Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Speedmasteren er en sjelden blomst. Er ikke solgt mange av disse.
I mine øyne er Speed Twin en mer interessant sykkel, sprekere, bedre kjøreegenskaper, super sittestilling.
Oohh jeg vil ha en :-D
I mine øyne er Speed Twin en mer interessant sykkel, sprekere, bedre kjøreegenskaper, super sittestilling.
Oohh jeg vil ha en :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Lekker, classic , cool, sykkel
Ikke "traktor" eller "racer", men en elegant , stilig bike!
Det er en helt annen tur på slike enn de andre! :)

Ikke "traktor" eller "racer", men en elegant , stilig bike!
Det er en helt annen tur på slike enn de andre! :)
"Do the right thing"
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Det er bare ETT problem med Speed Twin olav. Jeg synes Speedmaster ser mye bedre ut…
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Mye var å ta i, men speed twin ligner mer på en cruiser med finere linjer. Speed Twin er mer en cafe racer, på en måte…
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Hallo
Prøvekjøring helg hos Graarud denne helgen.
Børst støvet av kjøreklærne og ta deg en tur.
Så venter folket på valget ditt av sykkel....

Prøvekjøring helg hos Graarud denne helgen.
Børst støvet av kjøreklærne og ta deg en tur.
Så venter folket på valget ditt av sykkel....
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Jøss. Da må jeg dit :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Fikk svar nå. Ingen speedmaster for prøvekjøring.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Prøvekjøring? Er det ikke bare å fleske til om det er den sykkelen du har lyst på?
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Rent estetisk er det den jeg har lyst på. Men jeg vet jo ikke hvordan den er teknisk enda... Dessuten kjøper jeg ikke en sykkel uprøvd.FredrikE24 skrev: 20 aug 2021, 14:34 Prøvekjøring? Er det ikke bare å fleske til om det er den sykkelen du har lyst på?
Hvordan er bremsene?
Er den for liten/stor?
Er motoren villig nok?
Er den god å kjøre?
etc. etc.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Driver å titter...
Jeg er egentlig mest spent på om motoren er spenstig nok. Jeg forventer ingen S1000R killer selvsagt, men jeg vil uansett kjenne på kreftene før jeg bestemmer meg.
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Vet åssen det er å gå ned mye i effekt.
Du prøver lenge å overbevise deg selv om at dette går bra nok, men til slutt innser du at det suger og blir fort kjedelig.
Gikk ned 50% i effekt når jeg kjøpte BMW 800 GS, og det må jeg gladelig innrømme var idiotisk. Ikke bare pga effekten men aller mest pga det.
Du prøver lenge å overbevise deg selv om at dette går bra nok, men til slutt innser du at det suger og blir fort kjedelig.
Gikk ned 50% i effekt når jeg kjøpte BMW 800 GS, og det må jeg gladelig innrømme var idiotisk. Ikke bare pga effekten men aller mest pga det.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Etter gud veit hvor mange år med mc er det en egenskap som bare må på plass , det å bare kunne sitte i garasjen i å nyte utseendet på sykkelen er noe av det viktigste for meg, hjelper ikke hvor god den er å kjøre hvis utseendet ikke stemmer blir bekjentskapet kortvarig
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Jeg tror kanskje ikke vi er skrudd sammen på samme måte. Jeg startet med cruiser og endte med supernaked. Higen over mer power var større enn higen etter det å faktisk trives på tur. Derfor har jeg alltid på en eller annen måte savnet cruiseren. Mest på grunn av sittestillingen og en litt særegen og urafinert motor. S1000R er en kanonflott sykkel, men den blir nesten kjedelig perfekt.simpson skrev: 20 aug 2021, 16:45 Vet åssen det er å gå ned mye i effekt.
Du prøver lenge å overbevise deg selv om at dette går bra nok, men til slutt innser du at det suger og blir fort kjedelig.
Gikk ned 50% i effekt når jeg kjøpte BMW 800 GS, og det må jeg gladelig innrømme var idiotisk. Ikke bare pga effekten men aller mest pga det.
Jeg vil ha tilbake følelsen jeg hadde med cruiseren. Kanskje er nøkkelen til å få tilbake den skikkelige gnisten og starte på nytt. Det er sjelden jeg sier dette, men Speedmastern er den lekreste sykkelen jeg har sett. Den er ikke overdådig, og den har akkurat en passe dose moderne detaljer som gjør at den ser bra ut.
Jeg er aller mest spent på motoren. Er den friskere enn det jeg husker cruiseren min var, så er det helt innafor. Cruiseren jeg hadde var veldig momentsterk og hadde ca. Den det samme momentet og hestekreftene som Soeedmastern. Men speedmaster motoren er nok trolig mer moderne etc.
Momentet i cruiseren jeg hadde var jeg veldig fornøyd med, og jeg liker også en mer karakteristisk lyd. Dette får jeg selvsagt hvis jeg hadde valgt en Superduke også, men jeg har jo bevist nå at jakten på mer power ikke har ført til noe annet enn at jeg blir mer lei. Så motoren er nok ikke det viktigste. Men det bør selvsagt være krefter nok til at jeg føler jeg har overtaket på det meste av trafikken. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Ja, det er sant. Jeg liker jo å pusle litt med sykkelen selv. Å pusle med en Triumph Speedmaster ser jeg for meg er mye morsommere enn en å pusle med en sykkel bortgjemt under masse plastdeksler.supersic skrev: 20 aug 2021, 17:01 Etter gud veit hvor mange år med mc er det en egenskap som bare må på plass , det å bare kunne sitte i garasjen i å nyte utseendet på sykkelen er noe av det viktigste for meg, hjelper ikke hvor god den er å kjøre hvis utseendet ikke stemmer blir bekjentskapet kortvarig
Jeg har ikke bestemt meg enda. Jeg MÅ prøvekjøre en Speedmaster før jeg bestemmer meg.

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Kjøp en Suzuki Intruder M1800R ???
If it ain't broke, I'll break it.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Hadde det vært en konkurranse om å ha størst mulig sykkel, så hadde jeg kjøpt denne
Men denne er fullstendig sjeleløs for min del. Suzuki og Honda er to MC merker som ikke akkurat klinger hos meg.

Men denne er fullstendig sjeleløs for min del. Suzuki og Honda er to MC merker som ikke akkurat klinger hos meg.

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Merker at Triumph SpeedMaster vokser mer og mer på meg. Sykkelen er i mine øyne rett og slett så vakker og se på at jeg nesten har lyst til å kjøpe den bare for å henge den i taket på utstilling.
Det med valg av MC er en rar greie. Det ene året jakter man kubikk og kneskrap, mens det neste året så er dette helt fjernt. Jeg tror rett og slett jeg har lagt alt for mye i det å eie en MC med gode prestasjoner og flotte tall på papiret, noe som ikke har gitt meg mer enn kortvarig glede. Kjøp av "feil" sykkel resulterte i vond rygg og litt slitsomme langturer sammenlignet med cruiseren jeg hadde hvor jeg ikke forsto hvorofr alle måtte stoppe hele tiden. Med nakensyklene jeg har hatt og spesielt S1000R sitter man bare å venter på at noen omsider skal svinge inn for en stopp.
S1000R var null problem og kjøre på korte turer, men på sist sommertur merker man jo at det blir begrenset. Man har på en måte kun lyst til å forte seg hjem.
Jeg har også opplevd og miste førerkortet, og selv om dette selvsagt ikke var sykkelen sin feil, så blir fristelsen for stor. Jeg tror at en cruiser ala Speedmaster har like godt drag som S1000R der kreftene faktisk trengs. Kreftene på S1000R merket man liksom ikke skikkelig før man rundet 100km/t. Kanskje derfor jeg var så glad i motorveier? Jeg synes den presterte aller best i høyere hastigheter.
Formålet med neste sykkel er å kose meg på tur med en sykkel som ser gjennomført bra ut, og som har en skikkelig grom lyd og mye moment der man trenger det.
Jeg har helt gitt opp håpet om at mye kubikk vil gi meg noe kjlreglede over tid. Jeg må liksom prøvekjlre den først for å overbevise meg selv, og det ser ut til at kan bli vanskelig, for AGM ser ikke ut til å ha en slik for prøvekjøring.
HVIS jeg av en eller flere grunner allikevel skulle ende med en nakensykkel, så er Speed Triple RS1200 eller aller helst kanskje Superduke 1290 valget. Grunnen er fordi jeg husker sittestillingen på disse to var ganske komfortabel. Spesielt Superduke som var overraskende oppreist.
Men jeg tror jeg gjør rett i å nærme meg cruiser segmentet, men utvalget i den sjangeren synes jeg er ganske labert med tanke på hva jeg liker. Det er KUN SpeedMaster og kanskje HD Fat Bob som faller i smak i det segmentet. Prismessig koster Fat Bob FRA 350.000 kroner. Da går jeg heller lett for Triumph Rocket i så tillfelle.
Hvis ikke motoren i Speedmaster står til forventningene jeg har laget oppe i hodet mitt, så er det kun SuperDuke, Speed Triple og Rocket som står igjen som alternativer. Ja, jeg vet, det spriker stort i type sykkel, men det er nå slikt mitt hode fungerer om dagen
Det med valg av MC er en rar greie. Det ene året jakter man kubikk og kneskrap, mens det neste året så er dette helt fjernt. Jeg tror rett og slett jeg har lagt alt for mye i det å eie en MC med gode prestasjoner og flotte tall på papiret, noe som ikke har gitt meg mer enn kortvarig glede. Kjøp av "feil" sykkel resulterte i vond rygg og litt slitsomme langturer sammenlignet med cruiseren jeg hadde hvor jeg ikke forsto hvorofr alle måtte stoppe hele tiden. Med nakensyklene jeg har hatt og spesielt S1000R sitter man bare å venter på at noen omsider skal svinge inn for en stopp.
S1000R var null problem og kjøre på korte turer, men på sist sommertur merker man jo at det blir begrenset. Man har på en måte kun lyst til å forte seg hjem.
Jeg har også opplevd og miste førerkortet, og selv om dette selvsagt ikke var sykkelen sin feil, så blir fristelsen for stor. Jeg tror at en cruiser ala Speedmaster har like godt drag som S1000R der kreftene faktisk trengs. Kreftene på S1000R merket man liksom ikke skikkelig før man rundet 100km/t. Kanskje derfor jeg var så glad i motorveier? Jeg synes den presterte aller best i høyere hastigheter.
Formålet med neste sykkel er å kose meg på tur med en sykkel som ser gjennomført bra ut, og som har en skikkelig grom lyd og mye moment der man trenger det.
Jeg har helt gitt opp håpet om at mye kubikk vil gi meg noe kjlreglede over tid. Jeg må liksom prøvekjlre den først for å overbevise meg selv, og det ser ut til at kan bli vanskelig, for AGM ser ikke ut til å ha en slik for prøvekjøring.
HVIS jeg av en eller flere grunner allikevel skulle ende med en nakensykkel, så er Speed Triple RS1200 eller aller helst kanskje Superduke 1290 valget. Grunnen er fordi jeg husker sittestillingen på disse to var ganske komfortabel. Spesielt Superduke som var overraskende oppreist.
Men jeg tror jeg gjør rett i å nærme meg cruiser segmentet, men utvalget i den sjangeren synes jeg er ganske labert med tanke på hva jeg liker. Det er KUN SpeedMaster og kanskje HD Fat Bob som faller i smak i det segmentet. Prismessig koster Fat Bob FRA 350.000 kroner. Da går jeg heller lett for Triumph Rocket i så tillfelle.
Hvis ikke motoren i Speedmaster står til forventningene jeg har laget oppe i hodet mitt, så er det kun SuperDuke, Speed Triple og Rocket som står igjen som alternativer. Ja, jeg vet, det spriker stort i type sykkel, men det er nå slikt mitt hode fungerer om dagen

-
- Innlegg: 48
- Registrert: 03 mar 2017, 10:16
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
En kompis kjøpte seg en 2021 Triumph Rocket 3 GT i sommer som jeg fikk prøvd en runde. Vil du ha moment så leverer denne over 220 nm. Det føles rimelig rått kan jeg skrive under på.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Ja, Rocket har alt tror jeg. Men opp mot 400k er mye penger for en motorsykkel. Jeg har ikke slått den helt fra meg enda, men som sagt, mye penger for en motorsykkel som blir stående og ta opp plass i garasjen.popeye skrev: 21 aug 2021, 15:23 En kompis kjøpte seg en 2021 Triumph Rocket 3 GT i sommer som jeg fikk prøvd en runde. Vil du ha moment så leverer denne over 220 nm. Det føles rimelig rått kan jeg skrive under på.

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Og den tar mye plass ogsåBjerknez skrev: 21 aug 2021, 16:41Ja, Rocket har alt tror jeg. Men opp mot 400k er mye penger for en motorsykkel. Jeg har ikke slått den helt fra meg enda, men som sagt, mye penger for en motorsykkel som blir stående og ta opp plass i garasjen.popeye skrev: 21 aug 2021, 15:23 En kompis kjøpte seg en 2021 Triumph Rocket 3 GT i sommer som jeg fikk prøvd en runde. Vil du ha moment så leverer denne over 220 nm. Det føles rimelig rått kan jeg skrive under på.![]()

-
- Innlegg: 43
- Registrert: 16 jul 2017, 10:58
- Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Hva med den nye HD Sportster S, har du vurdert denne?
Nymoderne motor har den fått også..
Nymoderne motor har den fått også..
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Jeg mener bobberen og speedmasteren skal være relativt like å kjøre, mere oppreist på SM pga styre, mulig du kan få testet en bobber hvis speedmaster ikke er mulig å prøvekjøreBjerknez skrev: 21 aug 2021, 14:35 Merker at Triumph SpeedMaster vokser mer og mer på meg. Sykkelen er i mine øyne rett og slett så vakker og se på at jeg nesten har lyst til å kjøpe den bare for å henge den i taket på utstilling.
Det med valg av MC er en rar greie. Det ene året jakter man kubikk og kneskrap, mens det neste året så er dette helt fjernt. Jeg tror rett og slett jeg har lagt alt for mye i det å eie en MC med gode prestasjoner og flotte tall på papiret, noe som ikke har gitt meg mer enn kortvarig glede. Kjøp av "feil" sykkel resulterte i vond rygg og litt slitsomme langturer sammenlignet med cruiseren jeg hadde hvor jeg ikke forsto hvorofr alle måtte stoppe hele tiden. Med nakensyklene jeg har hatt og spesielt S1000R sitter man bare å venter på at noen omsider skal svinge inn for en stopp.
S1000R var null problem og kjøre på korte turer, men på sist sommertur merker man jo at det blir begrenset. Man har på en måte kun lyst til å forte seg hjem.
Jeg har også opplevd og miste førerkortet, og selv om dette selvsagt ikke var sykkelen sin feil, så blir fristelsen for stor. Jeg tror at en cruiser ala Speedmaster har like godt drag som S1000R der kreftene faktisk trengs. Kreftene på S1000R merket man liksom ikke skikkelig før man rundet 100km/t. Kanskje derfor jeg var så glad i motorveier? Jeg synes den presterte aller best i høyere hastigheter.
Formålet med neste sykkel er å kose meg på tur med en sykkel som ser gjennomført bra ut, og som har en skikkelig grom lyd og mye moment der man trenger det.
Jeg har helt gitt opp håpet om at mye kubikk vil gi meg noe kjlreglede over tid. Jeg må liksom prøvekjlre den først for å overbevise meg selv, og det ser ut til at kan bli vanskelig, for AGM ser ikke ut til å ha en slik for prøvekjøring.
HVIS jeg av en eller flere grunner allikevel skulle ende med en nakensykkel, så er Speed Triple RS1200 eller aller helst kanskje Superduke 1290 valget. Grunnen er fordi jeg husker sittestillingen på disse to var ganske komfortabel. Spesielt Superduke som var overraskende oppreist.
Men jeg tror jeg gjør rett i å nærme meg cruiser segmentet, men utvalget i den sjangeren synes jeg er ganske labert med tanke på hva jeg liker. Det er KUN SpeedMaster og kanskje HD Fat Bob som faller i smak i det segmentet. Prismessig koster Fat Bob FRA 350.000 kroner. Da går jeg heller lett for Triumph Rocket i så tillfelle.
Hvis ikke motoren i Speedmaster står til forventningene jeg har laget oppe i hodet mitt, så er det kun SuperDuke, Speed Triple og Rocket som står igjen som alternativer. Ja, jeg vet, det spriker stort i type sykkel, men det er nå slikt mitt hode fungerer om dagen![]()
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Ja, dette med MC er merkelig. Jeg fikk besøk av min gamle K100RS16V idag. Noen synes nok dette er ganske trauste greier, men jeg får veldig lyst på en med en gang. Fantastisk sykkel i mine øyne.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Ja, om ikke vurdert, så har jeg kikket litt på den. Men personlig synes jeg HD er overpriset. Utseendet er bra, men det er ikke så mya annet som drar meg i retning av HD.Tomkrn skrev: 21 aug 2021, 18:39 Hva med den nye HD Sportster S, har du vurdert denne?
Nymoderne motor har den fått også..
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?
Og veldig mangel på pønsj?