Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
På den ruta der kan det godt tenkes du får mange alternative forslag, spesielt fra Oslo og sørover, evt. motsatt vei, fra sør mot nord.
Masse artige veier i innlandet også på vei til/fra Kristiansand
Jeg og en til her inne skal også sørover i sommer og her kan du lese litt om mine planer senere i juni:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=372487#p372487
Masse artige veier i innlandet også på vei til/fra Kristiansand
Jeg og en til her inne skal også sørover i sommer og her kan du lese litt om mine planer senere i juni:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=372487#p372487
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Ser du har bra forslag til kjøring på vestlandet der!AJ skrev: 03 jun 2020, 19:52 På den ruta der kan det godt tenkes du får mange alternative forslag, spesielt fra Oslo og sørover, evt. motsatt vei, fra sør mot nord.
Masse artige veier i innlandet også på vei til/fra Kristiansand
Jeg og en til her inne skal også sørover i sommer og her kan du lese litt om mine planer senere i juni:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=372487#p372487
Hvordan holder man motorsykkelen stødig på en ferge egentlig? En problemstilling jeg ikke har tenkt på før
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Det lærte jeg i fjor :-). Bruk sidestøtte, ikke midtstøtte. 1.gir. Røff sjø eller lange overfarter: Stropp i gulvet over setet. Fergene har stropper, men de er av og til litt møkkete. Så flere som hadde med egen stropp. Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Greit å tenke på. Ikke dumt det med å stroppe bremsen.niko skrev: 05 jun 2020, 18:35 Det lærte jeg i fjor :-). Bruk sidestøtte, ikke midtstøtte. 1.gir. Røff sjø eller lange overfarter: Stropp i gulvet over setet. Fergene har stropper, men de er av og til litt møkkete. Så flere som hadde med egen stropp. Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
Sagt i mange år jeg skal ta skikkelig MC ferie.
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Med stropp over sete og sidestøtte i bruk hindrer du at sykkelen velter til venstre , men setet kan gli mot stroppen og sykkelen velter til høyre.Fjeldern skrev: 06 jun 2020, 21:35Greit å tenke på. Ikke dumt det med å stroppe bremsen.niko skrev: 05 jun 2020, 18:35 Det lærte jeg i fjor :-). Bruk sidestøtte, ikke midtstøtte. 1.gir. Røff sjø eller lange overfarter: Stropp i gulvet over setet. Fergene har stropper, men de er av og til litt møkkete. Så flere som hadde med egen stropp. Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
Sagt i mange år jeg skal ta skikkelig MC ferie.
(Avhengig av hvordan du fester stroppen på høyre side)
Enten bør du feste stroppen på høyre side på sykkelen ( høyre fothviler, kanskje) slik at dette ikke skjer, eller ha en stropp til fra sykkelen og ned mot venstre.
"Do the right thing"
- Borg
- Innlegg: 17
- Registrert: 12 des 2008, 19:22
- Motorsykkelen din: Speed Triple 1050 RS / Tenere 700
- Bosted: Larvik
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Gå for stroppeforslaget til niko du, har fortsatt til gode å se den feile.Relax skrev: 06 jun 2020, 22:07Med stropp over sete og sidestøtte i bruk hindrer du at sykkelen velter til venstre , men setet kan gli mot stroppen og sykkelen velter til høyre.Fjeldern skrev: 06 jun 2020, 21:35Greit å tenke på. Ikke dumt det med å stroppe bremsen.niko skrev: 05 jun 2020, 18:35 Det lærte jeg i fjor :-). Bruk sidestøtte, ikke midtstøtte. 1.gir. Røff sjø eller lange overfarter: Stropp i gulvet over setet. Fergene har stropper, men de er av og til litt møkkete. Så flere som hadde med egen stropp. Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
Sagt i mange år jeg skal ta skikkelig MC ferie.
(Avhengig av hvordan du fester stroppen på høyre side)
Enten bør du feste stroppen på høyre side på sykkelen ( høyre fothviler, kanskje) slik at dette ikke skjer, eller ha en stropp til fra sykkelen og ned mot venstre.
