Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er mange meninger rundt motorsykler, det er sikkert. :)

Men enig med deg i mange av utsagnende. Jeg er ikke så opptatt (lenger) av at alt skal måle seg med S1000R. Min rygg tåler uansett ikke en slik sittestilling lenger. Jeg vil ha en sykkel jeg kan kjøre 60 mil i strekk med uten å få leddgikt eller varige men. Så langt er det kun cruiseren jeg hadde jeg klarte det med. Jeg savner den faktisk enda. Det viser at magefølelsen min vedrørende valget av min aller første sykkel ikke var helt på jordet.

Men jeg vil nok ha noe som ikke er fullt så mye laid back som cruiseren. Noe midt i mellom cruiser og en renbarket performance gatesykkel som S1000R hadde vært fint.

XSR 900 har nok labrere byggekvalitet enn Triumph ja, men allikevel er XSR en veldig fin pakke. Men ja, den blir nok litt for "simpel". Jeg er nok litt for godt vant til å kjøpe en slik. Muligens.

Det eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha italiensk. Kommer aldri på tale, og heller ikke traktor. Så traktor og italiensk er helt og holdent fullstendig utelukket. Uansett hvor tøffe dem er å se på. R Nine er en kul sykkel, men jeg er ikke så glad i fargevalgene man får. Tror jeg. Jeg liker sort, kanskje med innslag av noen røde detaljer. Eller noe klassisk med brune skinnvester på denne. Det viktigste er uansett at jeg kan kjøre langt uten å få bekkenløsning. :)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av supersic »

Er ikke penger ett problem høres jo nye Rocket 3 ut som midt i blinken for deg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 17 aug 2021, 22:13 Er ikke penger ett problem høres jo nye Rocket 3 ut som midt i blinken for deg
Penger har i grunn aldri vært noe stort problem, men jeg tenker mest på at jeg ikke kommer til å kjøre så voldsomt mye utenom sommerferien. Sykkelen vil bli stående mye rolig. Men jada, jeg kan så absolutt se meg selv på en rocket. Men er den verdt 400 laken? Tja... kanskje...

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 17 aug 2021, 22:16
supersic skrev: 17 aug 2021, 22:13 Er ikke penger ett problem høres jo nye Rocket 3 ut som midt i blinken for deg
Penger har i grunn aldri vært noe stort problem, men jeg tenker mest på at jeg ikke kommer til å kjøre så voldsomt mye utenom sommerferien. Sykkelen vil bli stående mye rolig. Men jada, jeg kan så absolutt se meg selv på en rocket. Men er den verdt 400 laken? Tja... kanskje...
koster bare 350

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 17 aug 2021, 22:18
Bjerknez skrev: 17 aug 2021, 22:16
supersic skrev: 17 aug 2021, 22:13 Er ikke penger ett problem høres jo nye Rocket 3 ut som midt i blinken for deg
Penger har i grunn aldri vært noe stort problem, men jeg tenker mest på at jeg ikke kommer til å kjøre så voldsomt mye utenom sommerferien. Sykkelen vil bli stående mye rolig. Men jada, jeg kan så absolutt se meg selv på en rocket. Men er den verdt 400 laken? Tja... kanskje...
koster bare 350
Oppgitte priser er bare fra priser. Man skal jo ha baggasjeløsninger, tankveske og bråkepotte etc. samt sikkert mere også. Så jeg tror nok man fort nærmer deg 400 laken. :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Vel, jeg synes RNineT er fin.
Den bærer også et design fra 70-åra da BMW R90S dominerte. Derav navnet RNineT.

Jeg tror de fleste vil trives på den oljekjølte boxern, og du er sikkert ikke noe unntak.
De alternativene du kommer med synes jeg ikke når opp til BMWen i det heletatt.
Men nå snakker jeg hverken italiensk, japansk eller britisk.

