Jeg kjører R-sykler med kåpe og "kåpeglass".
På vei foretrekker jeg lave kåpeglass som ved normaL sittestilling leder fartsvinden mot kroppen, under hjelmen. Det gir en turbulensfri hjelm med stabilt hode og lite vindstøy som resultat. Fartsvinden mot kroppen er heller ikke plagsom, på grunn av fremoverlent sittestilling. Det gir også et fint design på syklene, og det er viktig for meg.
På bane er det "double-bubble" kåpeglass som gjelder. De er forhøyet og leder fartsvinden over hjelmen, når hakepartiet ligger nedpå tanken. Hensikten er selvsagt redusert luftmotstand i høye hastigheter. Disse kåpeglassene er ikke spesielt pene å se på.
Double-bubble til veibruk er ofte lite hensiktsmessig, da fartsvinden gjerne vil treffe midt i hjelmen. De færreste har haka på tanken langs landeveien

Jeg tenker at støy i hjelm er ganske komplisert. Det er ikke bare hjelmen som avgjør dette, men også turbulens, sittestilling, hodevinkel osv.
Det viktigste selve hjelmen kan bidra med er kanskje 2 ting: et aerodynamisk design som i seg selv ikke skaper mer turbulens enn nødvendig (turbulens er støy), samt hjelmens evne til å holde støyen borte fra ørene (støyisolasjon og tetting mot hals og nakke i underkant av hjemlen.)
Min erfaring er at ørepropper løser det meste av støyproblemer.