____________________________
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Har du testet hvor mye bremsekraft du har med denne løsningen etter ei stund? Har gjort tilsvarende på bil (trekloss på bremsepedal) og da slipper bremsene opp igjen ganske fort.niko skrev: 05 jun 2020, 18:35 Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Akkurat. Nei, ikke testa. Egentlig egen oppfinnelse det med skistroppen. Kanskje ikke så lurt?oivindg skrev: 07 jun 2020, 11:09Har du testet hvor mye bremsekraft du har med denne løsningen etter ei stund? Har gjort tilsvarende på bil (trekloss på bremsepedal) og da slipper bremsene opp igjen ganske fort.niko skrev: 05 jun 2020, 18:35 Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Har testa ganke nylig. Hjulet var fortsatt låst etter en time i alle fall.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Lurt eller ikke - dette er en fin metode for å få små luftbobler ut av bremseslangene. Fungerer også utmerket på hydraulisk clutchniko skrev: 07 jun 2020, 12:32 Akkurat. Nei, ikke testa. Egentlig egen oppfinnelse det med skistroppen. Kanskje ikke så lurt?

Ett lite tips ang. stropping - ikke stram på venstre-siden, da kan støtta få en stygg medfart. Stram heller på høyre-siden, og gjerne så mye at du ser fjæringen trykkes litt sammen.
Når det gjelder skitne stropper over setet, så kan du jo legge hanskene imellom. Alternativt kan du bruke noe av den reklamen som leveres ut ved ombordkjøringen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Skader jo ikke noe uansett, og bra hvis det virker. Jeg var rett og slett bare nysgjerrig ut fra det jeg nevnte med bil.niko skrev: 07 jun 2020, 12:32Akkurat. Nei, ikke testa. Egentlig egen oppfinnelse det med skistroppen. Kanskje ikke så lurt?oivindg skrev: 07 jun 2020, 11:09Har du testet hvor mye bremsekraft du har med denne løsningen etter ei stund? Har gjort tilsvarende på bil (trekloss på bremsepedal) og da slipper bremsene opp igjen ganske fort.niko skrev: 05 jun 2020, 18:35 Jeg hadde i tillegg en liten skistropp som jeg la over frambremsen og stramma til.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Mye som er greit å huske på her ja!
Takker for innspill!
Noen forslag til billig telt, MC-klær som er litt mer luftig?
Ikke peiling på når jeg skal ta turen enda. Ser ut til at det blir jobbing i fellesferien foreløbig.
Takker for innspill!
Noen forslag til billig telt, MC-klær som er litt mer luftig?
Ikke peiling på når jeg skal ta turen enda. Ser ut til at det blir jobbing i fellesferien foreløbig.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Helga har gått med til å besøke noen kamerater i Gudbrandsdalen, med en motorsykkeltur på lørdagen.
For en som ikke har vært i dalstrøket før og som ikke er vant til høye fjell og mektig natur, så må en si det er ydmykende.
Ekstremt mye fin natur og det ble tatt mange bilder. Da med et stopp i Geiranger for middagen.
Skal sies det var ekstremt varmt å kjøre i solsteken på lørdag, men ble vel kompensert med dårlig vær på vei hjem i dag.
Legger ved ruta
For en som ikke har vært i dalstrøket før og som ikke er vant til høye fjell og mektig natur, så må en si det er ydmykende.
Ekstremt mye fin natur og det ble tatt mange bilder. Da med et stopp i Geiranger for middagen.
Skal sies det var ekstremt varmt å kjøre i solsteken på lørdag, men ble vel kompensert med dårlig vær på vei hjem i dag.
Legger ved ruta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Har egentlig kommet frem til at jeg skal fonye mye av garderoben til motorsykkelen.
Skinndressen jeg har, har egentlig alltid vært for trang. Jeg har ikke plass til noen ryggskinne under, så dette er noe som burde byttes ut.
Hjelmen kjøpte jeg for 7 år siden denne helga. Det er en Shoei XR1100. Den veier bare 1350 gram, men mangler solvisir og jeg synes den slipper igjennom en del lyd. Jeg har vel ikke byttet visir på sikkert 4 eller 5 år, den sitter ikke like trangt lengre og den har jo heller aldri hatt noen puter rundt øra (så det er plass til intercom går jeg utifra) Ellers har jeg vært veldig fornøyd med min Shoei.
