Nygarantien er også oppbrukt, men den har 2 år igjen med reklamasjonsrett.
Virker dette som et rødt flagg for noen av dere eller er det bare jeg som er for forsiktig?

Veldig enig i det.kjellv skrev: 04 jun 2021, 09:44 Ha i bakhodet at det er mange som hevder de har tatt service, men i realiteten har byttet olje og oljefilter selv og brukt det billigste de fant. Service er veldig mye mer enn det.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Du må være mer presis. Det er stor forskjell på toppdekselpakning og toppakning.zarni skrev: 04 jun 2021, 14:55 KTM Duke 790 er kjent for å ha en del feil, ville tatt en skikkelig test med sykkelen for å sjekke at alt er på stell før du kjøper den. Kjøpte faktisk en "strøken" KTM Duke 790 selv med bare 4.000km på telleren for en måned siden. Etter andre tur ser jeg det lekker litt oljen fra topp-pakningen. Ikke at det er skikkelig krise, men poenget mitt er; gjør en skikkelig besiktigelse først.
Du har helt sikkert rett. Har ikke full kontroll på fagbrepene. Når jeg handler deler bruker jeg produktnummer av en grunnGeiroe skrev: 04 jun 2021, 17:04Du må være mer presis. Det er stor forskjell på toppdekselpakning og toppakning.zarni skrev: 04 jun 2021, 14:55 KTM Duke 790 er kjent for å ha en del feil, ville tatt en skikkelig test med sykkelen for å sjekke at alt er på stell før du kjøper den. Kjøpte faktisk en "strøken" KTM Duke 790 selv med bare 4.000km på telleren for en måned siden. Etter andre tur ser jeg det lekker litt oljen fra topp-pakningen. Ikke at det er skikkelig krise, men poenget mitt er; gjør en skikkelig besiktigelse først.
Toppdekselpakninger er i gummi, og kan brukes flere ganger. Du må derimot ha på litt pakningssilikon, ellers har den lett for å lekke. Lekker toppakningen snakker vi major jobb, som ryker på mange laken.
Supert, det visste jeg faktisk ikkedypen skrev: 04 jun 2021, 08:18
Dette er også veldig lett å sjekke service historikk, KTM har en side som du kan sjekke servicehistorikk på men her må du ha VIN sammen med DELIVERY CERTIFICATE NUMBER som eier har på sitt KTM Delivery Certificate som skal følge sykkel (kan få kopi fra forhandler. Link:
https://www.ktm.com/en-dk/service/Servi ... check.html
Lykke til![]()
.
Uffda. Jeg har hørt litt forskjellige meninger om sykkelen angående pålitelighet osv, og det er en av grunnene til at jeg er ekstra skeptisk når jeg nå skal kjøpe en brukt en. Kjøremessig har jeg bare hørt positive ting derimot! Har selv prøvd en SMC 690 og den var vanvittig gøy å kjøre. Satser på at 790en er en god blanding mellom den og en typisk vanlig naked sykkel.zarni skrev: 04 jun 2021, 14:55 Jeg tenker i utgangspunktet at ikke bør ringe noen varsellslamper. Sykler skal i utgangspunktet ta årsservicer, men så lenge hovedsservicene følges så er dette nokk får veldig mange. Og de har intervaller på 10.000km på disse sykklene om jeg ikke tar feil. Kjøper du dog sykkelen kan det være greit og få bytta oljen om det ikke er gjort.
KTM Duke 790 er kjent for å ha en del feil, ville tatt en skikkelig test med sykkelen for å sjekke at alt er på stell før du kjøper den. Kjøpte faktisk en "strøken" KTM Duke 790 selv med bare 4.000km på telleren for en måned siden. Etter andre tur ser jeg det lekker litt oljen fra topp-pakningen. Ikke at det er skikkelig krise, men poenget mitt er; gjør en skikkelig besiktigelse først.
Avslutningsvis vil jeg si at Duke 790 er en fantastisk sykkel å kjøre, lett og håndtere, mye low end power og den sitter helt fantastisk tight i svingene. Har ikke kjørt en bedre sykkel i dette segmentet før! Går du får sykkelen tror jeg du kommer til å kose deg, hehe![]()
Be om en kopi av serviceskjemaet neste gang du er til årsservice. Kanskje du blir overrasket over hvor omfattende den er.mxman skrev: 05 jun 2021, 23:23 Hva er det de gjør på verkstedet at det er så viktig med års-service ? For meg virker det bare som et kjempe dyrt oljeskift, for at garantien skal gjelde. På bmw'n som jeg hadde på service kom den sammen med en lapp med sjekkpunkter. Skal du ha ny bremsevæske er det ekstra. For meg virker som det er dette mc-butikkene tjener penger på, servicer som gjør i hui og hast.
En får også fort et inntrykk av den som eier sykkelen når du kommer å ser på den, hvordan den er lagret. Eventuelt hvordan verkstedet der han skrur selv ser ut. Olje og bremsevæsk -skift fikser de fleste selv
Nå har det seg slik at jeg fant et enda bedre tilbud på samme sykkel (lik km stand, men med div utstyr og bare 1 eier. Service blir visstnok også tatt og dokumentert rett før et evt kjøp, så jeg tror jeg skal ligge ganske safe ann med denne127Tom skrev: 08 jun 2021, 01:14 Du kan jo gjøre en avtale med kjøper om å ta den med på en sjekk på verksted, så de går over sykkelen og ser at alt ser ok ut.
Det koster ikke så mye. Så kan de eventuelt si hvor mye det koster å rette opp i feilene og manglene.
Blir det for dyrt er det jo bare å takke for seg.