Service.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Yazz123
Innlegg: 19
Registrert: 30 mar 2021, 17:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj600 2001

Service.

Legg inn av Yazz123 »

Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av kjellv »

Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er du ikke nødt til. Du kan velge et hvilket som helst Yamahaverksted i hele Europa, og er ikke bundet til forhandleren du kjøpte sykkelen hos.

Yazz123
Innlegg: 19
Registrert: 30 mar 2021, 17:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj600 2001

Re: Service.

Legg inn av Yazz123 »

kjellv skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er du ikke nødt til. Du kan velge hvilken som helst Yamahaforhandler i hele Europa, og er ikke bundet til forhandleren du kjøpte sykkelen hos.
Herlig!
Tusen takk for svarBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

kgjersda
Innlegg: 671
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: .
Bosted: Ukraina

Re: Service.

Legg inn av kgjersda »

Hvordan er dette med merkeverksted og garanti? Med bil ble det vel avgjort at så lenge verksted var godkjent skulle garanti gjelde dersom service ble tatt?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Service.

Legg inn av dypen »

kgjersda skrev: 17 jul 2021, 19:27 Hvordan er dette med merkeverksted og garanti? Med bil ble det vel avgjort at så lenge verksted var godkjent skulle garanti gjelde dersom service ble tatt?
Ja, forutsatt at du har tatt service innenfor tid / km og kan legge frem serviceskjema som viser at service er i henhold til det produsent / fabrikk forlanger i hele perioden siden bilen var ny.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Service.

Legg inn av mekkern »

MC er ikke underlagt samme regler som bil når det gjelder garanti...Her kan og vil produsent/importør stille krav om merkeverksted.
Hvorfor? dette kommer av at forbrukerorganisajonene i europa ikke har brukt lobbyvirksomheten sin mot EU organene.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av kjellv »

dypen skrev: 17 jul 2021, 19:39
kgjersda skrev: 17 jul 2021, 19:27 Hvordan er dette med merkeverksted og garanti? Med bil ble det vel avgjort at så lenge verksted var godkjent skulle garanti gjelde dersom service ble tatt?
Ja, forutsatt at du har tatt service innenfor tid / km og kan legge frem serviceskjema som viser at service er i henhold til det produsent / fabrikk forlanger i hele perioden siden bilen var ny.
For bil er det riktig, et hvilket som helst godkjent bilverksted kan utføre service på bilen uten at det påvirker garanti på kjøretøyet. Men servicen må utføres i hht. fabrikkens serviceplan som bestemmer hva som skal gjøres og setter visse krav til oljer, filtere osv. Dette har vært slik noen år, og er bestemt i EU systemet. Derfor gjelder dette også i Norge.

Dette kommer antakelig også for MC om noen år, det arbeides med det i EU. Men foreløpig er det ikke slik for MC.
I forbindelse med service på en ny motorsykkel skal den også kobles opp mot produsentens servere, det kontrolleres om det finnes programvareoppdateringer, og opplysninger om servicen lagres både i sykkelen og i produsentens servere. Under behandling av garantisaker sjekker selvfølgelig importøren opplysningene som er lagret elektronisk, og opplysningene som ligger der kan ha avgjørende betydning for utfallet i garantisaken. Serviceboken i papir spørres det ikke lenger etter. For Yamaha er det også helt slutt på å fylle ut slike og levere sammen med ny motorsykkel.
Pr i dag finnes ikke noe standardisert elektronisk system på motorsykler. Alle har sitt eget, og frittstående verksteder har ikke elektroniske verktøy som kan brukes til alt dette. De får ikke kjøpt seg tilgang til det heller.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Service.

Legg inn av dypen »

Pr i dag finnes ikke noe standardisert elektronisk system på motorsykler. Alle har sitt eget, og frittstående verksteder har ikke elektroniske verktøy som kan brukes til alt dette. De får ikke kjøpt seg tilgang til det heller.
Veldig enkelt å forholde seg til, er det tatt service utenom merkeverksted vil sykkel’n være utenfor garanti fra forhandler og produsent. Hva med kjøpsloven, vil du miste den muligheten også?
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av AJ »

Har ikke lest alle innleggene her i tråden, men tar sjansen likevel:
Å ta service på et annet verksted enn forhandlerverksted kan gjerne bli problematisk siden merkespesifikt datadiagnoseverktøy skal kobles til. Slikt utstyr har neppe MC-verksteder som ikke er forhandler til nettopp den sykkelen du har...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Service.

Legg inn av Jompa »

På den annen side kan man spørre seg om det er nødvendig å koble på diagnosrverktøy.
Elektronikken sier vel selv ifra om noe er galt.
Uansett må kjedeslakk, lagerslakk, oljenivå osv sjekkes manuelt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 17 jul 2021, 22:43 På den annen side kan man spørre seg om det er nødvendig å koble på diagnosrverktøy.
Elektronikken sier vel selv ifra om noe er galt.
Uansett må kjedeslakk, lagerslakk, oljenivå osv sjekkes manuelt.
Sant nok.
Men så er det nå engang slik at enkelte ting og kanskje stadig flere moderne motorsykler krever merkespesifikk spesialprogramvare for å kunne utføre en komplett godkjent service.
Ingen god utvikling, men er redd det går den veien...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1195
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Service.

