe å vurdere...?

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

Globe skrev:...så...hvilke "gadgets" tenkte du på?
Jo, det blir nok et sigarett-tenner uttak, kjekt å kunne lade mobil og slike ting.
Så tenkte jeg å få meg grøftelys / fjernlys etterhvert.

Blir vel heller grøftelys enn fjernlys, kjører ikke så mye i mørket at det gjør noe.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
Selv skal jeg dra opp kabler til et sigtenneruttak; uttak i chrome selvfølgelig :)
Har du bestilt den enda? Jeg er veldig fornøyd med min som er i chrome... :thumleft

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ja, det var den sigt.typen du viste til i tråden din jeg tenkte på, har ikke bestilt, skal bestille endel annet stæsh samtidig :)

Har du montert den?..og bilder?

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Ja, det var den sigt.typen du viste til i tråden din jeg tenkte på, har ikke bestilt, skal bestille endel annet stæsh samtidig :)

Har du montert den?..og bilder?
Ja, jeg har fått montert den + vindskjerm og laderuttak på MC-verksted. Jeg er dessverre ingen god montør og er veldig misunnelig på dere som kan det. Dere sparer mange penger på det. Jeg betalte ca 2000 for montasje av disse tingene...

Skal ta bilder til deg i løpet av dagen..

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

Snust litt på biltema.no.

Lurer på om jeg skal kutte et båt-bryter-panel på midten. Bruke den nederste delen og putte round rocker switchen inn i plassen til en av de bryterene på siden av sigarett-tenneren. Får dra innom Biltema og snuse litt.
Bilde

Så må jeg skaffe meg en sikringsboks, AJ har hintet om denne før.
Bilde

Håper å finne noe her i distriktet. Om noen har forslag, så kom med det.

Svar