Synes også det du ser for deg spriker kraftig. Ja, KTM 1290 Superduke, kul sykkel, men er dette noe for bruket du skisserer?
Jeg ville blitt fort lei av jevn og daglig bruk av denne. Samme med Rocket 3 og en del andre.
Dette har med hvordan motorsykkeldagliglivet er på ulike sykler. Hadde jeg kjørt fra 19-21:30 hver Onsdag. Så hadde jeg lett valgt noe hooligan-aktig.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Vel, sær som jeg er, så velger jeg å vrake R NineT grunnet plasseringen av potta. Jeg synes bare det blir rart med potta på venstre side. Jada, en meget overfladisk greie, men det er lov når det gjelder MC :)

Siden jeg ser Speed Triple RS har kommet med en 1200 versjon, så frister denne veldig. Rocket har jeg bestemt meg for (tror jeg) blir litt "for" dumt". Den vil havne på rundt 400 laken. Det er MYE penger for en sykkel som ikke blir brukt mer enn en måned i året. Den eneste cruiseren som frister er basert på kun utseende og det er HD Fat Bob. Men også denne er ganske dyr. Over 300 laken. Jeg tipper godt over også når utstyrslista er krysset av.

Men det er en sykkel jeg helt har glemt. Og det er BMW S1000 XR. Denne er jo lik den jeg hadde, men med mer oppreist sittestilling.... hmmmm....

Jeg har faktisk også vært innom Kawaski ZZR1400. Virker som en stilig sports tourer...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Er det forresten noen her som har hatt eller har en SuperDuke 1290? Noen problemer med denne? Orker ikke å kjøpe meg problemer. :)

xavi0n
Innlegg: 498
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av xavi0n »

Har du sett på bmw r1250rs?
If you gonna be dumb you gotta be tough

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

xavi0n skrev: 18 aug 2021, 19:16 Har du sett på bmw r1250rs?
Ja. Den faller ikke helt i smak hos meg. Ikke noe spesielt galt med den. Har til og med prøvekjørt den. Fin sykkel. Men jeg vet ikke. Den appelerer bare ikke så veldig... :sk?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Du prøvekjørte vel en R1200RS? Motoren er blitt noe helt annet i R1250RS hvertfall. Og den hsr potta på høyre(feil side) side

xavi0n
Innlegg: 498
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av xavi0n »

Har så lyst på en r1200/1250rs at det gjør nesten ondt hver gang jeg ser en!
If you gonna be dumb you gotta be tough

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 18 aug 2021, 19:13 Er det forresten noen her som har hatt eller har en SuperDuke 1290? Noen problemer med denne? Orker ikke å kjøpe meg problemer. :)
Nå er jeg ikke veldig kjent med SuperDuke 1290, men den går vel for det samme som AJ og hans 1290 Adventure? Samme motor, elektronikk osv men litt annerledes tuning?

Han har jo hatt et heeelt uproblematisk forhold til den? :crazy: Men han har den jo enda, og fortsetter å kjøpe KTM.

Mitt inntrykk at KTM er at de har veldig mange recalls, se feks denne tråden som er noen år gammel. https://advrider.com/f/threads/are-we-k ... s.1344101/

Og sykler som har kommet etter den listen har jo hatt plenty også, feks 790 med bensinpumpe osv.

Jeg vil på ingen måte påstå at KTM ikke lager kvalitetssykler, eller at de ikke er flinke til å ordne opp for seg. Men de kvir seg ikke i 2 sekunder for å la kundene være prøvekaniner.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I see. Det er slike ting jeg ikke gidder å kjøpe meg inn i. Så langt har jeg hatt et helt plettfritt sykkelhold fra dag en (2014). Selvsagt kan man være uheldig, men når uhellet er ute ønsker jeg en forhandler i nærheten som faktisk ordner opp. Å få motorhavari midt i sommerferien hadde vertfall satt mitt sinne i kok og jeg skulle sørget for at hele verden fikk greie på det :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - På stedet hvil i furtebua!

Legg inn av SilverSmurfer »

Forøvrig er jeg nysgjerrig på når du har tenkt å skaffe deg en adventure-sykkel?

Hvis du vil ha en sykkel du kan kjøre 60 mil uten leddgikt eller varige men så er det kanskje på tide å tenke GS. :)

Svar