2 sylinder med litt "dunk".
2 sylinder med litt "dunk".
Jeg har en bror som er på mc jakt. Natt og dag, og skyter litt i blinde...
Men, noen ting er sikkert, vi har litt forskjellig smak, men også likheter. Jeg liker, og anbefaler adventurebikes, og dette er mye pga sittestilling og komfort. Ikke minst ved et evt videresalg. Han derimot, liker ikke utseende på adventurebikes. Sånn er det, vi leter videre. Han vil ha bra passasjerplass, så typisk R er ikke aktuelt. Da er vi i område, litt klassiske sykler tenker jeg. Min bror er godt voksen, og i den tyngre skalaen på badevekten. Tipper 108kg, 185 høy. Og alder, den må nevnes, godt i krisealder, 56 år.
Prisområde 50-65k ish.
Så, sykler han liker:
Kawasaki w800, men den er for liten.
BMW R1200R er en favoritt, men for dyr.
BMW R1150R er ikke tatt i nærmere øyesyn ennå, men kan være løsningen.
Annet han liker, er at dama, som skal sitte bakpå, ikke klenger Så det må både være plass bak, og noe å holde i. Koffertsett eller toppboks likes ikke.
I tillegg har han nå begynt å henge seg opp i lyd, noe de fleste av oss gjør. Han liker tung, typisk 2 sylinder med Leo Vince ish lyd. Men ønsker ikke HD..
Så har du noe tips i dette vanskelige søket?
Tror 2 syl er utgangspunktet for søket,
Så deretter, plass bak
Deretter må mc ikke være for liten, fysisk.
Typisk svart mc med lite bling, og dyp lyd.
Ja, jeg beskriver nok en HD her, men det er ikke på blokka...
Hjelp! Meninger og bilder hadde vært flott..
Han kan IKKE skru, så HD, Triumph, og eldre usikre kort spilles ikke med...
Takker for alt dere kommer med! 🏍
Men, noen ting er sikkert, vi har litt forskjellig smak, men også likheter. Jeg liker, og anbefaler adventurebikes, og dette er mye pga sittestilling og komfort. Ikke minst ved et evt videresalg. Han derimot, liker ikke utseende på adventurebikes. Sånn er det, vi leter videre. Han vil ha bra passasjerplass, så typisk R er ikke aktuelt. Da er vi i område, litt klassiske sykler tenker jeg. Min bror er godt voksen, og i den tyngre skalaen på badevekten. Tipper 108kg, 185 høy. Og alder, den må nevnes, godt i krisealder, 56 år.
Prisområde 50-65k ish.
Så, sykler han liker:
Kawasaki w800, men den er for liten.
BMW R1200R er en favoritt, men for dyr.
BMW R1150R er ikke tatt i nærmere øyesyn ennå, men kan være løsningen.
Annet han liker, er at dama, som skal sitte bakpå, ikke klenger Så det må både være plass bak, og noe å holde i. Koffertsett eller toppboks likes ikke.
I tillegg har han nå begynt å henge seg opp i lyd, noe de fleste av oss gjør. Han liker tung, typisk 2 sylinder med Leo Vince ish lyd. Men ønsker ikke HD..
Så har du noe tips i dette vanskelige søket?
Tror 2 syl er utgangspunktet for søket,
Så deretter, plass bak
Deretter må mc ikke være for liten, fysisk.
Typisk svart mc med lite bling, og dyp lyd.
Ja, jeg beskriver nok en HD her, men det er ikke på blokka...
Hjelp! Meninger og bilder hadde vært flott..
Han kan IKKE skru, så HD, Triumph, og eldre usikre kort spilles ikke med...
Takker for alt dere kommer med! 🏍
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38118
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Hei og velkommen til MCsiden.no !
Ikke tosylindret, men ellers innafor de fleste kriteriene ellers, muligens:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=221607244
Ikke tosylindret, men ellers innafor de fleste kriteriene ellers, muligens:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=221607244
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Takk, enig. Men, du overså prisområde..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38118
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Ooops...
Over budsjett denne også, men kanskje noe å vurdere likevel?
Er kanskje litt protningsmonn her også...?
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=222889484
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Ikke så mye dunk kanskje, men mye annet som stemmer. TDM?
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Med alle de kriteriene så er nok budsjettet for lavt
- Tore L
- Innlegg: 812
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Hvis det må være BARE to syl, så kan jo dette være et bra alternativ - Moto Guzzi 1100 California ( i eller EV )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Tore L den 10 aug 2021, 09:53, redigert 2 ganger totalt.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Tore L
- Innlegg: 812
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Eller en slik en :) BMW R 1150 RT
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Audi Mannen
- Innlegg: 772
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Jeg hadde vurdert en slik : https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=189545687
Ikke 2-syl på mitt forslag, men jeg tror som det blir nevnt over her at innenfor budsjett og kriterier blir det vanskelig. Spesielt når det skal 2 i salen og god plass uten HD som alternativ.
Ikke 2-syl på mitt forslag, men jeg tror som det blir nevnt over her at innenfor budsjett og kriterier blir det vanskelig. Spesielt når det skal 2 i salen og god plass uten HD som alternativ.
Sist redigert av Audi Mannen den 10 aug 2021, 14:04, redigert 1 gang totalt.
Ducati Multistrada V4S - 2021
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
R1150R er hvertfall skuddsikker. Litt åpen potte og du har solid trøkk og puls.
En avansert sykkel med suverene egenskaper som andre sykler i samme prisklasse ikke matcher rett og slett.
En avansert sykkel med suverene egenskaper som andre sykler i samme prisklasse ikke matcher rett og slett.
Sist redigert av FredrikE24 den 10 aug 2021, 12:27, redigert 2 ganger totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38118
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Sort TDM 900 innafor budsjettet:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=99652361
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=99652361
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Audi Mannen
- Innlegg: 772
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Det var et godt forslag Aj. 1 eiers sykkel også med lite km.
Ducati Multistrada V4S - 2021
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Tenkte å legge en link til denne … men den var her allerede Hvis ikke kofferter er noe stas så er det en lett jobb å rydde litt her så får du en kraftig twin med alt det som hører med i tillegg er det japansk
https://www.finn.no/227320882
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2