Hvilke merker bruker dere i kjøredress? Heldress eller jakke+bukse?
Min nåværende dress er delbar, som er en fordel, så tenkte delbar heldress eller jakke + bukse i utgangspunktet.
Hvilke hjelmer bruker dere, og hvor fornøyd er dere med disse? Er spesielt støydemping og hvor behagelig dem er i lengden jeg tenker på.
Vurderer også hjelm som man kan åpne, selv om dette kanskje ikke nødvendigvis er verdt den ekstra kostnaden.
Uansett føler jeg at man må ha solvisir i hjelmen og er ihvertfall noe jeg savner.
Tanken er også å kjøpe intercom, men det har jeg lest flere ganger her at Packtalk er tingen
Skinndressen jeg har, har egentlig alltid vært for trang. Jeg har ikke plass til noen ryggskinne under, så dette er noe som burde byttes ut.
Hjelmen kjøpte jeg for 7 år siden denne helga. Det er en Shoei XR1100. Den veier bare 1350 gram, men mangler solvisir og jeg synes den slipper igjennom en del lyd. Jeg har vel ikke byttet visir på sikkert 4 eller 5 år, den sitter ikke like trangt lengre og den har jo heller aldri hatt noen puter rundt øra (så det er plass til intercom går jeg utifra) Ellers har jeg vært veldig fornøyd med min Shoei.
Hvilke merker bruker dere i kjøredress? Heldress eller jakke+bukse?
Min nåværende dress er delbar, som er en fordel, så tenkte delbar heldress eller jakke + bukse i utgangspunktet.
Hvilke hjelmer bruker dere, og hvor fornøyd er dere med disse? Er spesielt støydemping og hvor behagelig dem er i lengden jeg tenker på.
Vurderer også hjelm som man kan åpne, selv om dette kanskje ikke nødvendigvis er verdt den ekstra kostnaden.
Uansett føler jeg at man må ha solvisir i hjelmen og er ihvertfall noe jeg savner.
Tanken er også å kjøpe intercom, men det har jeg lest flere ganger her at Packtalk er tingen
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
I dag har det blitt innkjøp av ei Scott Gortex jakke. Utgående modell med pris på 6500 kroner, etter noe rabatt av Motorspeed fordi jeg hadde handlet sykkelen min der. I tillegg er det bestilt opp ei Gortex bukse, av den nye modellen, til omtrent samme pris.
Kameraten min som skal begynne på MC lappen nå i august endte med å få bestilt opp noen klær i sin størrelse og endte jaggu med full kjøredress han også. Nå mangler han egentlig bare sko for å være fullkommen.
Så nå har han som var med meg søkt om lån (elektronisk) som var godkjent noen minutter senere og så er det å være med for å se på sykkel og få kjørt den hjemmover, mest trolig til uka.
Han går for en Mt-07 som sin første sykkel, noe som ikke virker som noe dårlig valg.
Kameraten min som skal begynne på MC lappen nå i august endte med å få bestilt opp noen klær i sin størrelse og endte jaggu med full kjøredress han også. Nå mangler han egentlig bare sko for å være fullkommen.
Så nå har han som var med meg søkt om lån (elektronisk) som var godkjent noen minutter senere og så er det å være med for å se på sykkel og få kjørt den hjemmover, mest trolig til uka.
Han går for en Mt-07 som sin første sykkel, noe som ikke virker som noe dårlig valg.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Da har HJC RPHA 70 ankommet, sammen med 2 stk hansker (medium og large for å se hvem som passer).
Har fått montert intercommen som ble handlet forrige mandag på den, så da er den klar for action!
Ellers er det kjørt en 6-7 mil med øvelseskjøring og vært med 2 x 1 time i kjøregården for å forklare og demonstrere.
Saktekjøring mellom kjeglene med MT-09 Tracer får jeg ikke til. Jeg er vant til å stabilisere med clutchen og gassen, men den virker alt for bra. Litt bedre da jeg satte den i B modus, men fortsatt mye vanskeligere enn jeg hadde trodd.
Even, som øvelseskjører, sliter mest med den øvelsen selv og ikke helt varm nok i trøya til å ta unnamanøver i 50.
Ellers må jeg si både jeg og Even er ekstremt fornøyd med Cardo Packtalk så langt. Sikkert pratet i den ihvertfall 6 timer hittil. Lyden er krystallklar, dem jeg prater med på telefon merker ikke at jeg kjører motorsykkel engang. Natural voice activation fungerer helt knall, musikken demper seg hver gang noen snakker hvis jeg har på det og ikke minst så funker stemmeaktiveringen!
Jeg rører ikke noen knapper!
Google sin assistent er derimot ganske så vilkårlig til tider. Det er ikke noen problemer med å spille av Lamb of God eller Jan Teigen, men Slipknot, Avatar, Oslo Ess med flere er visst vanskelig.
I et forsøk på å få den til å sette på Avatar, fikk jeg istedet "Dette har wikipedia å si om abbor"
Har fått montert intercommen som ble handlet forrige mandag på den, så da er den klar for action!
Ellers er det kjørt en 6-7 mil med øvelseskjøring og vært med 2 x 1 time i kjøregården for å forklare og demonstrere.
Saktekjøring mellom kjeglene med MT-09 Tracer får jeg ikke til. Jeg er vant til å stabilisere med clutchen og gassen, men den virker alt for bra. Litt bedre da jeg satte den i B modus, men fortsatt mye vanskeligere enn jeg hadde trodd.
Even, som øvelseskjører, sliter mest med den øvelsen selv og ikke helt varm nok i trøya til å ta unnamanøver i 50.
Ellers må jeg si både jeg og Even er ekstremt fornøyd med Cardo Packtalk så langt. Sikkert pratet i den ihvertfall 6 timer hittil. Lyden er krystallklar, dem jeg prater med på telefon merker ikke at jeg kjører motorsykkel engang. Natural voice activation fungerer helt knall, musikken demper seg hver gang noen snakker hvis jeg har på det og ikke minst så funker stemmeaktiveringen!
Jeg rører ikke noen knapper!
Google sin assistent er derimot ganske så vilkårlig til tider. Det er ikke noen problemer med å spille av Lamb of God eller Jan Teigen, men Slipknot, Avatar, Oslo Ess med flere er visst vanskelig.
I et forsøk på å få den til å sette på Avatar, fikk jeg istedet "Dette har wikipedia å si om abbor"
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Enda en tur til noen kamerater i Vågå i helga, med en lang tur rundt mot vestlandet.
En kanskje litt i overkant lang dagstur. Hadde håpet på at været i dag skulle snu, så en hadde fått tur med overnatting, men sånn ble det ikke.
Men veldig mange fine veier og fin natur! Jaggu er det herlig i Norge
En kanskje litt i overkant lang dagstur. Hadde håpet på at været i dag skulle snu, så en hadde fått tur med overnatting, men sånn ble det ikke.
Men veldig mange fine veier og fin natur! Jaggu er det herlig i Norge
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Lenge siden jeg har vært innom her nå!
Ikke vært så veldig mye kjøring i år, ettersom jeg har en valp som nærmer seg 11 måneder.
Ellers har jeg med en kamerat på øvelseskjøring om dagen. Vi har vel i fjor høst, pluss en tur i år, kjørt over 1100 km.
Han har ikke fått oppkjøring før slutten av året, men vi har tenkt ei langhelg på motorsykkel, om været er spådd temmelig ok.
I den forbindelse så lurer jeg på noen forslag til rute. Vi starter eventuelt i Hamar.
Greit at det er fin natur å se mens en kjører, noen fine steder å telte langs veien, ting å oppleve osv.
Har sett litt på denne: https://www.mctours.no/tur/ost-vest-sor ... 9xpn2ryTFo
Den er kanskje litt i drøyeste laget på 4 dager (4,5 om man reiser etter jobb). Blir fort kun kjøring, og ikke mye annet.
