2 sylinder med litt "dunk".
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Cool sykkel for de som liker skikkelig cruiserdypen skrev: 10 aug 2021, 14:51Tenkte å legge en link til denne … men den var her alleredeHvis ikke kofferter er noe stas så er det en lett jobb å rydde litt her så får du en kraftig twin med alt det som hører med i tillegg er det japansk
![]()
https://www.finn.no/227320882

Jeg så nærmere på denne for en del år siden og fant at den hadde tank kapasitet opp 13 liter !!??

"Do the right thing"
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Litt av utfordringen her er jo at hvis man skal kunne komme unna med en billig sykkel så må man gjerne gjøre opp for det ved å kunne skru litt selv. Og en sykkel som i utgangspunktet er veldig billig er ikke nødvendigvis billig om den bruker mye tid på verksted.
Hvis jeg selv skulle hatt en klassisk sykkel med passasjerkapasitet kjøpt på budsjett så hadde jeg lent mot for eksempel NC750S, som ble solgt splitter nye for 84000 kroner + klargjøring tidligere i sommer. Regner med at det kommer til å legges ut noen slike som er gode og billige utover høsten. Eventuelt DCT versjonen som selges av AGMShop her: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=225285202
Tilleggsutstyr for sikkert 20-25000 kroner, bar risers, sidevesker i aluminium, motorvernbøyler, skjermforlengere, handguards osv. 0-100 mener jeg går på 3.5-4 sekunder så selv om den har et rykte for å være litt kjedelig som sykkel, så går den nok allikevel fortere enn han tør kjøre.
For det er litt vanskelig å få absolutt alt man vil ha når man har et begrenset budsjett. Og spesielt ikke når man ikke kan mekke selv. Da må man gjøre noen kompromisser, enten med tanke på kulhet, pris, eller driftssikkerhet.
Hvis jeg selv skulle hatt en klassisk sykkel med passasjerkapasitet kjøpt på budsjett så hadde jeg lent mot for eksempel NC750S, som ble solgt splitter nye for 84000 kroner + klargjøring tidligere i sommer. Regner med at det kommer til å legges ut noen slike som er gode og billige utover høsten. Eventuelt DCT versjonen som selges av AGMShop her: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=225285202
Tilleggsutstyr for sikkert 20-25000 kroner, bar risers, sidevesker i aluminium, motorvernbøyler, skjermforlengere, handguards osv. 0-100 mener jeg går på 3.5-4 sekunder så selv om den har et rykte for å være litt kjedelig som sykkel, så går den nok allikevel fortere enn han tør kjøre.
For det er litt vanskelig å få absolutt alt man vil ha når man har et begrenset budsjett. Og spesielt ikke når man ikke kan mekke selv. Da må man gjøre noen kompromisser, enten med tanke på kulhet, pris, eller driftssikkerhet.
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Du sier ingenting om hvilken og hvor mye kjøreerfaring han har. Ei heller sier du noe om hvilken passasjererfaring kvinnemennesket hans har.ELToro skrev: 10 aug 2021, 08:52
Annet han liker, er at dama, som skal sitte bakpå, ikke klengerSå det må både være plass bak, og noe å holde i. Koffertsett eller toppboks likes ikke.
De av oss som kjører med passasjer setter stor pris på å kjenne passasjeren/ha kontroll "på den kroppen" når det skal kjøres aktivt på svingete veg.
En passasjer, som lever sitt eget liv der bakpå, kan fort ta over styringen. Gjett hva som skjer hvis han legger seg inn i svingen og passasjeren i redsel reiser seg opp!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Ja, passasjeren bør kjennes. Har jeg en kompis bakpå, så er det for en kort stund og i meeeget rolig tempo. Ellers er det full «kleng» som gjelder. Man må være litt «som ett» om passasjeren ikke er svært erfaren og er samstemt med fører.
Har hatt noen episoder hvor passasjeren har smelt inn i ryggen og klemt meg ned på tanken under hard bremsing. Tror hun lærte at det er mer behagelig med kroppskontakt i lengden for begge. En annen ting er at ryggen blir en passende grei oppskytningsrampe for passasjeren om passasjer ikke holder seg godt nok fast.
Dette er uansett noe man lærer seg fort. Jeg for min del tar det fryktelig pent i starten og påpeker feil sittestilling etter noen få hundre meter. Noen svinger og de er etterhvert helt med. Har vært noen episoder hvor det blir litt for mye av det gode mtp. Å kjøre hardt på svinga. Var veldig gøy, men når det nærmer seg min grense og passasjeren gjerne vil ha enda litt mer fart så blir det nei fra meg :)
Har hatt noen episoder hvor passasjeren har smelt inn i ryggen og klemt meg ned på tanken under hard bremsing. Tror hun lærte at det er mer behagelig med kroppskontakt i lengden for begge. En annen ting er at ryggen blir en passende grei oppskytningsrampe for passasjeren om passasjer ikke holder seg godt nok fast.
Dette er uansett noe man lærer seg fort. Jeg for min del tar det fryktelig pent i starten og påpeker feil sittestilling etter noen få hundre meter. Noen svinger og de er etterhvert helt med. Har vært noen episoder hvor det blir litt for mye av det gode mtp. Å kjøre hardt på svinga. Var veldig gøy, men når det nærmer seg min grense og passasjeren gjerne vil ha enda litt mer fart så blir det nei fra meg :)
-
- Innlegg: 110
- Registrert: 05 jul 2017, 21:13
- Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
- Bosted: Oslo
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Yamaha MT-07
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Suzuki SV 650
Suzuki SV 1000
Suzuki TL 1000
Suzuki DL 650
Suzuki DL 1000
Triumph T100
Cagiva Raptor 650
Honda VFR 750
Honda VFR 800
Honda VTR 1000
Aprilia Tuono 1000
Aprilia Shiver 750
Kawasaki ER-6
Omtrent alle Ducati-sykler. Monster er populære.
