Bodde også opp og frem i en dal, ca tre km fra kommunesenteret inne i en liten fjord. Så når vi gutta ble gamle nok var det kun moped som gjaldt, den ble kjørt hele året uansett vær i to år. Var ikke noe offentlig kommunikasjon der jeg bodde så da var det moped ned til bussen som gikk utover til Ålesund og yrkesskolen.
Mopeden(Suzuki ZR50) ble kjøpt halvparten kontant og resten på avbetaling i 6 mnd husker jeg, ordnet alt selv, penger fra sommerjobb i det lokale kraftlaget(skogrydding av linjer)
Ble selvfølgelig førerkort på bil når jeg fylte 18(det også finansiert av skogrydding) så gikk det ca 4 år før jeg tok lappen på tung mc i 91. Motorsykkel ble så raskt kjøpt inn, det også en Suzuki av utgaven GSX750ES :)
Har også brukt motorsykkel som nyttekjøretøy fra 2012-2019 da jeg valgte å ikke ha bil. Har også kjørt mye lette motorsykler i Bangkok og andre steder i Thailand i mange år. Så kjøring i gamle Noreg fremstår som meget sivilisert

Nå til dags kjører jeg motorsykkel fordi det gir meg gode opplevelser enten alene eller sammen med veteraner fra https://www.milvetmcn.no/.