Ikke vært så veldig mye kjøring i år, ettersom jeg har en valp som nærmer seg 11 måneder.
Ellers har jeg med en kamerat på øvelseskjøring om dagen. Vi har vel i fjor høst, pluss en tur i år, kjørt over 1100 km.
Han har ikke fått oppkjøring før slutten av året, men vi har tenkt ei langhelg på motorsykkel, om været er spådd temmelig ok.
I den forbindelse så lurer jeg på noen forslag til rute. Vi starter eventuelt i Hamar.
Greit at det er fin natur å se mens en kjører, noen fine steder å telte langs veien, ting å oppleve osv.
Har sett litt på denne: https://www.mctours.no/tur/ost-vest-sor ... 9xpn2ryTFo
Den er kanskje litt i drøyeste laget på 4 dager (4,5 om man reiser etter jobb). Blir fort kun kjøring, og ikke mye annet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Fin og MC-vennlig rute for det meste, men for egen del kan vel 450 km. i snitt pr. dag bli en smule i overkant på en firedagerstur på flere av disse strekningene som MCTours har tegnet opp.
I hvert fall hvis man fristes til å avlegge noen av severdighetene som foreslås et besøk...
I hvert fall hvis man fristes til å avlegge noen av severdighetene som foreslås et besøk...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Absolutt mulig, men som AJ er inne på så kan 45 mil hver dag litt slitsomt, men det spørs hvor lange dager man ønsker før man "lander" på overnattingssted.
Har man lange dager og tar seg tid til nok pauser så går det sikkert fint, men hva man er vant til, kjørekomfort osv. spiller selvsagt inn.
Kjørte 50 mil på søndag, med svært lite pause og da var de siste 7-8 milene ikke så veldig behagelig lenger....
Så 50 * 4 hadde blitt litt mye for meg i hvert fall
Har man lange dager og tar seg tid til nok pauser så går det sikkert fint, men hva man er vant til, kjørekomfort osv. spiller selvsagt inn.
Kjørte 50 mil på søndag, med svært lite pause og da var de siste 7-8 milene ikke så veldig behagelig lenger....
Så 50 * 4 hadde blitt litt mye for meg i hvert fall

-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Helt enig i at det er litt i lengste laget. Vil jo se litt av severdighetene også.
Derfor jeg lurer litt på andre ruter. Også i forbindelse med at man kan ha flere områder å velge i, ann på været.
Nå har vi begge fullt gortex utstyr fra Scott, men greit å ikke kjøre i regn alikevel.
Forslag til telefonholdere, når vi først er inne på langtur?
Derfor jeg lurer litt på andre ruter. Også i forbindelse med at man kan ha flere områder å velge i, ann på været.
Nå har vi begge fullt gortex utstyr fra Scott, men greit å ikke kjøre i regn alikevel.
Forslag til telefonholdere, når vi først er inne på langtur?
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Kjørte akkurat samme ruta 2 uker før, knall natur men været var dessverre ikke noe særlig den dagen.Fjeldern skrev: 28 jun 2020, 16:58 Helga har gått med til å besøke noen kamerater i Gudbrandsdalen, med en motorsykkeltur på lørdagen.
For en som ikke har vært i dalstrøket før og som ikke er vant til høye fjell og mektig natur, så må en si det er ydmykende.
Ekstremt mye fin natur og det ble tatt mange bilder. Da med et stopp i Geiranger for middagen.
Skal sies det var ekstremt varmt å kjøre i solsteken på lørdag, men ble vel kompensert med dårlig vær på vei hjem i dag.
Legger ved ruta
Sist søndag var jeg i fjella i Telemark (dagstur på 50 mil), fint det også men ikke like "vilt" som rundt Jotunheimen.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Personlig hadde jeg droppa Østerdalen, og heller dratt på tvers over til Årdal. Det vil kutte ned dagsetappene dine ganske betraktelig.
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Bosted: Hamar
Re: Fjelderns forsøk på å skrive litt om MC
Østerdalen blir nok droppa uansett, så drar vi rett opp til Lom. Ellers er vi litt usikre på hvordan vi tar det videre