Siden han ikke vil ha HD regner jeg med det er sykkeltypen/stilen som ikke appellerer?
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Suzuki SV 650
Suzuki SV 1000
Suzuki TL 1000
Suzuki DL 650
Suzuki DL 1000
Triumph T100
Cagiva Raptor 650
Honda VFR 750
Honda VFR 800
Honda VTR 1000
Aprilia Tuono 1000
Aprilia Shiver 750
Kawasaki ER-6
Omtrent alle Ducati-sykler. Monster er populære.
Siden han ikke vil ha HD regner jeg med det er sykkeltypen/stilen som ikke appellerer?
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Takk for mange gode forslag, så får han litt å tygge på. 
🏍
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Hei, det er jeg som er broderen. Takk for iniativ broderen og takk for alle innspill.
En liten oppdatering om meg:
Ingen krise alder, bare fått litt tid til overs som jeg tenkte å fylle med en ny hobby istedenfor å ligge på sofaen å se på tv
Ingen kjøre erfaring
Ønsker oppreist sittestilling
God plass til madammen bakpå,(som gjør at hun vil være med) kan godt klenge litt men ikke hele tiden
Budsjett opp til 80 men helst maks 70.
Kan mekke litt som bytte av kjede, drev, div oljer, bremsevæske, filtrere, bremseskiver/klosser og lignende.
Harley Davidson er ikke ute av listen. Sporsteren er det pga liten str.
Favoritten så langt er BMW r1200r men litt for dyr. Litt bekymret for at den er litt stor for en førstegangs kjøper.
Kawasaki w800, Triumph bonneville t 100 er også flotte.
Tdm900 er på lista.
Holder til i Vestfold, det er en fordel å se mc’n før kjøp.
En liten oppdatering om meg:
Ingen krise alder, bare fått litt tid til overs som jeg tenkte å fylle med en ny hobby istedenfor å ligge på sofaen å se på tv
Ingen kjøre erfaring
Ønsker oppreist sittestilling
God plass til madammen bakpå,(som gjør at hun vil være med) kan godt klenge litt men ikke hele tiden
Budsjett opp til 80 men helst maks 70.
Kan mekke litt som bytte av kjede, drev, div oljer, bremsevæske, filtrere, bremseskiver/klosser og lignende.
Harley Davidson er ikke ute av listen. Sporsteren er det pga liten str.
Favoritten så langt er BMW r1200r men litt for dyr. Litt bekymret for at den er litt stor for en førstegangs kjøper.
Kawasaki w800, Triumph bonneville t 100 er også flotte.
Tdm900 er på lista.
Holder til i Vestfold, det er en fordel å se mc’n før kjøp.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
2 sylinder med litt "dunk".
Jeg kjøpte en 2011 R1200R i fjor da jeg tok lappen. Har ikke angret ett sekund. Suveren allroundsykkel og veldig lett å håndtere, men jeg er forholdsvis stor med 193cm og 95 kilo. Eneste ulempen er at den koster litt mer enn ditt budsjett.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Gå for R1150R.
Mange sykler er nevnt, men hvilke sykler er egentlig like komplett som en R1150R innen budsjettet? De aller fleste av de ble kjøpt i Norge med de originale systemkoffertene.
Den har ABS. Den har Telelever og Paralever. En mer holdbar kardangkonstruksjon enn den senere R1200R. Jeg hadde ikke en gang vurdert R1200R.
Du får jo veldig lite for penga om man velger noe japansk eller amerikansk.
Mange sykler er nevnt, men hvilke sykler er egentlig like komplett som en R1150R innen budsjettet? De aller fleste av de ble kjøpt i Norge med de originale systemkoffertene.
Den har ABS. Den har Telelever og Paralever. En mer holdbar kardangkonstruksjon enn den senere R1200R. Jeg hadde ikke en gang vurdert R1200R.
Du får jo veldig lite for penga om man velger noe japansk eller amerikansk.
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Hei
Jeg hadde en 2004 modell R1150R som var en kongesykkel. 3 orginale kofferter og aldeles strøken. Den ga jeg 56.000,- for hos KUS Mc for 2 år siden.
Anbefales virkelig!
Jeg hadde en 2004 modell R1150R som var en kongesykkel. 3 orginale kofferter og aldeles strøken. Den ga jeg 56.000,- for hos KUS Mc for 2 år siden.
Anbefales virkelig!
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Jeg endte opp med Triumph speedmaster 2007. Skal ut på tur i dag for første gang. 🏍
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Spennende valg :) ! Gratulerer.Bkfersk skrev: 18 aug 2021, 07:36 Jeg endte opp med Triumph speedmaster 2007. Skal ut på tur i dag for første gang. 🏍![]()
Skriv gjerne litt om førsteinntrykkene etter turen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Da har jeg fått 3 turer på mc’n.
Jeg er god fornøyd. Syntes den er lettkjørt , ser bra ut og fet lyd i potta.
Mc livet burde jeg begynt med for mange år siden, dette er gøy. 🏍
Jeg er god fornøyd. Syntes den er lettkjørt , ser bra ut og fet lyd i potta.
Mc livet burde jeg begynt med for mange år siden, dette er gøy. 🏍
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2 sylinder med litt "dunk".
Hey! Speedmaster skal jeg også kjøpe meg :) Riktignok en helt ny en, men allikevel... :)
Slenge inn noen bilder kanskje?
Slenge inn noen bilder kanskje?