Oljeservice skal den ha, og utstyr til dette er bestilt hos David Silver Spares i England. Jeg bestilte også med nye holker med original look, da de som står på nå ser litt for nymotens ut.

Videre skal dekkene skiftes, det ene er bare 5 år gammelt, mens det andre er 12. Mye mønster igjen på begge, men jeg liker bedre å være på den sikre siden. Blir helt sikkert Roadtec 01 på denne også, som på BMWen. De finnes lett tilgjengelig i rette dimensjoner. Dekkskifte blir nok ikke i år, siden sesongen går mot slutten.

Har også en mulig avtale for litt våtsliping av tanken og haleseksjonen, samt foliering med klar folie på samme stedene, for å forhindre videre slitasje. Med litt folie på halen kan jeg bruke passasjerhåndtaket bak til å stroppe fast litt bagasje om jeg skal ut på tur. Mulig dette blir gjort hos Car Wrap Kings i Sandnes denne uken om de rekker det, ellers må jeg vente til de kommer tilbake fra ferie. Har hatt bilen inne her tidligere for foliering av bakfangeren (har et beist av en hund), og er meget fornøyd med både arbeidet og prisen.

Ellers har jeg snusa og gravd litt for å finne ut mer om historikken til sykkelen, og det er jeg glad jeg gjorde!
Tok bare en telefon til karen som står oppført som første norske eier (første som registrerte sykkelen) hos vegvesenet. Det viser seg at han kjøpte sykkelen omkring 2005, i Norge, men at sykkelen opprinnelig (som antatt) kommer fra USA, nærmere bestemt Calfornia, og at den var blå!

[ikke samme sykkel]
Denne karen, som altså registrerte sykkelen for første gang i 2018, har mellom 2005 og 2018 hatt sykkelen totalt i deler. Den er bygd om fra 700 til 750 ved å bytte veiv, nye veiv- og rådelager, stempler, stempelringer og pakninger. Sylindrene er også borret opp tilsvarende. Han mener at disse endringene gir motoren i overkant av 90HK, noe mer enn de 80 originale i 700ene.
Videre er bremser gjennomgått med nye sko og klosser, stålomspunnede bremseslanger, overhalt kalipere og alt som er. Nye coiler, pluggledninger og plugger. Overhalt starter, nytrukket salt, nye blinklys bak, ultralydvaskede forgassere, ny gasswire og chokewire. Nye simmeringer i forgaffel, samt pulverlakkering av ramme og andre sorte deler. Alt tenkelig er gjort, og det ligger til rette for tålig vedlikeholdsfritt eierskap fremover...

Menmen, jeg er strålende fornøyd med sykkelen, og det var skikkelig gøy å bli litt klokere på historikken, spesielt når han som fornyet sykkelen så til de grader viste seg å være en snakkesalig og hyggelig kar. :)