Den verste lyden jeg vet...
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Den verste lyden jeg vet...
...er - stillhet.
Spesielt når jeg setter meg på baiken, setter på tenninga, inn med clutchen, trykker på startknappen, og - stillhet.
Trykker flere ganger, klorer med clutchen, trykker... stillhet. :shock: Vantro stirre jeg ned på sykkelen - som om det skulle starte'n - jeg nekter å tro det! Her sitter jeg på en 6 år gammel Suzuki, rimelig ny i mine øyne, og så sviktern allerede!
Så mens jeg tusler inn for å bytte fra kjøredress til kjeledress, og sender varme(og da mener jeg varme) tanker til visse japanske konstruktører, får jeg vel heller være glad det skjedde i garasjen min på en søndag, og ikke i en bakgate en mørk og stormfull kveld.
Jeg regner med (og håper) det bare en kontaktfeil et sted, så jeg begynner å demontere brytere og ledninger, fra styret og bakover. Og jeg finner synderen, under bensintanken. Her ligger 2 store kabelkoblinger, fulle av smuss og irr. Gudbedre! Har ikke solens sønner hørt om vanntette kontakter? Eller kontaktfett? Eller regner det ikke i Østen?
Etter å ha pusset og smurt kontaktene på nytt, begynner ting å fungere som de skal igjen. Men jeg må vist en tur ned i båten og hente noe crc marine-spray jeg har liggende, og gi sykkelen en omgang så det holder.
Så er det bare Suzuki som har "åpent" ledningsnett, eller er dette vanligt?
Spesielt når jeg setter meg på baiken, setter på tenninga, inn med clutchen, trykker på startknappen, og - stillhet.
Trykker flere ganger, klorer med clutchen, trykker... stillhet. :shock: Vantro stirre jeg ned på sykkelen - som om det skulle starte'n - jeg nekter å tro det! Her sitter jeg på en 6 år gammel Suzuki, rimelig ny i mine øyne, og så sviktern allerede!
Så mens jeg tusler inn for å bytte fra kjøredress til kjeledress, og sender varme(og da mener jeg varme) tanker til visse japanske konstruktører, får jeg vel heller være glad det skjedde i garasjen min på en søndag, og ikke i en bakgate en mørk og stormfull kveld.
Jeg regner med (og håper) det bare en kontaktfeil et sted, så jeg begynner å demontere brytere og ledninger, fra styret og bakover. Og jeg finner synderen, under bensintanken. Her ligger 2 store kabelkoblinger, fulle av smuss og irr. Gudbedre! Har ikke solens sønner hørt om vanntette kontakter? Eller kontaktfett? Eller regner det ikke i Østen?
Etter å ha pusset og smurt kontaktene på nytt, begynner ting å fungere som de skal igjen. Men jeg må vist en tur ned i båten og hente noe crc marine-spray jeg har liggende, og gi sykkelen en omgang så det holder.
Så er det bare Suzuki som har "åpent" ledningsnett, eller er dette vanligt?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Om jeg er forfatterspire? Neida, jeg er stille & beskjeden, jeg, men det hender jeg glimter til - som kona sier - hvis inspirasjonen er i orden. Og når sykkelen sviktet på den måten, måtte jeg få ut litt steamRonny skrev:Du skriver bra Misha, gøy å lese det lille "kåseriet" ditt.
Har du skrevet før eller?!?
Keep it up :thumbright:
Så det er like dårligt over hele fjøla? Vel, mc-byggere burde ta seg en tur og besøkt noen båt-byggere og sett hvordan el-anlegg bør se ut.NoName skrev:Problemer med ledningsnettet er desverre noe som kan skje på alle sykler. Da kan man være glad for at det er lettvindt å nå til for feilsøking. Irr, dårlig kontakt, er vel det vanligste. Viktig at alt sitter godt fast.
-10 Yamaha FZ1-S
Live Before You Die
Bon Jovi
Live Before You Die
Bon Jovi
Muligt jeg er et sort får, jobber som serviceingeniør !!!! Leamikk/printere som hovedfelt. Båten ble for noen år siden totalrenovert men det elektriske ble utført litt på tampen. Måtte på sjøen til påske............Misha skrev:: Tja, alle bransjer har vel sine sorte får... :
Gammel båt blir aldri ferdig...
http://www.hjemme.no/bmo/