Legg inn av Domino »

Så med andre ord er det nesten ingen vits i å kjøpe ny(ere) Ducati for oss som bor i Nord-Norge. Mer enn 100 mil til nærmeste forhandler blir i overkant.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av AJ »

Domino skrev: 17 jul 2021, 23:00 Så med andre ord er det nesten ingen vits i å kjøpe ny(ere) Ducati for oss som bor i Nord-Norge. Mer enn 100 mil til nærmeste forhandler blir i overkant.
Jeg er slett ikke sikker på at det er slik jeg skrev i forrige post, men tror de er slik at de som eksempelvis skal ta service på Ducati må gå til anskaffelse av Ducatitilpasset programvare og diagnoseverktøy. Eller KTM for den del.

Ingenting bedre enn om jeg tar feil og at et hvert godtkjent MC-verksted kan gjøre godkjente servicer på alle moderne (data)høyteknologiske motorsykler der ute uten merkespesifikke verkstednødvendigheter...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Service.

Legg inn av mekkern »

Med Euro5 er det et krav med OBD2 på mc også.. der er det mulig for alle å hente ut parametre som er viktige for status og utslipp.
Man trenger bare eventuelt en overgangskabel.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

xavi0n
Innlegg: 506
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Service.

Legg inn av xavi0n »

Domino skrev: 17 jul 2021, 23:00 Så med andre ord er det nesten ingen vits i å kjøpe ny(ere) Ducati for oss som bor i Nord-Norge. Mer enn 100 mil til nærmeste forhandler blir i overkant.
eller ny BMW, nermeste er vel bodø nå...
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1195
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Service.

Legg inn av Domino »

Bodø er overkommelig. En kollega av meg og mannen hennes har begge BMW, og de kjører til Bodø hvert år og tar service. Det blir ca 47 mil hver vei. Men om jeg skulle ende opp med en Ducati blir det 113 mil hver vei. Det er litt verre...

Men ingen av delene blir vel aktuelt før de eventuelt ringer fra Hamar, så den tid den sorg!

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1691
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Service.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.

Lotus2015
Innlegg: 33
Registrert: 08 des 2020, 18:33
Motorsykkelen din: Suzuki gsx 1000s

Re: Service.

Legg inn av Lotus2015 »

Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo mulig å annulere kjøpet vil jeg tro. På biler er det 30 dagers angrefrist, og vil nok tro det er i samme leia me mc også. Det koster ikke noe og spørre om det er mulig. Det er nok folk her på furumet her som kan svare noe mere om dette vil jeg tro.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 18 jul 2021, 11:07 Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Samme her. Og veldig fornøyd :thumleft .
Tror nok at AGM er blant de beste i bransjen og et eksempel til etterfølgelse for mange andre.
AGM kommer også ofte med gode tilbud, har jeg lagt merke til.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Yazz123
Innlegg: 19
Registrert: 30 mar 2021, 17:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj600 2001

Re: Service.

Legg inn av Yazz123 »

Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av kjellv »

Yazz123 skrev: 18 jul 2021, 11:18
Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Her finner du alle Yamaha MC serviceverksteder i Norge:
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/deale ... /mcm/mcser

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service.

Legg inn av cannon »

Yamaha: bruk Hestmann motor på Økern. Best!

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1691
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Service.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Yazz123 skrev: 18 jul 2021, 11:18
Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, vet godt hvor de er nabo med Bislet bil og Joh. Johans... (kjører forbi de til jobb), så derfor antok jeg det var din nærmeste Yamaha forhandler.
De er beryktet uten noe positivt fortegn, så derfor kjører heller mange sørover til Sarp, som visstnok skal være deres rake motsetning hva gjelder kundebehandling.
Asker blir jo en del nærmere og heldigvis er det kollektivfelt det meste av veien dit, ellers hadde kjøretiden kunne blitt minst like lang :-)

Yazz123
Innlegg: 19
Registrert: 30 mar 2021, 17:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj600 2001

Re: Service.

Legg inn av Yazz123 »

Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 18 jul 2021, 11:18
Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, vet godt hvor de er nabo med Bislet bil og Joh. Johans... (kjører forbi de til jobb), så derfor antok jeg det var din nærmeste Yamaha forhandler.
De er beryktet uten noe positivt fortegn, så derfor kjører heller mange sørover til Sarp, som visstnok skal være deres rake motsetning hva gjelder kundebehandling.
Asker blir jo en del nærmere og heldigvis er det kollektivfelt det meste av veien dit, ellers hadde kjøretiden kunne blitt minst like lang :-)
Asker funker fint for min del, 40 min med bil. Men det er så frustrerende og trist at en så stor forhandler er så elendig. Det ser så sykt proft ut når ankommer og etter behandlingen føles ut som de bare vil få deg unnagjort med en slank lommebok. Forstår ikke hvordan de får holde på sånn. Hvor er ledelsen eller de som egt har autoritet til å gjøre noe med stallen der… det som sjokkerer mest er at en tidligere ansatt der slakter hele virksomheten der. Da innså jeg at jeg aldri kan dra tilbake igjen etter å ha kommet ut med løse skruer og skeivt ratt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar