Hal73 skrev: 21 jun 2021, 18:05
Takk for innspill ang KTM. Var innom en KTM forhandler sist jeg skulle kjøpe sykkel. Tusla rundt i 10-15 min i butikken før noen lurte på om jeg ville ha hjelp. Fortalte hva jeg var på utkikk etter (mellomstor/stor Adventure), men fikk beskjed om at de ikke hadde noen jeg kunne prøvekjøre.
Siden du er fra og fortsatt bor på Lillehammer, går jeg ut fra ,så regner jeg med at det var Motorspeed du var innom.
Jeg var jo på vei dit for å demokjøre nye 1290 SA da radiatoren ble "skutt på" av noe riktig hardt i veibanen på rv. 4 før Gjøvik og som gjorde at jeg måtte bytte radiator...
Ingen hyggelig dag da jeg fikk denne beskjeden av verkstedfolkene på Motorspeed. Selv håpte jeg på at kjølevæskelekkasjen skyldtes en løs slangeklemme eller noe annet harmløst. Sånn var det da ikke...
Uansett, demokjøring ble det, dog uten den store gleden med tanke på radiatorskaden. Fikk også prøvd 890 Adventure R, som ikke passet meg i det hele tatt annet enn at motoren virket kvikk og sterk.
Og mens jeg var der og fikk vite at min egen 1290 fikk "kjøreforbud" hev selger Anders seg rundt og fikk registrert en fabrikkny 390 Duke den travle fredagen jeg var der.
Så jeg dro derfra med denne og fikk dermed demokjørt denne til gangs fra 0 km. da jeg dro derfra til jeg kom tilbake en drøy uke senere med 920 km. på telleren.
Og i dag står den i garasjen her hjemme; nå registrert på meg som andre uten at noen andre enn meg selv har kjørt den siden den var ny med altså 0 km. på telleren.
Unntaket er
niko her på forumet, som fikk prøvd den en liten tur da vi gjorde en Randsfjorden rundt tur mens jeg hadde Duke'en til låns.
55.000,- norske riksdaler betalte jeg for Duke'en. Og det med 1. gangsservice inkludert og Quickshifter installert.
En historie på siden av det tråden din handler om, men jeg fikk likevel lyst til å komme med den.
Når det er sagt skal det også sies klart og tydelig at jeg har hatt mine kontroverser med Motorspeed og ikke minst AMD Motorsykler i Oslo i løpet av de seks årene jeg har vært KTM eier, fordelt på to 1290 SA og nå altså en 390 Duke i tillegg.
Derimot ingen med Spinnin' Wheel i Mysen hvor jeg hadde min første 1290 til service en gang og rep. av oljelekkasje i forgaffel.
Her har de også stilt opp med demosykler når jeg har spurt.